I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[video] Kolla på parcour i världsklass!

Övrigt - Webbsidor

2009-01-08 17:57

[video] Kolla på parcour i världsklass!

Kolla in när vi följde det världs kända parcour teamet Air wipp när dom skulle uppträda på musikhjälpen i Malmö!

<object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/z1N7zTgUk3U&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/z1N7zTgUk3U&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>

Gå in på vår you tube http://se.youtube.com/Crashfmse för att se del,2,3 och 4!

Ebjoy/Crash Fm!

(Inlägget flyttat av Mabande 2009-01-08 23:29:16)

Är du artist och vill bli spelad på radio? Skicka din låt till [email protected] så fixar vi det ;) Gå in på www.crashfm.se för mer info!
Redaktionen

2009-01-08 17:58
namaste

2009-01-08 18:05
folk måste lära sig att skilja på parkour och akrobatik.
((MAAD))

2009-01-08 18:44
Dom som vill veta mer om dom medverkande kan gå in på www.air-wipp.com!
Tackar för att du la upp länken rätt ÅderpåleOne ;)
Är du artist och vill bli spelad på radio? Skicka din låt till [email protected] så fixar vi det ;) Gå in på www.crashfm.se för mer info!
Producent

2009-01-08 20:32
vad heter låten som spelas?

2009-01-08 21:00
De där är inte parkour...

2009-01-08 21:06
och vart är dessa små skånepågar världskända någonstans? i trappen i kuktornet eller
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-01-08 21:34
hehe, det var ju mycket med på den där filmen.. sen var det väl mer tricking än parkour..
Även om de går in lite i varandra så behöver man fortfarande ha punkt A och punkt B i parkour.. :P

5 minuter film med 20 sekunder tricking, värt! =/

(Inlägget ändrat av Simba 2009-01-08 21:41:00)
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-01-08 21:47
vill också veta vad låten heter

2009-01-09 00:07
Simba

Wouw. Mer av den varan? ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-09 00:45
låten heter Snowgoons - Black Snow. haha testade trackID å den hitta låten :)

2009-01-09 07:13
dumboleifi P19

ingen aning, såg den på en annan sida förut, och kommer ihåg att dom var ryssar.. vet inte om dom gjort mer.. :P

Youtube kan vara en guldgruva ibland..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-01-09 09:19
Dom som gjort filmen som simba länkade heter dvinsk clan och har bara gjort en film till tror jag.
PAO!

2009-01-09 10:03
Tjena allihopa!
Här kommer lite svar till er! Låtarna heter the curse och hatred med gruppen Snowgoons dom där skpne grabbarna är kända world wide efter att den ene kom 1 i freerunning Wm och den andra kom 6 plats i paruor. Deras hemsida heter air-wipp.com och där finns en del klipp till! Och nej dom är inte ryssar ;)

Enjoy!

2009-01-09 10:20
För mig är Le parkour Davd Belle

Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-01-09 10:24
Word på Psycho. Bara för man diggar Banliue 13 så sjukt mycket också :)

Det David gör är parkour, no doubt!
be the change

2009-01-09 16:31
David belle gör klassisk o äkta parcour!
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-01-09 19:57
varför har han ingen tröja på sig?
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2009-01-10 10:25
Alltså detta klippet som vi la upp här är bara del 1 del 2,3 och 4 hittar ni inne på vår youtube http://se.youtube.com/Crashfmse där dom bla hoppar inne på trianglen i Malmö ;)

Vadå ingen tröja? va tittar du på?

2009-01-10 10:54
Nu får ni väl mörda mig för dehär, men jag tycker inte att Parkour är en speciell person. Visst så kan jag hålla med om att det David Belle, Sebastian Foucan, Sebastian Vigroux osv. Gör är mer Parkour än dehär, men det handlar inte om personer. Parkour handlar inte om att göra volter och det handlar inte enbart om att ta sig fram heller. Parkour är rörelse. l'art du déplacement. Konsten att röra sig. Det David Belle och resten av grundarna ville påstå i början, var att Parkour är all rörelse. Varesig du hoppar från byggnad till byggnad, eller bara skuttar ner för trottoarkanten. Nu för tiden har det självklart kategoriserats och det är väl så det ska vara nu för tiden.
Från vad jag har hört så finns det 3 kategorier som oftast kallas för Parkour.

Lé Parkour: Att ta sig från punkt A till punkt B så snabbt som möjligt.

Free Running: Att ta sig från Punkt A till punkt B, så snyggt som möjligt.

Tricking: Att hoppa runt och volta lite random i stan.

David Belle har själv, på senare tid, sagt att Parkour inte handlar om att göra volter, utan att ta sig från punkt A till punkt B. Volter gör man bara för att det är kul. Och baserat på vad jag såg i denhär videon(eftersom jag är en hemsk och urdum människa och tog mig självklart inte tid att kolla på dom andra videorna som tydligen var alldeless för bra för att postas här, utan kollade bara på denhär "videobloggen"), så är domhär killarna inge vidare Parkour utövare. Den lilla "Parkour" jag såg i denhär videon, var stel och flaxig. Men hatten måste av åt att dom kan göra volter som jag (tränat Parkour till och från i 5 år) aldrig skulle kunna tänka mig att klara. Helt klart bra tricking, men inte vad jag skulle kalla Lé Parkour. Men häftiga killar.

Bojkotta namnet Free Running VM. Döp om det till Tricking VM istället!
Jag är känd

2009-01-10 13:20
Lucasrhyme Det kan jag faktsti khålla med dig helt och hållet om ;)
Producent

2009-01-10 20:20
Fast Snowgoons är inga rappare, dom producerar bara :( jag vill veta namnet på rapparen i låten. har var tung :)

2009-01-11 01:12
låten är snowgoons feat. Lord Lhus, Singapore Kane, Slain - the hatred.
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats