I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[tidningsartikel] Stackars lilla emobarn

Övrigt - Webbsidor

2009-03-15 10:47

[tidningsartikel] Stackars lilla emobarn

GP tar upp "fenomenet" med emobarn och säger att man inte ska mobba dem. Dem är känsliga....

Länk till http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=482859

(Inlägget ändrat av friktion 2009-03-15 20:22:31)

2009-03-15 11:34
Fan i den där "emotrappan" skulle man vilja spendera lite tid. Är nog mycket intressanta grejer som tas upp där skulle jag kunna tänka mig.

rip stephen perry
A.S.N.O.M
Moderator

2009-03-15 11:48
Usch , en jävla djurpark där vid emotrappan. Antingen sitter alla emos där eller turister från Asien.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-03-15 12:47
Haha, klockrent! Men vafan, emosarna har väl en jävla fritidsgård/ungdomsgård att gå till ändå? Tror knappast att Göteborg är helt utan fritidsgård..
Blunted in stockholm

2009-03-15 13:20
Vilken turistattraktion för Göteborg. Nästa: Emotrappan, var berädd med kameran.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-15 13:22
tänkte som Gussti... måste väl krylla med fritidsgårdar?
Förstår att folk är emo i byhålor där fritidsgården är öppen två dagar i veckan men vafan. Måste finnas nåt bättre än att hänga på en jävla trappa hea kvällarna.
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2009-03-15 13:53
De vore inte "emo" eller "sig själva" -eller vad de nu är/vill kalla sig- om de gick till en fritidsgård. då skulle de inte kunna känna sig utanför, vilket definierar hela deras existens. Per definition kan de inte ha någonstans att vara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-15 17:13
Såklart det finns fritidsgårdar och ungdomsgårdar här, fullt med dem. Dom kommer bara med bortförklaringar. Såklart de vill sitta i ett stort köpcentrum så de får uppmärksamheten de behöver.

2009-03-15 17:29
haha, ja hur emo skulle det vara om man inte hade nåt o gnälla över...
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2009-03-15 19:37
eller som min mamma sa häromdagen:
"ja gick av vid nordstan å så va där fullt med punkare! va gör dom där?"
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-03-15 19:52
hahaha!

2009-03-15 20:41
Ungdomsgårdar är sjukt överskattade.
Jag gick aldrig dit, och om jag gjort det hade jag nog velat skjuta skallen av mig.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-03-15 21:25
Det beror på ungdomsgården också. Tycker att ungdomsgårdarna i göteborg är jävligt bra, emobarnen kan gå till den som ligger inne i stan t.ex, eftersom de nu verkar trivas där, så kan dem arrangera små emospelningar, starta emoband osv.. Bara man slipper se dem sitta vid emotrappan o irritera folk med deras närvaro. Usch...

2009-03-15 21:36
Min fritidsgård är king
Blunted in stockholm

2009-03-15 23:49
Har personligen aldrig gillat fritidsgårdar.. Jag var väl där ibland när jag var riktigt ung, men oftast hade man ju något bättre för sig :P..

Fittiga emos hsh, förtjänar fett med stryk!
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-03-16 00:19
Apartheid någon?
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2009-03-16 00:26
varför hatar jag emos? vi brukade kasta vatten och piss på dom när dom hängde på skolgården, men varför?
what is a.m.b?

2009-03-16 00:34
venne, samma här alltså, brukar (på riktigt) sparka på dom när dom ligger i korridorerna
Blunted in stockholm

2009-03-16 12:30
"Jag sticker ut som en kuk, är riktigt sjuk"

word up

2009-03-16 14:47
haha ja, Gussti är ju på topp.
gillar hur han måste poängtera ut att han verkligen sparkar på de stackars emobarnen som ligger i korridorerna.
seriöst, krama dem istället, du har nog en liten emo i dig själv ska du se.

min favorit från artikeln är:
"- Vi kommer nu att fortsätta jobba och undersöka vad som kan göras. I Nordstan består aktiviteten av att gå ut och röka. Samtidigt umgås de verkligen med varandra. Det är mycket känslor. De kramas, pussas och gråter."
you can't scare me, i'm sticking to the union.

2009-03-16 23:01
Freja Larsson och Malva Ahlstedt passar in på beskrivningen. Men vill inte kalla sig emo. De är 15 respektive 14 år gamla. Flera av deras kompisar brukar umgås vid den så kallade emotrappan, precis innan tunneln mot centralstationen i Nordstan.

Det är en utsatt grupp unga som samlas i Nordstan i brist på annat.

Det är mycket känslor. De kramas, pussas och gråter.

Där har vi allt som behövs.. och det är otroligt kul

2009-03-17 13:00
Det bästa var ju när GP hade en artikel om "hängställen" i Gbg och Emotrappan var med..
De hade till och med en tidslinje..
14:00 Johan kom. Han ville låna min napp. Det fick han.
14:02 Johan ville hänga utanför Åhléns. Vi gjorde det
14:04 Vi ville köpa godis. Men hade inga pengar.
My heart lives in my vagina.

2009-03-17 15:06
Rapporten visar att majoriteten av de intervjuade ungdomarna har en stabil social situation. De flesta är 15, 16 eller 17 år gamla och bor hemma med två arbetande föräldrar. Enligt Christian Skogholm är de fria från missbruk även om en del alkohol förekommer.
- De har inte de problem som andra ungdomar har, det som samhället brukar reagera på. Däremot kan de ha väldigt stora problem inom sig.

Det där säger väl allt.
De har inga "riktiga" problem, de är själviska småkids som vill tycka synd om sig själva och försöka få uppmärksamhet.

På fritidsgårdar brukar det finnas en hel del ungdomar med riktiga problem som verkligen inte har någon annanstans att vara. Emokidsen vet nog med sig själva att de inte "hör hemma" där.
Dessutom så skulle det nog inte funka för dom att spela martyr bland folk som har det svårt på riktigt då de andra kidsen där skulle se igenom deras pretentiösa skådespel ganska snabbt och problem skulle uppstå.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Moderator

2009-03-17 16:23
många kan inte rå för det, som jag, jag hatar emos, vet ej varför. stör mig bara på att dom döljer hela ansiktet med nån äcklig färg o försöker se ut som satan själv. sen sitter dom ALLTID på backen mot väggar. det finns fullt med bänkar överallt. sluta sitt på backen förfan.

man stör sig bara på dom, så är det. många stör sig säkert på mig. alla får ha sin åsikt
//TW

2009-03-17 18:55
inomhustrappan vid t-centralen (mot plattan) är väl sthlms dito. Det är så sjukt exotiskt att sick-sacka sig fram mellan alla som sitter i trappan...
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-03-17 21:42
kan inte någon langa en bild?
 HELSINGBORGS IF!

2009-03-17 23:10
Där har vi den

Oftast är det bara 4-5 stycken 13åringar där. Det hemska är ju inte att de har blått/rött/svart/whatever hår. Det hemska är att de inte kan sköta det, utväxten är en mil lång och färgen är urtvättad och skabbig. Ska man göra något ska man göra det snyggt.
My heart lives in my vagina.
Moderator

2009-03-17 23:17
Nee förihelvete , man blir så äcklad när dom är där. Usch säger jag bara, skabbigaste stället på hela västkusten när trappan väl är befolkad av dessa odjur.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-03-17 23:42
Vad kan jag säga? Jag är helt enkelt glad att idioterna har avancerat till nordstan så jag slipper se dom sittandes på golvet på centralen. Det var alltid ett jävla helvete att ta sig förbi den färglada hinderbanan bestående av cpn.

Det ryktas att dom till och med firade nyår där något år.

Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...

2009-03-17 23:45
jävlar.. Ser ut som de hade emokonferens på den bilden lr nåt...

2009-03-18 00:40
Åhh jag önskar jag va där.
Groupie

2009-03-18 10:18
Haha.. Den där jävla emo trappan.
Så jävla tragiska dom är alltså... Står där och klagar på hur utfrysta dom är när det är precis vad de själva vill vara just för att de ska kunna klaga på att det är utfrysta...
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-03-18 18:46
dom borde kicka nånstans så man kan se dom från paddan
Cosmic Hinkstep Spliffystars

2009-03-21 13:15
Nu överdriver folk:
Länk till http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=484222

Orka slå ner dem.. Då får dem ju nåt att faktiskt grina över

2009-03-22 12:12
vad är grejen med såna här kids o trappor egentligen?
bygg en stor trappa o en vecka senare är den befolkad av emokids? lite som duvor o statyer ungefär.

känner dom varandra o hur beter dom sig mot nya emos som bestiger trappan?

2009-03-22 12:15
danet

du får väl göra en etnologisk undersökning =
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-03-22 12:16
friktion
jo får väl gömma mig bakom en soptunna med ett anteckningsblock o kikare men blir väl antagligen spöad av nån langare som tror man är civvare.

2009-03-22 13:01
hehe skulle va grymt med en dokumentär film om dem där :D
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-03-23 16:25
Man måste väl inte sitta på en jävla trappa bara för att man är emo?

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot