I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Dokumentär] Ny teori om människans utveckling

Övrigt - Webbsidor

2009-02-20 11:23

[Dokumentär] Ny teori om människans utveckling

Länk till http://www.documentary-log.com/?id=192

Bland dom bättre dokumentärerna jag sett, ger svar på många gåtor.

2009-02-20 12:28
Het länk, ska lätt inspekteras närmre när man kommit hem.
Tack för tipset!
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2009-02-20 13:39
Vem har gjort den?
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR
Groupie

2009-02-20 13:48
Homo Futurus - The Inside Story by Thomas Johnson
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-02-20 13:52
Tackar
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2009-02-20 14:18
kan inte se nu, kan nån berätta vad den går ut på?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-02-20 22:38
friktion

Den allmänt godkända teorin är att Homo Sapienens utvandrade från Afrika 2 gånger, här menar dom på att det bara behövde ske en gång och att dom beblandade sig med dom mer primitiva hominiderna. Samt att människoapor utvecklades på andra delar av världen tex Dalimannen i Kina.

En palenteolog (Anna Dambricourt) har upptäckt ett ben som tydligen ska vara det som gör att huvudets form blir mer runt, som sedan gör att djuret börjar gå upprätt. Detta har endast upptäckts hos primater. (Kilebenet på norska, antagligen Kilbenet på svenska) Sphenoid_bone

En bra paradox är när dom visar hur snabbt det kan gå att få en vattenödla att utveckla lungor för att på två dagar lämna vattnet och gå upp på land, alltså att människans utveckling kan ha gått mycket snabbare än man redan trott. (dom injecerade en hormon)

Teorin är självklart motarbetad av etablerade forskare, men Anna Dambricourt är knappast en uppstickare och är backad av många.