I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] FRAs-nationalsång

Övrigt - Webbsidor

2008-06-24 23:30

[Video] FRAs-nationalsång

Sverige ett fängelse?

FRAs-nationalsång

2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

2008-06-24 23:32
As..
^ Smart sagt.
Poet

2008-06-24 23:36
Var faktiskt bra :)
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-06-24 23:37
Suck...
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-06-25 00:34
Alltså, jag förstår inte. Den känns aningen seriös rakt igenom faktiskt, är den det?

2008-06-25 00:49
Vi här på Whoa borde skicka Bomba sönder Varandra med SMS och skriva saker som, ska vi mörda statsministern osv

2008-06-25 06:55
k0kos: Hahaha ja, jag ochmin kompis satt och diskuterade det där..... tänk om ALLA (nästan alla) gjorde så och höll på att fucka... FRA skulle aldrig hålla liksom.... Det skulle bli en Katastrof....
2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

2008-06-25 15:12
bara dom som har någt att vara rädd för bör bry sig, ingen av oss "vanliga" kommer att drabbas. Bra lag.
work some magic

2008-06-25 15:13
Brodin1: Japp, tydligen är alla terrorister här.

2008-06-25 15:49
Det handlar om den personliga integriteten. Inte om man är terrorist eller inte.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-06-25 16:45
bara dom som har någt att vara rädd för bör bry sig, ingen av oss "vanliga" kommer att drabbas

Det där är det argumentet som äcklar mig mest.
Nog för jag inte har terroristplaner på datorn eller snackar om att döda statsministern i telefonen så vill jag fortfarande inte att nån jävla tomte ska rota igenom min inkorg och lyssna på mina telefonsamtal.
^ Smart sagt.

2008-06-25 16:56
de e kul, för de kommer bara vara några få som kommer orka "fucka FRA" me sånna där låssasterrorist-SMS o så hamnar dom välarkiverade i säpos register o får en batong i stjärten vid minsta företeelsen.
äh fan va trött ja e, gonatt.
(nej till FRA)
tag ett stycke bro<br>tag ett stycke brand<br>blanda, skrik ageri

2008-06-25 17:29
Poker_face P18

Det kommer nog inte hända dig, och om det gör det, vad spelar det för roll om erik och kalle läsar dina kärleksbrev, vem bryr sig, alla är sånna drama queens.
work some magic

2008-06-25 18:25
Brodin1
bara dom som har någt att vara rädd för bör bry sig, ingen av oss "vanliga" kommer att drabbas. Bra lag.

Jasså? vet du hur många lagar som finns lr?
Du bryter ständigt mot lagen utan att du vet om det.

Skulle d vara så i framtiden att kalle o erik skulle vilja FAKKA för dej så kan dom (med hjälp av all övervakning) säkert hitta nåt att sätta dit dej för.

hoppas du hajar;)
From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality

2008-06-25 19:25
Hatar dom ändå
besvarar hat med kärlek

2008-06-25 21:02
Men de tittar inte ens vanliga svenssons meddelanden för i helvete. De filtreras bort.

2008-06-25 21:05
Är det inte bara så att de får läsa information osv som korsar Sveriges gränser? Isf har de som skickar sms mm inom Sveriges gränser inget att oroa sig för?

fisksoppa
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-06-25 22:27
men dom kollar väll inte upp alla..... jag själv gillar inte FRA-lagen, jag tkr man får ha sitt privatliv PRIVAT! så inga eriks eller kalles ska kunna spionera på mej. men dom kan ju inte ha så många anställda för att avlyssna så många?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-25 22:46
jag förstår inte.. om man inte heter erik eller kalle då? :)

2008-06-25 22:51
Massive_ P18 I dag har FRA 650 anställda och vill ha 250 nya anställda

I år kommer FRA göra av med 562 miljoner kronor, 50 miljoner mer än förra året.
Nästa år räknar myndigheten med att spendera ytterligare 30 miljoner kronor.

2008-06-25 22:53
on topic. Videon va grym:)

Du gamla Du Ofria!!

2008-06-25 22:54
Salvador P19 men vf skulle dom lyssna på "mina" samtal, "mina" medelanden osv, måste dom liksom inte ha tillåtelse eller ha någon misstänkt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-25 23:00
Massive_ P18
D e just detta folk kritiserar. Att dom har fria händer över trafiken.
Så då kan dom kolla just dina,mina o allas meddelande osv.
Vi närmar oss Totalitarism!

2008-06-25 23:06
Salvador P19 mm helt sjukt. men ngt sjukare är ; att jag såg på en dokumentär om usa och då hade dom en plan om att injecera (vet inte direkt hur man skriver/utalar de) ett chipp liknande ID på armen på varenda person, så man ständigt kan övervaka och hitta folk. HELT SKJUKT!

2008-06-25 23:17
Massive_ P18:

bs
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2008-06-25 23:19
Massive
Jess! så e d!
D e dit vi närmar oss om vi itne gör nåt åt saken!
Dom vill ha total kontrol över folket.

Finns en bra bok som speglar d samhället vi närmar oss.
George orwell - 1984

Kan återkomma me länkar o fakta om just övervakningsamhälle om du är intresserad

2008-06-26 00:19
Suck, höjden av paranoia liksom.

2008-06-26 07:08
det verkar ju otroligt att man skulle sitta å skicka låtsas sms med hotblder i till varandra.. sms med låtsas hotbilder.. nåja i alla fall:

tycker jag det skulle vara kul om alla började avsluta sina sms med "bomb terrorist döda". för man skickar ju endå sms så det skulle inte kräva mycket.

FNISS

www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-06-26 14:49
mattheew Men grejen med att dom bara ska kolla info som korsar gränserna är att allt korsar gränsen =)

man kan ju tro att ett samtal inrikes ska funka, men de i sig går ju ut ur landet innan de kommer in igen. så äre ju med de mesta

Men ja har inte fattat va de är dom är så rädda för eftersom fra gick igenom.
nån som har koll på de?
Get hit and Hit back // GoBo

2008-06-26 16:18
BORGAR JÄVLAR

2008-06-26 17:25
Men ja har inte fattat va de är dom är så rädda för eftersom fra gick igenom.
nån som har koll på de?

Vill jag med ha reda på. Vad är hotet?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-06-27 08:08
ska rösta blått nästa val...

tycker akassan borde va 1000kr per person.

och varför bara lysna av tele och sms och mail? tycker man ska stoppa in chip i oss så man vet vart alla håller hus och drog tester i varje tiolett som läser av mitt bajs.

och varför höja högkostnadskydet från 1800kr tills man får frikort för medecin till BARA strax över 4000kr? har du fått canser,aids eller liknade så ska du fan betala 40-50000kr per år tycker jag som medecinen kostar....jag skiter väl i om DU har canser.

aaa, få saker blåa borde jobba på till nästa val....

ironi .... ironi

S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-06-27 08:16
å föresten, vadå bara sälja ut apotek och systembolag??
allt ska bort, Sjukhus, Skolor, Polisen, Militären....privatisera!

kom igen... blåa tar myrsteg... SMÄLL TILL PÅ EN GÅNG FAN...
höjer akassan med bara 200-300kr...patetiskt..

folk fattar ju ändå inte....

ironi ironi
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-06-28 13:11
Jag är medlem i al Qaeda men det är en hemlighet så skvallra inte för nån snälla? ALLAHU AKBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR
2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

2008-06-28 13:24
man mår ju fan dåligt.. gah!!!
Follow the dao, right about....NOW!

2008-07-01 02:14
vafan har hänt alltså :/
Jag ligger i soffan och dricker min vodka //
Tills den är borta och spliffen har slocknat //

2008-07-01 12:58

Problemet med det där, alltför vanliga, argumentet är att det i det här fallet inte är upp till dig att bestämma om du har "rent mjöl i påsen" eller inte. Ta t.ex. de oskyldigt anklagade "terrorister" som fick sina tillgångar frysa i flera år i sammanband med attacken mot World Trade Center. Utan att ha någon som helst aning om vad de hade gjort så fick dem vackert finna sig i att en regering någonstans på andra sidan världen uppfattade dem som ett hot.

I ett sådant läge kan du skrika sönder tills dina lungor blöder om hur pass oskyldig du är, med de "bevis" som FRA kan gräva fram så lär det inte spela någon roll.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.