I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[video] Snubbe kommenterar tjejer som gillar "gangsters"

Övrigt - Webbsidor

Manager

2008-07-03 23:13

[video] Snubbe kommenterar tjejer som gillar "gangsters"

Snubben har så rätt..
Gäller inte bara svarta tjejer i usa utan fan likadant här i sverige.

Han kommenterar Lauren Londons uttalande i nån tidning..

Lauren London sa:

"So you want a man who’s both honest and thug?
- An authentic gangsta—that deletes about half the rap game off your list. I love guys who are street. I won’t even give soft guys a chance. Menace II Society is my shit! Caine was like my first crush. Actually, O-Dog was my true dream guy. I was in love with him, from that opening scene where he pops the convenience-store worker. He had me from that gunshot -laughs-. He was ’hood, and I loved that."

går inte att använda "tags" för mig just nu så kan inte länka skiten.. ni får klippa och klistra istället..

(Inlägget ändrat av Mabande 2008-07-05 12:57:17)

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2008-07-03 23:24
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-07-03 23:47
wööörd lauren london verkar ju helt retarded,aja kul att du länka det var intressant

DJ

2008-07-04 00:10
Låter som om tjejen gillar att bli behandlad dåligt och älskar att söka fel stig i livet...
Fråga; varför är det alltid den arga arbetarklass mannen (eller kvinnan) som i sitt ursinne oftare e realist, och mycket mera realist dessutom än dom som lever gott, har föräldrar som e rika eller bara har pengar. Varför måste man se skit för att förstå realiteten av omvärlden?
Dj Cj*

2008-07-04 03:06
Oj oj, någon får inte ligga för han är 1.50 och ser ut som Steve Urkle, klart han e bitter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-04 06:45
Han gör det enkla misstaget till att inte erkänna betydelse av betingning hos människan sen barnsben. Vi är biologiska skapelser och det är inte alltid så säkert att vi har ett "val". Han snackar om tjejer som söker sig till bad boys och att killar leker bad boys för att få tjejer. Men eftersom denna snubben aldrig själv växt upp i en sån miljö, hur kan han så enkelt moralisera över andra? Thugged out since kub scouts som Cunninlynguist sa, dvs växer du upp hustler så dör du hustler. You can take a ni**a out of the hood but you can't take the hood out of a ni**a som nån annan lirare hävdade. Och kvinnor som ofta växer upp med ett begränsat utbud av manliga förebilder, pappor, bröder, älskare. Konstigt då att det blir normen? Det är inte fullt så enkelt som sergeanten vill påstå även om säkerligen Lauren London mer eller mindre i slutändan bara är en korkad bitch oavsett, haha..

//

2008-07-04 11:15
GAIA P26

Thugged out since kub scouts som Cunninlynguist sa, dvs växer du upp hustler så dör du hustler. You can take a ni**a out of the hood but you can't take the hood out of a ni**a som nån annan lirare hävdade.

Så du menar att växer man upp i hooden kan man lika gärna stanna för man kommer aldrig bli något annat än en gangster?
Smart...
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2008-07-04 11:27
Jaquil

Läs igen.
Producent

2008-07-04 11:36
gaia är ju ett perfekt exempel på en badboy med ett guldhjärta! <3
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-07-04 11:39
Gjort.

Kan också tillägga att Thugged out since kub scouts inte betyder
växer du upp hustler så dör du hustler
.
Hela den idéen är befängd.

2008-07-04 12:08
jaquil

Du fattar fortfarande med arslet. Det jag pekar på är att det inte MÅSTE vara så enkelt att moralisera över folk och deras preferenser. Det kan lika gärna vara så att människor präglats genom sina upplevelser. Jag menar inte på att alla som är födda i hooden automatiskt är dömda till ett liv som hoodrats. Det var principella kända uttalanden för att peka på en aspekt i mitt inlägg.

fyra

Så sant, så sant.. ;)

2008-07-04 13:29
gaia har sen dag ett vart den whoa medlem med högst IQ.
så att när DU inte fattar så drar du den felaktigt åsikten att han har fel? jag måste säga att jag finner din idioti fascinerande.

men on topic. tror inte de ligger så mkt i det att säger dras till bad boys. den myten har nog spridits av killar som inte får ligga.
tror snarare att om en tjej gillar dig så kan hon gilla dig TRORTS dina dåliga sidor inte pga.
och om en tjejj inte gillar dig så spelar de ingen roll hur mkt du anstränger dig..

2008-07-04 14:11
kraid X1

Spännande åsikt. Kan du ge lite feedback på hur du kom fram till den slutsatsen?

GAIA P26

Det är väl självklart att människor präglas efter sina upplevelser och omgivningar.
Det tar ändå inte bort det faktum att man har en fri vilja och faktiskt ett val att kämpa sig ur de flesta livssituationer.

Och att påpeka vad jag anser är fel i ditt inlägg är inte att tänka med arslet.
Lär dig lite hyffs och börja inte grina när man kommer med kritik.

2008-07-04 14:19
min åsikt bara. om du har en annan så lägg fram den bara.
säger inte att min åsikt är mer rätt än någon annans.

2008-07-04 14:20
Jaquil

Well.. Jag gav dig chansen att läsa om det och se om du fattade poängen eller?

Den där fria viljan du pratar om är ofta en illusion. Vad den bottnar i? Fan vet jag, kanske människan är en simpel varelse.. Hur som helst förändrar inte det faktumet att du bara behöver gå ut på gatan och se det jag pratar om. Det finns inga måsten eller regler när det handlar om människor. Men lika lite som man kan dra slutsatsen att ALLA kan förändras och gör de inte det så är de fucked up, så kan man dra slutsatsen att personer som är på ett visst sätt eller har vissa preferenser är korkade. Det kanske helt enkelt bara är deras verklighet och den de är?

2008-07-04 15:42
ååhh! GAIA ÅÅåhh! Du e så tuuung!

Ta med dig kraid o göm er nånstans, snälla!
Mr. Lahey and Randy to the Fuck-off department and hurry the fuck up!!

2008-07-04 15:59
Va rätt kul att höra, kanske inte att han lägger fokusen på "black women" alltså, själfötroende är ju det som attraherar så enkelt är det, på alla platser på jorden... Sitteru i hörnet äre svårare o få till det... Hävdar du dig kan du råka ut för grejjer, i Ghettot är villkoren tuffare...

Feminismen har dock missat hela den här biten då man ser alla otroliga fördelar med att vara man
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2008-07-04 16:12
men alltså det är väl självklart kvinnor i ghettot springer efter bad boys. är man uppväxt utan någon stark manlig förebild som har kunnat beskydda en, så är det, det naturligaste (och enklaste) valet.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-07-04 16:16
Man tar det man är van vid, det enda man känner till, människan är ett vanedjur, att förvänta sig att alla ska bryta invanda mönster och preferenser är inte så smart.

2008-07-04 16:18
GAIA P26

Well.. Jag gav dig chansen att läsa om det och se om du fattade poängen eller?

Jo, det var ju fint av dig att "ge mig chansen". Herregud.

Skulle den fria viljan att ändra sig eller inte vara en illusion? Att du ens ifrågasätter den individuella individens egna intellekt och tänkande.
Visst kan en människa vara mentalt korrupt men att inte kunna tänka själv? jo tjena..
Alla kan förändras, är ju inget snack om saken.
Sen om många väljer att inte göra det pga egna orsaker är en annan femma.

Men lika lite som man kan dra slutsatsen att ALLA kan förändras och gör de inte det så är de fucked up, så kan man dra slutsatsen att personer som är på ett visst sätt eller har vissa preferenser är korkade.

Nej. Och varför skulle man vara fucked up om man väljer sitt livsöde?

2008-07-04 16:19
Orka..

2008-07-04 16:44
Lauren London motsäger sig själv och verkar helt jävla förvirrad och efterbliven.
Jag tror inte hon eller någon annan kan skylla allt det på att hon är uppväxt i hoodet.

Tror f.ö inte på att man kan generalisera så kraftigt. Visst är väl majoriteten kanske på ett visst sätt men de få som bryter normen och inte har samma mentalitet bevisar ju faktiskt att man som individ kan vara tillräckligt stark och smart och inte låta ens skitiga tillvaro prägla en för mycket. Och dessa människor finns!

Ibland kan det få en motsatt effekt och människor får för sig att reagera rebelliskt och motsätta sig allt de är "menade" att vara.
Precis som barn som motsätter sig sina föräldrar och blir helt tvärtom allt vad deras föräldrar är och står för.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-07-04 16:45
Haha, jaquil fattar mycket...
Japp! jag är en trollkarl!

2008-07-04 16:55
marvingaye P23

. Visst är väl majoriteten kanske på ett visst sätt men de få som bryter normen och inte har samma mentalitet bevisar ju faktiskt att man som individ kan vara tillräckligt stark och smart och inte låta ens skitiga tillvaro prägla en för mycket. Och dessa människor finns
!

Du har med en viktigt sats här: kan vara tillräckligt stark och smart. Själv vet jag inte om jag håller med så mycket om smart biten men defenitivt stark. Vissa människor har en otrolig styrka att bryta mönster och trots svåra motgångar, men alla har inte denna styrka!Ska vi då som jaquil skylla på individens val? Det är ju det egna valet! Under vissa förutsättningar så existerar faktiskt inte det fria valet, det fria valet är beroende av omständigheter som ger en styrkan och möjligheten att välja vilket val man vill. Har man inte styrkan eller möjligheten då är det ju inte längre något fritt val! Med det fria valet hade det ju knappast funnits några missbrukare av något slag, eftersom en missbrukare oftast vill sluta med det men han/hon har helt enkelt inte styrkan eller möjligheten.

aja...

2008-07-04 17:15
Xeodorf P26
Jo jag vågar nog säga att man behöver vara smart. Det är trots allt en kontrast mot Lauren Londons mentalitet och tänkande och en sådan kontrast kan inte innehålla något annat än en stor dos "smart" eftersom hon verkar vara helt förvirrad och efterbliven.

F.ö, koppla inget jag säger med vad jaquil skrev då mina åsikter är mina åsikter och jag håller inte med honom om det här med total frihet och att människor helt och hållet väljer sina öden själva. Det är för "vagt" eller abstrakt att kunna tänka så för i många många fall så känner människor inte till alla sina alternativ och möjligheter. Är det i såna fall deras eget fel? osv osv. man kan gå fram och tillbaks hur länge som helst så jag håller mig borta från det där. Det är delvis därför jag sa att man inte kan generalisera för mycket.

2008-07-04 17:22
marvingaye P23

Precis. Bra sagt!

Xeodorf P26

Haha, jaquil fattar mycket...

Jag tycker lite synd om dig..

För att kommentera ditt andra inlägg:
Jag håller med till fullo tills jag kom till biten där du tar upp vad jag tycker, och gör det helt fel.
Kan du ens läsa?
Jag har inte skyllt på någons val. Jag menar snarare att alla har ett val och ja, missbrukare har uppenbarligen valt att börja med en drog. Om de nu varit i en djup depression eller bara varit nyfikna så har de tagit steget att börja med en drog.
Det är inte säkert att alla har styrkan att välja själva men möjligheten finns där.

2008-07-04 17:39
marvingaye P23

det jag menade med att jag inte höll med om smart var snarare att jag menade att smart kanske inte räcker, man måste ha styrkan också.

jaquil har du lite svårt med slutledningsförmågan idag? Om du säger att alla har ett val blir resultatet att man alltid kan skylla situationen på denna individs val. Alla har inte alltid ett val, vakna upp från 1500-talets filosofier om det fria valet!

2008-07-04 17:44
Xeodorf P26

hmm jag tror du förvirrade dig själv lite nu haha

jag skrev:
Visst är väl majoriteten kanske på ett visst sätt men de få som bryter normen och inte har samma mentalitet bevisar ju faktiskt att man som individ kan vara tillräckligt stark och smart och inte låta ens skitiga tillvaro prägla en för mycket.

du skrev:
Du har med en viktigt sats här: kan vara tillräckligt stark och smart. Själv vet jag inte om jag håller med så mycket om smart biten men defenitivt stark.

jag skrev:
Jo jag vågar nog säga att man behöver vara smart.

du skrev:
det jag menade med att jag inte höll med om smart var snarare att jag menade att smart kanske inte räcker, man måste ha styrkan också.

^vilket var precis vad jag skrev i mitt första inlägg :)

2008-07-04 18:57
jävla skit mitt inlägg försvann!

aja, skrev att jag tycker att styrkan är en viktigare egenskap än smarthet i dessa sammanhang. jag anser att man inte behöver vara mer än normalbegåvad när det kommer till smarthet men däremot behöver man en stor styrka. aja, det är väl nästan samma.

2008-07-04 18:59
jag säger alltså fel i mitt tidigare inlägg, jag anser inte att man behöver vara särskilt smart, normalbegåvad räcker men man behöver ha en stor styrka.

2008-07-04 20:40
Uppenbart att den här snubben inte får några brudar, så han sitter hemma och gnäller
på youtube över att brudarna inte vill ha mjukisgrabbar som honom.

Inte ett svart "hood"fenomen, detta är klassiskt worldwide.
Det är known fact att tjejer VILL ha badboys,
vissa kanske säger att dom inte vill det, men dom ljuger! :)

2008-07-05 12:56
You can take a ni**a out of the hood but you can't take the hood out of a ni**a

Ovanstående är en parafras av ett gammalt brittiskt imperialistordstäv kring underklassen och andra lägre stående. Orginalordspråket syftade till att poängtera det meningslösa i att försöka ändra "tingens gudagivna ordning", d.v.s. de som var rika och belevade var rika och belevade för att det var av gud givet vid födseln och de som var fattiga och förslummade inte kunde tas upp till de rikas nivå just för att de också hade sina egenskaper från födseln.

I U.S.A. så har parafrasen anpassats till "The American Dream" - och eftersom "drömmen" säger att oavsett ekonomisk bakgrund så kan man ju lyckas så måste ju uttrycket anpassas till lokala förhållanden / "gudagivna regler" varför segregationisterna har gjort det till ett rent rasistiskt uttryck (samtidigt som det ju behållits av "överklassen" för att särskilja de med "gamla pengar" från de "nyrika").

I likhet med andra negativa uttryck har det anammats av dem det går ut över och som vanligt är det i syfte att kunna sätta sig över någon annan ("okej, jag kanske är hoodrat, men jag är i alla fall inte dum nog att tro att jag kan bli nåt annat").

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-07-05 14:30
men on topic. tror inte de ligger så mkt i det att säger dras till bad boys. den myten har nog spridits av killar som inte får ligga.
tror snarare att om en tjej gillar dig så kan hon gilla dig TRORTS dina dåliga sidor inte pga.
och om en tjejj inte gillar dig så spelar de ingen roll hur mkt du anstränger dig..

haha har du någon som helst kontakt med verkligheten? klart som FAN att många tjejer dras till bad boys, finns fan inte en yrkeskriminell i hela vårt avlånga land som inte kan fixa tjejer oavsett hur groteskt ful han än råkar vara...tänk bara på hur vanligt det är att mördare som synts lite i tidningarna får kärleksbrev av kvinnor. t o m den där fritz-snubben från österrike fick ju kärleksbrev, klart att det finns många som dras till "bad boys".

GAIA P26
du har naturligtvis en poäng med det du skriver men du får det att låta som att man ska acceptera sociala mönster bara för att dom är just sociala mönster.

Den där fria viljan du pratar om är ofta en illusion.

så när ska folk hållas ansvariga för sina val i livet? var går gränsen? hade pedofilen en fri vilja att bestämma huruvida han skulle knulla det där barnet eller var det också bara en illusion? jag finner det en smula skrattretande att du menar att sergeant-snubben inte har rätt att sitta och säga vad som är rätt och fel kring hoodtjejers beteende för att han inte växt upp i en sån miljö när DU som bor i Karlstad och har ännu mindre kontakt med den typen av miljöer kan sitta och diktera vad som är rätt. vad är det som gör din bedömning att beteendet är försvarbart mer kvalificerat än youtubekillens bedömning att det är fel?

2008-07-05 16:26
Haha Fritz, fan han är ju beyond "bad boy"