Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tro det eller ej Okej, jag väljer det senare alternativet.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Se dom, och därefter bilda din uppfattning, inte tvärt om potatissuger P21 visst valet är ditt, du kanske mer är en aftonbladet-boy va vet jag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tror mer på aftonbladet än nåt google video-hemmabygge.
SunTzu P22 det är klart, när du blivit lärd att allt som står i tidningen är det som händer i världen, och det som händer som inte kommer med i tidningen existerar inte, bra där
Hazn_ P19 dom är värda och se allihopa
inte alls, det är bara det att pot-headsen som knåpar ihop de där dokumentärerna omöjlighen kan sitta inne på nån info som ingen annan har tillgång till.
SunTzu P22 låter som fördomar, du har verkligen ingen aning om vad du pratar om. titta igenom dom, sen kan vi diskutera det dom tar upp. Om inte, kan du gå till nån annan tråd som diskuterar dom hetaste rea prylarna eller nåt i din smak
Af-BeerDeluxe Nej, jag är mer en "bilda-mig-en-egen-uppfattning-utifrån-empiri-och-fakta-istället-för-att-tro-på-någon-slags-kvasikonspiratorisk-smörja"-boy
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
potatissuger you are Blinded with Science my friend
Af-BeerDeluxe Dogmatiker är vi allihopa, på ett eller annat sätt.
potatissuger om du redan har hittat din sanning bra för dig, jag är fortfarande på jakt efter min. om du har tittat igenom det som du beskriver "kvasikonspiratorisk-smörja" och vill diskutera detta så är du varmt välkommen
låter som introt på en dålig sci-fi film från 1982 typ
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
Jag tycker du ska se en dokumentärfilm som heter The Corporation. Den förklarar långt mycket mer om varför världen ser ut som den gör än de filmer du länkade till. Glöm konspirationsteorier, de är helt enkelt för löst baserade på verkligheten. Jag sitter själv allt som oftast klistrad vid youtuben och söker efter Illuminati, reptiler & aliens. Det är ju lite som godis för hjärnan men det är inte riktig mat.
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
psyjunta såg den där för nåt år sedan det är inte alls samma typ av info. kolla upp the committee of 300 , bilderbergroup , the club of rome det är dom som sitter bakom dom feta företagen. har läst mycket om det här, och om vissa vill kalla det konpirations teorier visst. doubters will doubt till the end
Gammal med kass kvalité. Fortfarande intressant.
spliff macht frei
Om man ser på det realistiskt, t. ex. Bilderberg-mötena; det enda som man gång på gång i liknande filmer hör är ungefär "Kolla vad mycket säkerhet, vad ska de med den till om de inte har nåt att gömma". Hur man får det till att de är reptiler är beyond me
Egentligen skulle jag inte vilja kalla hela central bank-grejen för en "konspiration" utan snarare för en serie jävligt smarta affärsdrag som säkrat en grupp människors ekonomi för x antal generationer framåt. Viljan att tjäna pengar är ingen konspiration för mig, utan en rätt så mänsklig drift.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Konspirationer för mig är mer 9/11, är SÄKER på att regeringen låg bakom det!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
tycker allt för många är för avvisande och fördomsfulla när det gäller t.ex Illuminati, Skull & Bones, Bohemian Grove osv. fler borde kolla upp det och engagera sig att ta reda på sanningen bakom dessa sekter/organisationer och inte bara säga att det är bullshit att nåt skumt skulle vara i görningen t.ex när alla levande presidenter i USA, påven och rika affärsmän samlas vid Bohemian Grove på natten för att hålla en ceremoni framför en stor ugglaskulptur med facklor i handen och ingen som inte är medlem får komma in, med extremt säkerhetspådrag... känner att jag gärna vill ta reda på vad det handlar om, och inte bara det utan om Skull & Bones som jag nämnde ovan som bl.a. G. Bush är medlem i (samt ledande nazister under 3:e rikets tid var med i) Jag vänder mig då inte bara till Youtube klipp, utan även till källor som av allmänheten anses vara pålitliga som t.ex uppslagsverk och böcker skrivna av legitimerade historiker som kan sin sak.. fler borde göra det och inte bara säga att det är "konspirationsteorier" som kan avfärdas direkt för att det låter för skumt för att vara sant Sanningen är att vi lever i en rätt skum värld, vare sig vi vill eller inte
koladeal P25 folk har inte ens tittat på det men ändå har dom bestämt sig att det är bull..
Skivsamlare
2008-07-21 14:14
potatissuger Nej, jag är mer en "bilda-mig-en-egen-uppfattning-utifrån-empiri-och-fakta-istället-för-att-tro-på-någon-slags-kvasikonspiratorisk-smörja"-boy WORD!
http://www.kulturkompaniet.nu/
haha ok
Se där, den obligatoriska konspirationstråden som dyker upp varje månad. :)
daviden ett bra tecken på att folk börjar vakna upp och verkligen se vad som händer
Af-BeerDeluxe Ja, jo. Kan inte säga att jag köper det."Vem vaktar vakterna?" Glöm inte det.
det glömmer jag inte
har bara sätt terrorstorm o tyckte den var mycket bra. Fattar inte att folk blir upprörda när d kommer upp sånna här trådar men ingen bryr sej om d kommer upp en "skratta-åt-brat-tråd" eller liknande skit.
Brat tråden är iof kul.
Men fan bara för att man diskuterar NWO betyder d inte att man är en foliehatts nörd.
D finns mycket fakta när d gäller ämnen som NWO och 9/11.
Nej, jag är mer en "bilda-mig-en-egen-uppfattning-utifrån-empiri-och-fakta-istället-för-att-tro-på-någon-slags-kvasikonspiratorisk-smörja"-boy Så istället för att dra en sån här kommentar kan man ifrågasätta smörjan man inte tror på o föra en vettig diskussion.
Och visst finns d mycket skit på youtube. men om man börjar forska lite så kan man lätt se vad som är skit o inte.
D bästa sättet att skola sej på annars e läsa böcker.
From delusion lead me to truth From darkness lead me to light From death lead me to immortality
Skivsamlare
2008-07-21 21:34
Salvador Det är ingen idé att försöka diskutera när det kommer till NWO och Illuminati. Folk drar på sig skygglapparna snabbare än lucky luke drar revolvern...
rotlös det är ingen idé för dig! du har inget att ifrågasätta. inte så konstigt att det inte går att diskutera då, om du inte är intresserad så föreslår jag att du drar in på nåt som passar dig.
Så istället för att dra en sån här kommentar kan man ifrågasätta smörjan man inte tror på o föra en vettig diskussion. Problemet som jag ser det är att de som blint tror på sådana här konspirationsteorier har gått i samma fälla som dem som inte ifrågasätter den information som förmedlas av media och statliga instanser. Bara för att någon säger sig ha grävt fram den "fruktansvärda" sanningen så behöver det ju inte vara så. Ta bara filmen Zeitgeist där "fakta" lyfts fram tagna helt ur sitt sammanhang. Utan kontext och förståelse av den så betyder inte enstaka fakta någonting. Ad hoc-hypoteser och andra tjuvknep är alltför vanligt förekommande i största allmänhet, men i synnerhet i konspirationsteoretikernas kretsar.
orkade inte kolla på filmen , men kan rekomendera filmen zeitgeist , som är nått liknande.
Survival of the fitest only the strong survive.
Problemet som jag ser det är att de som blint tror på sådana här konspirationsteorier har gått i samma fälla som dem som inte ifrågasätter den information som förmedlas av media och statliga instanser. Där satt den.
Är verkligen trött att läsa kommentarer på internet där troofers påstår sig vara upplysta.
potatissuger, om man ifrågasätter media, reklam, film, dokumentärer, ja allt som du tycker är viktigt. därefter systematiskt gå igenom sannolikheten i dom olika påståenden. Hokuspokus nu har du skapat dig en egen logisk uppfattning om vad du tror är sant det här är ingen lek som du kan vinna med ord tyvär och det är absolut inget du kan motbevisa genom med att dra upp ad hoc hypoteser, och hävda att "behöver inte vara så" snälla
Skivsamlare
2008-07-22 15:39
Af-BeerDeluxe Jag trodde kravet för att starta en tråd här på whoa var att den skulle skapa utrymme för diskussion? Du är ju uppenbarligen inte ett dugg intresserad av att diskutera det du tror på. Det här är preciiis som att diskutera med religiösa. Du kan ju för fan avfärda all relevant kritik med att det bara är "illuminatis lögner" eller att man skulle ha ett för perfekt liv för att förstå. Under vilka omständigheter (dvs med vilka kvalifikationer) anser du personligen att man är berättigad att kritisera de teorier som du lägger fram?
Af-BeerDeluxe potatissuger, om man ifrågasätter media, reklam, film, dokumentärer, ja allt som du tycker är viktigt. därefter systematiskt gå igenom sannolikheten i dom olika påståenden. Hokuspokus nu har du skapat dig en egen logisk uppfattning om vad du tror är sant Precis det jag menar.det här är ingen lek som du kan vinna med ord tyvär och det är absolut inget du kan motbevisa genom med att dra upp ad hoc hypoteser, och hävda att "behöver inte vara så" snälla Att såväl konspirationsteoretiker som legitimerade forskare använder sig av "fakta" tagna ur kontext för att skapa en "sanning" är väl knappast en nyhet. Därav är det högst relevant att belysa ad hoc-hypoteserna när man ställer sig kritisk till information, speciellt när den säger sig spegla sanningen. Konspirationsteoretiker tycker sig se samband mellan allting (sett filmen "The Number 23"?) och blir helt lyriska när de vridit och vändit på faktan tills dess ursprungliga form är som bortblåst och de istället skapat den fakta som de är ute efter. Om du nu ska ställa dig kritisk mot informationssamhället så måste kritiken självklart innefatta båda sidor av myntet.
potatissuger Läs mitt inlägg en gång till
From delusion lead me to truth From darkness lead me to light From death lead me to immortality
Salvador Jag förstår ditt inlägg mycket väl och mitt gensvar var inte riktat till någon enskild individ utan behandlade konspirationsteoretiker i största allmänhet.
rotlös P20 att man tittar igenom följande, och inte avfärdar det pga av nån annans åsikt, tänka själv helt enkelt. visa mig den relevanta kritiken som har dykt upp i den här tråden, ja och du skulle kumna avfärda allvettig kritik med att bara hålla med nån annan. det är ännu värre
SunTzu P22 Alla har väl tillgång till den där infon, skillnaden är väl bara att det finns dom som inte vill höra och du är en av dom, alltså inte ens någon idé att dra igång en diskussion.