I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sabba FRA-lag [link]

Övrigt - Webbsidor

2008-06-30 15:32

sabba FRA-lag [link]

Slumpa fram en text och lägg som signatur i din mail och sabba FRA-lagen.

http://hejfra.se

I be around, just out of sight
Producent

2008-06-30 15:40

2008-06-30 15:43
bäst. precis vad jag efterlyste... hoppas folk gör detta oxå.

men onödigt nu?? gäller väl bara från årskiftet?
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-06-30 16:41
jo, då skall man tänka på det år 2009 då lagen träder i kraft... för så är det väl?!
Orale!

2008-06-30 18:50
1. Idén talar emot sig själv, texten kommer snabbt sorteras bort per automatik iom att den är skriven på det viset, i det syftet.

2. Det finns <url=http://frapedia.se/wiki/Hur_man_skyddar_sig_mot_avlyssning>bättre sätt</url> att faktiskt jävlas på riktigt, hur många visste t.ex hur lätt det är att sända <url=http://frapedia.se/wiki/Krypterade_SMS>krypterade sms</url>?

<url=http://frapedia.se/>FRApedia</url> är en mycket bättre hemsida att spendera sin tid på, där lär man sig faktiskt något också..
Negative, negative.
Our destination is Gaza.
Producent

2008-06-30 18:57
Endeavour2
skriv bara in länkarna som text, fattar inte var länkarna tar slut.

2008-06-30 20:36
Här kommer inlägget igen:

1. Idén talar emot sig själv, texten kommer snabbt sorteras bort per automatik iom att den är skriven på det viset, i det syftet.

2. Det finns bättre sätt att faktiskt jävlas på riktigt, hur många visste t.ex hur lätt det är att sända krypterade sms?

FRApedia är en mycket bättre hemsida att spendera sin tid på, där lär man sig faktiskt något också..
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-07-01 13:08
Endeavour2

lät jävligt kopliserad. inget jag skulle klara av..
men menar du att om man kopierar in texten som första inligget länkar till att det inte skulle "lura" fra och att dem bara sorterar bort eller??

2008-07-01 13:12
Man skulle, utan vidare, kunna sortera bort allt som följer mönstret som man skulle klistra in i sin signatur.

Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2008-07-02 05:51
Alla som tror att man blir avlyssnad för att man säger JIHAD när man ringer morsan och surrar är lurade. Stjärnan som Aftonblaskan hittade under nån sten som gav "IT-krig" som exempel på triggande ord kan ju börja linda hönsnätet kring huvudet och ta sina dumheter och flytta till Sibirien.

Skulle fjantiga planchnamn på terrororganisationer trigga något skulle FRAs dator plinga till varje gång någon surfade in på Aftonbladet och läste en nyhet som råkar nämna dem. Systemen är vansinnigt komplicerade, det är inte enskilda ord, det är ordföljder, sammanhang formuleringar och kombinationer som måste stämma för att det ska gå så långt att nån människa faktiskt läser det och analyserar något. Förmodligen skulle inte mkt svenska vara aktuellt, särskilt inte kvällstidningsord som JIHADCHOCK eller TERRORISTKUPP...

Men det betyder inte att jag inte frenetiskt kommer göra allt för att motarbeta FRA-lagstiftningen.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.
Producent

2008-07-02 15:35
alltså vem bryr sig? ska du sluta handla med kort för att affären registrerar ditt namn och vad du har köpt, också eller?
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-07-02 16:16
fyra...

nej, tycker bara man skulle kunna använda dessa miljoner i skatte pengar till mycke bättre eller effiktivare saker än på ett system som ger motsats effekt i form att anonymitet försvinner och alla tips kommer minska. Många brott löses i form av att inlbandade eller personer som har dirket kotnakt med brotslingar elelr tillomed konkurenter har ringt in och tipsat anonymt. aldrig att FRA kan hitta lika mycke som tips gjort tidigare...

get it?

2008-07-02 17:11
meninggslöst, kommer ändå inte lyckas.

2008-07-02 21:30
Om det är nu så ofarligt, och att man inte kommer bli avlyssnad, så kan man lika väl skita i det, nån kommer avlyssnas, den nån kan vara DU!

Jag vill fortf. inte prata i telefon o skicka sms etc med medvetandet att det kan vara avlyssnat!

Då kan man lika väl skita i dressing rooms och kläder, alla kan gå nakna, finns inget att dölja, ingen föddes med kläder på!

alla som är för denna LAG är idioter och borde skjutas och våldtas och brutalt borde man låta ett vildsvin knulla dem i röven, nu menar jag ingen specifik person, utan bara dem som är FÖR!
Producent

2008-07-03 05:53
solid, såfall finns det värre saker att bry sig om. tillexempel all jävla skitkonst som kostar sverige miljarder att sätta ut varje år. liksom vem fan bryr sig om sådant jävla skit? betongankor som ska sättas ut öve rstaden som kostar typ 3 miljoner. uh!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-07-03 09:17
fyra.

säg itne till mig, jag håller me, även om Konst ä kultur men tycker pengarna används överdrivet.Kolla uppsala som precis fått ett musikhus mitt i centrum för flera flera miljoner som nu går back för varje månad som vi skatte betalre måste betal för när vi inte änns vill ha skiten.

Men samma sak med FRA fast värre. Dem slösar miljontals på ett system som ger MOTSATTS EFFEKT!!! hur sjukt e inte de?? därför jag persnoligen tror att syftet är ett heeeelt annat än att söka brotslingar å terrorister. det är ett steg närmare övervaknings samhälle och lagen FRA är ett BROTT mot yttrandefriheten och anonymiteten.

varför det är motsatts effekt skrev jag i mitt förra inläägg

peace

2008-07-03 10:57
Solid

DU sa det!

Tack!

2008-07-03 10:59
Länk till http://tjuvtittat.se/avlyssnat/

Känns som dessa FRA-snubbarna inte har några egna vänner så dom vill ta våra!!
Plocka upp en tidning istället för att läsa våra melj, Och om dom inte har nån att prata med så finns det alltid conviq tanten...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-03 11:03
Alltså, det hela handlar ju om att det är fel att ge staten möjlighet att lyssna av vem som helst utan misstanke om brott. Sånt ska inte ske i en "demokrati". Men sen ska väl inte den diskutionen tas här.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2008-07-03 13:38
PlayerJoe

Jo, det ar det diskussionen handlar om, for det ar vad FRA star for.

2008-07-03 14:41
BigIssue P23: Tänkte mer på att det inte är en diskussion som hör hemma i Webbsidor.

2008-07-03 14:55
finns e FRA tråd nånstan men där sitter de överklasser å kastar ut sig massa skit utan att svara på änns frågor
Producent

2008-07-04 05:11
ja olof lyckades övertala mig att FRA är kasst igår. han har ett sådant bra sätt att formulera sig så att jag fattar! det är itne lätt att vara white trash.