I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Spel request] Flummigt problemlösningsspel?

Övrigt - Webbsidor

   

2008-07-13 03:16

[Spel request] Flummigt problemlösningsspel?

Jag kom precis på ett spel som fanns online för kanske 4-5 år sedan, men har ganska så svaga minnesfragment så ursäkta om min beskrivning är lite sisådär:

Det var vid varje nivå en enda detaljerad bild, där en gubbe befann sig på ett ställe i bilden, och så var det lite småskum musik i bakgrunden. Om jag inte minns helt fel var det ett stort berg med en linbana på första nivån. Sedan fick man prova sig fram o klicka på olika saker för att få gubben att göra något eller världen att ändra sig på annat sätt. (typ tända/släcka lampor, vrida på rattar osv) Någon som vet vad jag menar, och framförallt om detta finns att hitta fortfarande? :)

När vi ändå håller på får ni gärna posta andra liknande kluriga online-spel. Vet att det fanns ett annat, lite mindre hallucinogent än det ovan, där man gick runt i ett hus och kom in i nya rum osv..