I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Youtube] Familjen - Det snurrar i min skalle

Övrigt - Webbsidor

2008-07-29 10:21

[Youtube] Familjen - Det snurrar i min skalle

Det förvånar mig inte om detta redan varit uppe på tapeten. Ta bort denna tråd isf.
Jag måste uppmärksamma detta band för er som inte hört de redan.
Synthfunk och skånska i en härlig symbios. Musikvideon känns som den är tagen från någon sjuk sekt, vet inte om den är autentisk men den fångar iallafall mitt intresse!

Någon som har kuriosa om Familjen att dela med sig av? verkar som om de bara gjort en skiva. Som fö. är riktigt bra i mitt tycke.

/ Ergonomi är en viktig faktor

2008-07-29 10:22
Såg nu att de vann en Grammy 2007 för bästa video.
/ Ergonomi är en viktig faktor

2008-07-29 10:34
Familjen består utav Johan Karlsson & musiken beskrivs väl bäst som electropop. Han brukar uppträda ihop med Andreas Tilliander (electronica).

Såg dem senast i fredags då de vände plattor på Debaser Medis & det vart elektroniskt öronknull rakt av. Hemskt sympatiska & ödmjuka är de dessutom, båda två.

Diskografi:

Album
Det snurrar i min skalle (2007). Adrian / Hyb

EP
Familjen EP (2006). Adrian Recor

Singlar
Kom säger dom (2007). Adrian/Hybri
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-07-29 12:30
jo videon har varit uppe ett antal gånger

2008-07-29 15:04
Såg dom live för några månader sen! fan va bra dom var live verkligen!

2008-07-29 15:39
Den här låten e så fet, videon e dock riktigt skum men man kan ju inte annat än att älska den.
Planet 80!
Hangaround

2008-07-29 18:03
Jag önskade jag kunde säga att jag diggade Familjen (samt Juvelen för den saken), men det går bara inte. Dock förstår jag varför alla gillar Honom så mycket. Bra video för övrigt.