I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Gör polisen rätt eller fel???

Övrigt - Webbsidor

2009-05-08 20:57
Jag förstår verkligen inte hur folk kan tycka att detta gripandet är konstigt på något sätt.
Vad exakt är det som är fel?
 Malmö FF!

2009-05-10 11:39
Jag tror jag sköter vidare diskussion här via mina proxys KaptenKrok och joda, för snittet av det de säger är väl ganska exakt det jag också menar :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-05-10 16:52
Taztylicious "om jag hade fått tag på dem innan polisen, hade jag gjort betydligt värre saker"

HAHA lägg ner ditt jävla skitsnack!!! detta verkar inte vara några tunga grabbar men dom hade säkerligen lekt med dig ändå!! tönt.

Sen kan skånepolisen suga fet!

ACAB snacket är aldrig uttjötat, försen grisarna lär sig.

Moderator

2009-05-10 17:49
PimpMyStrumpa
ACAB snacket är aldrig uttjötat, försen grisarna lär sig.

Och vad ska de lära sig som de inte tillämpar i det här klippet?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-05-10 18:19
kaptenkrok
konsten att fånga flugor med honung istället för vinäger, 15 p.

cry me a river!
--> thcrew

2009-05-10 18:42
PimpMyStrumpa: Jag vill inte men jag tror jag är tvungen.. LOL
 Malmö FF!
Moderator

2009-05-10 22:03
joda Fast de blyr ju från honungen.....nä det där med fånga flugor var för långsökt. Det här är inte flugor och det funkar ju inte att gå fram och säga "hörni nu är ni arresterade", det framgår ju liksom av biljakten.

Jag borde försökt få in någon liknelse mellan elektrisk flugsmälla och elektriska stolen...
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-05-10 22:39
Ja visst, men när de väl krashat in i rutan behöver man ju inte smeta ut dem helt och hållet. Visst det kanske är förtjänat, men det blir så mycket jobbigare att städa upp efteråt.

cry me a river!
--> thcrew

2009-05-11 16:09
Jag undrar varför dom inte fick mer spö. Jävla ligister!
SMÅLAND!
Moderator

2009-05-11 17:00
joda Jag tror inte flugliknelserna fungerar riktigt så väl som vi vill :)

2009-05-11 20:25
Känns ju när man hör kidsen skrika & gråta av smärta och man ser hur ena konstapeln ställer sig på killens arm/axel. Klart att polisen inte tar några risker oavsett ålder, men att dem skriker och svär åt dem känns bara oprofessionellt. Om man tänker på ex antal liv de kunde försummat så dimper "känslan" för dem bort totalt. Men första intrycket av det hela var "amagad wtf" typ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-12 03:42
Förstår inte varför det blir sånt snack om det här... Betydligt värre saker har hänt.

Jag gillar verkligen inte polismakten och poliser rent generellt, men just i det här klippet ser jag inga speciella fel från polisens sida. Är övertygad om att killarna som gör detta är medvetna om riskerna om dem blir gripna.

Det jag reagerar på i det här fallet är snarare idioten som springer runt och spelar allan och skriker diverse rasistiska slagord mot de som blir gripna och att polisen inte gör något åt honom. Sen kanske dem tog hand om honom senare, det har jag ingen aning om.

SOUTHSIDESTHLM
"Visste redan då att detta skulle bli mitt liv, så det är klart att jag njöt när jag satt och rökte weed"

2009-05-13 02:05
Helt rätt gjort...

PimpMyStrumpa, det märks att du fortfarande är teen...
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2009-05-13 02:24
Kaptenkrok
hah, nej men skam den som ger sig!

stajl
man behöver inte sympatisera med gärningsmännen för att kritisera polisens arbete direkt. Att någon förtjänar något betyder ju inte att man måste sänka sig själv till samma nivå.
cry me a river!
--> thcrew

2009-05-13 07:48
jag har inte orkat läsa igenom tråden men självklart fick dom vad dom förtjänade, vet inte vad dom har gjort för brott innan dessa klippen men bara grundat på dessa klippen så ska dom ha stryk för att riskera andra människors liv på det sättet, idioter. långt ifrån övervåld!
Moderator

2009-05-13 15:45
men bara grundat på dessa klippen så ska dom ha stryk för att riskera andra människors liv på det sättet

Jag vill bara poängtera att uttalanden som dessa håller jag verkligen inte med om.
Det de förtjänar är en rättvis rättegång, precis som vem som helst som begår brott, jag menar helt enkelt att det vi ser på filmerna inte är övervåld. Fan jag skulle inte ens kalla det våld.
Det är ett nödvändigt tillvägagångssätt för att gripa individer som genom sina handlingar har visat att de inte snällt tänker följa med till stationen bara för att Farbror Blå säger "Du är arresterad".

2009-05-13 16:38
Alltså.. Grinar man över det här så är man en mes :).. punkt!
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-05-13 19:36
Detta är ju sjukt gammalt, å det är helt rätt av polisen!
Å det där rasistiska får han ta, kommer man hit till sverige ska man skärpa sig.
Klart att svenskar oxå ska sköta sig, å jag är ingen rasisit.
Henkish a.K.a ProNooB.