[video] trafikljus-sekt
true story!
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Hangaround
2008-08-18 13:28
Haha vad sött. Kul att de kör...
omg scary shit
-Vakna Johnny, vakna! Du glömde ta dina sömnpiller.
Haha, undra om det ar foretaget sjalv som har bestallt videon eller bara nagon random snubbe som kom pa iden, sketch kanske?
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
"trafikljus-sekt" HAHA
Twelve Tribes of Israel
haha så skön :) det finns redan en tråd om detta videoklipp men en till kan väl inte skada haha!
men detta kan väll inte vara sant? han chefen verkar juh totalt hjärntvättad...
BAHA!
det här företaget lever till 100% tack vara gudsförtjänst, resten är min förtjänst.. eller vad han sa.. hahahahahha.. iiiiiiiiidiot.
b-b-bassan!
Är från Aftonbladet tv. om detta nu behöver sägas
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Vad som behövs i detta nu:
1. Silvergrå / vit självhäftande plast.
2. En mall att klippa små lillfingrar efter.
3. En sax.
Sen är det bara att komplettera så att händerna blir rätt ;)
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Så typiskt att han snackar värmländska också.. En annan detalj är att fingret pekar mot en fotboll i filmen..?
men att det ens är tillåtet? sån här skit alltså.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Mabande skulle va lite små roligt, kan tänka mig löpen om det uppmärksammades
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
kaos - Jag sitter ute på landet och har inte tillgång till nån tryckknapp den här veckan, men om du har möjlighet att mäta handens längd så lovar jag att sätta igång när jag är inåt bebodda delar igen ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
men att det ens är tillåtet? sån här skit alltså. det är ingen officiel kristen symbol utan de tär bara han som dillar lite. palla ta det så seriöst....
Haters gon' hate...
det är ett kristet företag och ni får värsta satanist vibbarna.. gud är inget å va rädd för. de e uppriktigt sorligt å se vissas reaktioner på de här. ja tycker de är en jätte fin tanke bakom de där, och de e ju deras tanke. handen va ju där från början för att visa vart man skulle trycka. de finns såååå mycke annat å hettsa upp sig över än ett kristet företag som enbart är spirituella. tack för mig.
Twelve Tribes of Israel
Prån - En jättefin tanke att ett världsfrånvänt sekteristiskt företag i hemlighet sprider ut en annekterad symbol?
På en inte helt orelaterad not så var Jehovas och knackade på idag. De hävdar att vi inte behöver oroa oss för miljöförstöring eller någonting annat som mänskligheten hittar på, för Gud har sagt att människan inte kommer förstöra jorden.
Deras motivering?
Psalm 104:5 "
Jorden har du ställt på stadig grund, / den kan aldrig i evighet rubbas. "
Gud är måhända inget att vara rädd för, men dess självutnämnda propagandamaskiner är.
10-4, over...
hemlighet? dom själva berättar ju glädjeligen för aftonbladet. och psalmen du skriver om menar ju knappast att mänskan har ställt jorden på stadig grund. och att jehovas är vridna håller även ja med om. men de där me handen på maskinen är en piss i nilen. om de hade vart jehovas företag hade dom antagligen satt en neonskyllt ovanför som säger "gå inte över gatan om du inte tror på Gud" skämt å sido, ja vill inte pracka på nån nånting så ja håller mig ifrån denna tråden nu för de där kan man disskutera i tid å evighet. boktsvaligen om man tror på Gud ;) BLESS!
Twelve Tribes of Israel
Nu läste ja inlägget lite för snabbt när ja svara, klart jehovas menar att Gud fixa jorden. men vad dom menar är nog att mänskan kommer inte hinna förstöra jorden innan de e dags för dommedagen. de e bara spekulation.. har aldrig vart på nåt rikes sal möte..
Twelve Tribes of Israel
Prån * "
dom själva berättar ju glädjeligen för aftonbladet. "
-
Efter att deras produkt gått ut i hundratusental till Sverige och andra länder och företaget befinner sig i en monopolsituation.
Att avslöja "sin plan" när allt är på plats är att ha hållit det hemligt.
- Det är Guds företag, jag överlät det till honom för ett antal år sedan, även om jag står formellt som ägare. Jan Lund - VD för Prisma Teknik
* "
de där me handen på maskinen är en piss i nilen. "
- Visst finns det löjligt mycket annat som är viktigare, men det gör ju inte deras påhitt okej.
* "
om de hade vart jehovas företag hade dom antagligen satt en neonskyllt ovanför som säger 'gå inte över gatan om du inte tror på Gud' "
- Eller så hade de bara satt upp en symbol med en innebärd som bara de känner till. Skillnaden mot Pingstkyrkan är inte
så stor när det gäller märkliga påhitt...
* "
vad dom menar är nog att mänskan kommer inte hinna förstöra jorden innan de e dags för dommedagen. "
- Nope. De lämnade sin lilla tidning "Vakna!" och det var därifrån jag fick citatet (som sedan letades upp och länkades) och "resonemanget".
10-4, over...
är dom pingstvänner? den uppfattningen fick ja inte. men som sagt, de där kan man prata om hur mycke som hellst hurvida de e rätt eller inte.
Twelve Tribes of Israel
ugh Spelar ingen roll vilken religion/världsuppfattning/livsssyn man har, att snacka på det sättet som han läskiga chefen är bara efterblivet och visar på att man inte har respekt för någon annan. Han pratar som att det helt enkelt inte finns rum för att den livsuppfattning/religion som någon annan(miljarder människor) på jorden har skulle kunna vara den 'rätta' för dom. Så sjukt arrogant att prata som att kristendom och jesus är något helt självklart och "det är så här det är" och att alla behöver jesus/gud. neger snälla håller mig långt borta från såna människor:)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
"Så sjukt arrogant att prata som att kristendom och jesus är något helt självklart och 'det är så här det är' och att alla behöver jesus/gud. neger snälla" "Så sjukt arrogant" "neger snälla" "Så sjukt arrogant" Kategorin "sten + glashus".Prån - Jag körde en liten sökning på snubbens namn + församling och hittade lite info. 10-4, over...
'neger snälla' = skojsig översättning av 'nigga please' Men för all del, ta det superseriöst. Japp.
Printa den som klistermärke eller gå mot röd gubbe om ni inte gillar de. ja tänker iaf tänka bra om den där handen för egen del.. men till er som hotta till över de! ;)
Twelve Tribes of Israel
bara som en liten kommentar.. han lät väl ungefär som var och varannan amerikan gör.. likväl läser jag inga trådar om fasansfulla kristna amerikanska företag.. spela roll vad dom har lagt in för värdering i en jävla symbol som är en relik från back in the days inte så att ni påverkas av det för fem öre... ni låter fan lika patetiska som alla stolpskott här i umeå som vill förbjuda muslimerna från att bygga en moske och som överklagar höger och vänster och gråter så att man kunde tro att syndafloden var på väg återigen.
cry me a river! --> thcrew
Men fy åt helvete vad jag hatar såndär jävla skit snack, å det kan fan inte vara seriöst??
No you!
marvingaye - ...och orginaluttrycket är så mycket bättre? joda - Skillnaden mellan Prisma-sekten och Umeå-muslimerna är väl ganska tydlig? F.ö. gärs det väl trådar ganska dagligen om hur fasansfulla de amerikanska företagen är? :) 10-4, over...
Mabande P31 Ja och nej, det är ett lustigt hiphoppigt uttryck:) Jag slänger gärna oseriöst ifrån mig lustiga hipphoppiga uttryck när jag skriver på lustiga hiphoppiga communityn, Mr seriouspants.
"jesus är de bästa som kan hända dig,... det är säkert"
marvingaye - Så länge man själv kan hävda att man använder ett uttryck "oseriöst" så är det alltid ett bra uttryck? 10-4, over...
mabande tycker gnällspikarna är idioter i båda fallen även om de såklart skiljer sig åt.. poängen var inte att jämföra de två trosåskådningarna utan de som blir så jävla upprörda.. so what om dom ser det som en religiös symbol so what om dom tror att företagets framgång är tack vare gud so what om dom ber förbön.. påverkar varken dig eller mig för fem öre vad dom tror tycker tänker och känner när vi står vid övergångsstället och väntar på grön gubbe.. för mig kommer det iaf alltid vara en hand som pekar på en knapp, precis som den alltid varit, tydligen gäller detsamma för designern i fråga.
cry me a river! --> thcrew
Mabande P31 Så länge man själv kan hävda att man använder ett uttryck "oseriöst" så är det alltid ett bra uttryck? marvingaye X23 Ja och nej , det är ett lustigt hiphoppigt uttryck:) Jag slänger gärna oseriöst ifrån mig lustiga hipphoppiga uttryck när jag skriver på lustiga hiphoppiga communityn, Mr seriouspants.
joda - Upprördheten är inte så särdeles hög från min sida, men jag ogillar smygpropaganda och oskäligt annekterande av symboler. Designern i fråga var ju inte så nöjd över att sammankopplas med den religiösa symboliken i och med att han såg sig nödgad att skicka ut en skriftlig dementi ("Att låta sig luras att det skulle vara någon form av gudstecken är väldigt långsökt. "). Att de ser det som en religiös symbol är inte problemet, utan problemet är att de "lurar" på andra (i detta fall kommuner o.dyl.) att begagna sig av den. 10-4, over...
marvingaye Så sjukt arrogant 10-4, over...
Men kisen som designade den där har ju klargjort att han inte hade något kristet budskap bakom handen. Jag tror att det var i Aftonbladet jag läste det. En morgon läste jag om en norsk pingivin som hade blivit adlad på TT-sidorna i lokaltidningen och nästa morgon läste jag om detta. Mad world
Mabande: För det första, vad fan gjorde Jehovas Vittnen så långt ute i bushen? :P
Efter att deras produkt gått ut i hundratusental till Sverige och andra länder och företaget befinner sig i en monopolsituation. Att avslöja "sin plan" när allt är på plats är att ha hållit det hemligt. Haha, är det inte du som brukar dela ut foliehattar till konspirationsteoretikerna här på whoa? :D
Hursomhelst, innebörden bakom handen känns som en efterkonstruktion. Det kristna företaget kom på att handen som pekar uppåt kan, förutom att visa vart man ska trycka, även få en religiös innebörd om man vill.
Inget att brusa upp sig över.
Redline!
* "För det första, vad fan gjorde Jehovas Vittnen så långt ute i bushen? :P " - Letade efter förlorade och lättlurade själar som inte hade bättr för sig, antar jag ;) * "är det inte du som brukar dela ut foliehattar till konspirationsteoretikerna här på whoa? :D " - Jajjemen, och det förtjänar de! Dock är foliefaktorn i det du citerade ganska låg i och med att jag inte påstår att de hamnat i monopolställningen p.g.a. nån "plan" eller att deras "plan" går ut på att kontrollera massorna. Det enda jag säger är att de har hållit sin "propaganda" hemlig, i motsats till det påstående om att de inte smugit med någonting som nån kom med tidigare :) Efterkonstruktion eller inte så är det ett punk ass move. Inte minst mot designern. 10-4, over...
To much Error couldnt find page Error 404 typ...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mabande: Jag viker en hatt till dig nästa gång vi ses :P Ähh, designern fick säkert bra med pröjs och har dessutom sålt handen till trafikljus-stollarna.
Redline!
Designern fick måhända pröjs, men han är inte nöjd över de egenskaper som tillskrivs hans verk. 10-4, over...
designern fick uttala sig i metro i veckan, och hävdar å det bestämmdaste att symbolen inte har någonting med religion att göra..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Mabande: Jag själv titulerar mig designer och tycker snubben är en riktig crybaby. Om man gör ett uppdrag åt någon för pengar kan man inte claima något efteråt. De har betalat för handen och får säga att den betyder vad som helst egentligen.
Redline!
Så, du skulle inte bli putt om någonting du designat (och därmed förknippas med) användes i ett syfte du inte gillar? 10-4, over...
Mabande: Nä. Ok, om det var en nazistklubb eller nåt som lurade mig att designa en logga skulle jag bli sne. Fast jag skulle iofs. bli sne över att jag blev lurad av nazister och inte att de besudlar min logga. Är man designer får man förvänta sig att folk kommer kalla dina kreationer för lite vadsomhelst.
Redline!