[Blogg] Min Nya SerieBlogg "Serie Killer"
Jag tänker inte säga den är fin för folk kan kissa på vilket man än säger, det enda jag skriver är att jag kommer stadigt uppdatera. Här är länken, hejhej.Länk till http://alexadiels.blogg.se/seriekiller/
www.alexanderadiels.com www.soundcloud.com/alexanderadiels
Nu har jag uppdaterat den igen, jag uppdaterar den varje dag så man kanske inte ska pissa på den, eller det kan jag givetvis inte förbjuda er att göra.
Bra grejer, den rss'ar vi!
Walking the street of dreams
tack, men vad är rss´a
Jag har uppdaterat den relativt frekvent men ingen vill titta, det är inget vidare synd om mig men folk kanske tror att jag sitter och skriver om mitt liv men det stämmer inte. Det är bara teckningar.
Väldigt fysiska skämt må jag säga.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Tycker en del är helt okej faktiskt. Tar väl ett tag att hitta sin rätta stil, men av det lilla så verkar det gå åt rätt håll. De senare (f n finns det 14) är bättre än de första.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Sköna bilder, lite the far side över det, men skämten var sådär.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
tackar, kommer uppdatera och jante är i fickan, sen när jag har tillräckligt många kan jag sortera ut alla dåliga
tackar, men jag tänkte på det där med skämten, några är fruktansvärt löjliga men idéen är att inte vara för busig och provocerande och rita folk som äter bais corve eller se exakt hur cynisk jag kan tänkas vara. Jag tänkte att mammor och pappor ska kunna tänka att den är lite trevlig. Jag är för gammal för att hålla igen mig själv, jag säljer ut rakt av.
Bra skit!
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
Grym blogg, den här kommer att följas!
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.
Jävligt coolt.
JONIS REST IN POWER
tack har inte varit hemma på helgen, ska uppdatera idag sen ska jag alltid försöka lägga in minst en ny om dagen
På den positiva sidan: det är ett snyggt grepp att inte bara ha serien, utan även pennorna / färgerna med (även om jag undrar över varför den ena har en glödlampa). Det går säkert att utveckla till ett samspel mellan serien och associerade föremål. På den negativa sidan: skämten är väldigt lama. Den enda som fick mig att le var 9:an (pardans). Resten var antingen så uppenbara (som 11, 14) eller så oklara (7, 13) att jag mest frågade varför. Du behöver helt enkelt hitta din form, för tecknarstilen funkar inte alltid med texten. Så fortsätt :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Jag vet att många av de så kallade skämten inte är högkalibriga, men ska sanningen fram är det dessutom svårt att konkret hävda att ett skämt är lamt. Den eventuella objektiva sanningen ligger sällan hos individen som yttrar den. Som jag sa är tanken att så många som möjligt skall kunna tycka den är okej, jag siktar inte på att vara genial för en grupp medvetna. Då känns idén med en blogg inte lika intressant för min del. Roligt att du tog dig tid, sen vet inte jag om det säger något om min blogg eller din hängivenhet här inne på whoa, har sett dig figurera aktivt i en rad trådar genom åren. Därför skall jag kanske inte suga åt mig din analys som bränsle till att få min höga häst ännu högre. Du skulle nog få lägga en si så där 45 stycken ris/ros för att jag skall känna ett redigt engagemang.
Javisst är humor individuell och vad som är kul för en är kanske inte kul för en annan, men om du lägger ribban på att "så många som möjligt skall kunna tycka den är okej" så siktar du på att ingen ska gilla just din serie, utan att din serie inte ska väcka "diskussion" (då som i att folk tipsar sina vänner om den eller att du ens råkar göra nån upprörd). Du riktar in dig på att vara lite jämngrå, men sikta på att så många som möjligt ska tycka den är rolig istället för "okej" ;) Alla kan inte vara en Gary Larson eller paret Berglins (och framför allt inte från första början) och du behöver definitivt inte dra djupa referenser till koptisk mysticism eller rita in kodade meddelanden och på så sätt försöka fjärma dig från populaset genom att visa dig överdrivet cerebral (det är ju bara menlöst ego-onanerande). Det du däremot bör göra är att helt enkelt försöka göra det en aning mindre "peka med hela handen", för i nuläget så är de flesta av panelerna i stilen "HÄR ÄR ETT SKÄMT" i stora bokstäver och blinkande neon. Som ett seriesvar på Epic Movie. Måste bara fråga: humorn i 7:an ("alla kan ha en dålig hårdag") - är det att hon har ett burrigt hårsvall eller vad är det jag missar? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Registrerat, det är dessutom härligt att du engagerar dig och tar dig tid att analysera. Jag kör på som vanligt, det bromsar mig om jag fastnar vid varje bild. Om det är en bild på hundra som håller någon form av mått är det i alla fall bättre än att inte ha någon alls.
gillart!
http://www.sthlmmd.se
lite göteborg över skämten tycker jag (trångsynt, väggen etc) att köra stenhårt på ett sånt koncept lär väl iofs locka en del skratt även om det för min egen del mest kommer vara för att det är så larvigt, men spela roll, ett skratt är ett skratt. hur har du ritat? färgerna är väldigt kraftiga och ser nästan paint:ade ut
vadå? jag dyster?
jag gillar göteborg och humor av lite lägre kvalité, för man får tänka på att jag tänker göra ungefär en miljon tusen sådana bilder också. Exakt hur jag gör måste jag få lov att hålla för mig själv oavsett om det låter bajsnödigt och aningen självsäkert.
tack för kommentarerna för övrigt
sen skall det tilläggas att jag inte har varit tokig och ska rita gubbar tidigare i livet heller, jag har ritat tavlor och si så där men inte producerat serietidningar som jag gör nu på min blogg.
Jag har uppdaterat, skall uppdatera mer senare. Jag kallar det för uppdatera när jag lägger in nya teckningar.
Jag lägger in varje dag, så även idag.