I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Ebay] Ebay?

Övrigt - Webbsidor

2008-05-10 17:53

[Ebay] Ebay?

Vad har ni för erfarenheter av ebay? Jag köpte nyss en jacka ifrån ebay.co.uk för 1000kr med "buy it now" funktionen, klickat och klart. Den kommer nog till veckan. Killen som sålde den hade också 400+ positive feedback, antar att jag inte behöver vara rädd för att bli blåst?

Någon som handlade från vanliga ebay? Tänkte mest på att beställa grejer från US nu när dollarn är så låg, hur fungerar det med tull och sånt?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-10 18:59
Skriv "gift" på lådan så brukar man slippa tull, har för mig det är om värdet på det som skickas överstiger 200 dollar/kronor så får man betala tull, Fast jag är inte säker

Tror den här tråden ligger lite fel,

2008-05-10 19:42
det där med gift är en myt att det skulle göra att man klarar sig från tull.. men det är en liten del avalla paket som skickas som faktiskt kontrolleras i tullen. chansa vafan
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-05-10 20:15
friktion:

Gift ökar changsen något att den slinker igenom, men garanterar absolut inte det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-11 19:49
Så det är ingen som har erfarenheter från att beställa från US - ebay?

2008-05-11 20:01
testie:

oj glömde helt av att skriva det.

jag beställer bara via US eBay. fungerar utmärkt, har fått tull på några få saker, men de har varit riktigt stora paket.

har säljaren över 99% positiv är det inget att oroa sig för.
betalar du med paypal kan du även få pengarna tillbaka via paypal (upp till en viss gräns) om det skulle skita sig med säljaren. (har funkat för mig de gånger jag haft problem).

undrar du mer så säg till så skall jag försöka svara