[Audio] The most annoying song ever
An online poll conducted in the '90s set Vitaly Komar, Alex Melamid and David Soldier on a quest to create the most annoying song ever. After gathering data about people's least favorite music and lyrical subjects, they did the unthinkable: they combined them into a single monstrosity, specifically engineered to sound unpleasant to the maximum percentage of listeners. The song is not new, but it recently resurfaced on Dial "M" for Musicology.
Amazingly, this "most unwanted music" contains little dissonance -- that would have been too easy. For the most part, they seem to have tried to assemble these elements in a listenable way.
Komar & Melamid and David Soldier's list of undesirable elements included holiday music, bagpipes, pipe organ, a children's chorus and the concept of children in general (really?), Wal-Mart, cowboys, political jingoism, George Stephanopoulos, Coca Cola, bossanova synths, banjo ferocity, harp glissandos, oompah-ing tubas and much, much more. It's actually a fascinating listen, worthwhile for the opera rapping alone. (We didn't think that was possible either.) Lyssna här Den är rätt hemsk faktiskt...
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny
vissa delar var väl lite konstiga.. men vem fan orkar lyssna igenom hele den där låten :S
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
vid 10:07 börjar the shit!
+'et!
Hahahahahhaha 08:00 hahaha
*snaark*
fett .. ska bränna till bilen haha
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
den va ju inte så dryg.
lyssna på den
här låten istället
www.enigmatic.se
herrejävlar. har bara lyssnat i dryga 2 minuter och jag är redan irriterad. vet faktist inte varför tycker musiken är ganska bra ibland, den har sina stunder lixom men fan vad irriterande...
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Jag försöker verkligen klara mig igenom hela men det är svåååårt, fyfan vad dom där jävla ungarna som kör wal-mart sången är jobbiga, känns som om öronen blöder!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Jag lovade mig själv att faktiskt lyssna igenom den, men jag bangade tamejfan, haha! Jag slutade vod 08:30, där blev jag fruktansvärt plågad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen
2008-04-23 20:41
Hangaround
2008-04-24 13:52
Har kommit 2 minuter nu..Det är coolt ju. Nu är jag på 7 minuter med någon jävla Dracula symfoni helvete! Det ballar ur. Jaaaa, WALL MART mixat med operan! DET HÄR ÄR UNDERBART! 09:39 - Fan, detta är ju enbart grymt. Hoppla! 10:00 Tillbaka till helvetet! 12:25 - @ WALL MART! 16:00 - Detta måste vara ett parti som Architecture In Helsinki försökt att efterlikna till sin låt: Nevereverdid . GRYMT! 17:50 - Mysigt parti, här får man verkligen slappna av, omtänksamt. Men lär komma något sjukt så man hoppas upp och slår huvudet i taket. 20:00 - Någon predikar fortfarande om skit...Ewwww 20:27 - Låten signar ut i en typisk Musikal-sång man kan dansa vals till. Alla sjunger i kör, hör inte riktigt men kan bara tänka mig något i stil med "Det har varit kul. Den tiden vi haft tillsammans. Tack för att du kom. Tack för att du stod ut med musiiiken. BYE BYE". SCHLUTT!
christmas time!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
varför bannar inte whoa trådskaparen?! försöker du ta livet av oss, fan asså fan fan! vill du älska med mitt finger?
Inget fel med den här. Det enda dryga är att den är 20 minuter lång, så det blir lite tråkigt eftersom den inte är bra. "Annoying"? Nope. Bara långtråkig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Grymt! jag ska bränna ner den till farsan... det här va genialiskt!
Fett störig, men den kan inte mäta sig med den här.
Inte i närheten av lika irriterande som Ying Yang Twins. Rentav trevligt med lite Casio-trummor.
är ett mixtape bara oxå en låt?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Haha "the most wanted song" var fan inte mycket bättre.
Det här var inte svårsmält alls. Det de lyckas med är väl att konstatera att ifall man slänger ihop olika saker som folk inte tycker om så betyder det inte att slutprodukten skulle vara hemsk. Lika lite som att ekvationer såsom "jag tycker om glass, hundar och hamburgare - därför måste glasshundburgare vara det godaste" genererar någon ultimat produkt.
vad är grejjen med opera hiphop?
För att det är ute med forumsignaturer.
bästa skiten på länge, direkt på min playlist!
Ja'da!
amfetaminpsykos X28 Du har inte reflekterat över att det va lite på kul de gjorde det?
sen borde det också va nåt som majoriteten inte skulle gilla, kan ju va vi knäppskallar som tycker om det... jag tycker att det låter mer nice än jobbigt...
NEJ, vetenskap är blodigt allvar. De kan skämta bort det med att det var på skoj men de vet innerst inne att de gjorde det för att civilisationen skulle kunna komma vidare i historien!
Den var ju inte så farlig?
Beat the odds like an abusive freak show owner
"The most wanted song" var t.o.m. jobbigare. :S
Beat the odds like an abusive freak show owner
Tycker fan den är helt ok hahaha. Den går igång som fan vid 01:22.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor