I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Aftonbladet] Google latitud

Övrigt - Webbsidor

2009-02-04 11:34

[Aftonbladet] Google latitud

I dag lanserar Google ett nytt verktyg som gör att du kan dela med dig av information om var din mobiltelefon befinner sig.

Med hjälp av ”Google latitud” kan dina vänner se på en karta i sin mobiltelefon eller på sin persondator var du är.

Tror ni det funkar? Lite småläskigt i så fall. Någon som vet hur man får tag i programmet eller tjänsten på internet? Skulle vara kul att testa!

Länk till aftonbladet

2009-02-04 13:36
Det ska jag använda på min flickvän
work some magic

2009-02-04 13:48
http://www.google.com/latitude/intro.html

Öppna google.com/latitude i mobiltelefonens webbläsare.

Förstår inte hur man ska göra riktigt, när jag går in på google.com/latitude med mobilen så kommer jag till samma sida som med datorn...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-04 18:56
du måste registrera dig och skit. Testade detta, fattade verkligen inte ett skit haha. Kompisarna måste antagligen också ha detta program installerat i sin mobil. Men aja, uppgraderade googlemaps lite iaf så är nöjd ändå :).
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...