I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hemsida] Behövs fler skivbutiker med hiphopvinyl?

Övrigt - Webbsidor

2008-04-24 09:28

[Hemsida] Behövs fler skivbutiker med hiphopvinyl?

Hur stort är intresset för flera skivbutiker på nätet? Vad skulle ni efterfråga?

2008-04-24 11:42
Nyare pressar på äldre 12" is teh shit1
..

2008-04-24 20:56
Jag skulle vilja ha mer svensk vinyl...men det är ju inte så många skivbolag överens om..
Twang System fi de werl

2008-04-24 21:15
jag hade inte klagat. iof så känns det kanske som om blenda räcker men ändå, inte klagat, beror ju mycket på utbud och sådär med
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-24 21:20
Utbud och pris är väl avgörande...
Kan dock säga att jag förnärvarande tyvärr inte köper så mycket skivor p.g.a. lågkonjunktur i ekonomin : /

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-04-24 21:31
kan ju säga att jag inte säljer mkt vinyl längre heller pga mabandes ekonomiska lågkonjuktur...

however, tror ärligt talat det är ett tufft klimat att driva ett företag i om tanken är att du/ni skall kunna leva på det. som sidorörelse kanske det kan gå med rätt marknadsföring, volym och typ av sortiment. men i grund och botten handlar det om just pris, helt klart. skivor täljer inte guld längre, tyvärr.

speciellt inte när man får hem saker från andra länder idag till bättre priser än vad som erbjuds i sverige i många avseenden (det man förlorar i fraktkostnad kan man ju mycket väl tjäna in i lägre skivpris), iaf på begagnatfronten.

på frågan vad som skulle kunna tänkas efterfrågas så blir det väl som alltid svaret: udda skivor, såväl nya som äldre. det är dock inte dem man gör pengar på, lite av ett moment 22 för en skivhandlare?

2008-04-24 21:56
Som Priyan säger är det mest "udda" skivor som kan vara intressant.

skulle iof inte sitta fel med en vinylaffär som tar in mycket begangnat svenskt och sådär.

Blenda har ju det ibland, men det är ganska sällan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-25 19:14
stort utbud, pris har stor betydelse..kan inte tänka mig att det skulle löna sig att starta upp en eftersom jag och många andra köper sina skivor utlandet. svårt att konkurrera ut tex hhv , juno..

2008-04-25 21:59

Samma som de andra är inne på, Lite udda skivor och ett stort utbud.

Skulle vara riktigt fett med en riktigt hiphop/Soul inriktad butik...Med ett stort utbud, Blenda och de butikerna har ju inget jätte utbud av den genren...

Tyvärr väljer ju många svenska artister att inte pressa vinyl längre pga det dyra priset dels att pressa den och dels extra fraktpriserna, efterfrågan spelarsjälvklart också in...