I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[klipp/diskussion] Sanningens Ögoblick

Övrigt - Webbsidor

Hangaround

2008-04-22 17:37

[klipp/diskussion] Sanningens Ögoblick

Jag fick för mig att youtuba lite och det slog mig att jag missat det här programmet. Jag tycker det är helt sjukt hur människor är villiga att ge upp delar av sitt liv för en summa pengar. Det här programmets slogan borde vara "Man kan inte köpa sig lycklig".

Den svenska versionen har bara haft ett program än så länge, men då jag såg det fick jag en klump i magen. Och den svenska versionens första avsnitt är inget emot ett av de amerikanska. Kolla nedan och se en människa förlora allt inför en miljonpublik.

Jag skulle själv aldrig ställa upp på detta. Det kanske beror på hur situationen ser ut, och om jag inte har så stora saker att dölja. Men hade jag haft en familj så hade jag inte gått med på det i vilket fall (om jag nu inte är en helt perfekt person rakt igenom). Diskutera vidare i tråden och kolla på klippen.

Svensk version

Och den Amerikanska.

Hangaround

2008-04-22 17:39
Jag läste också att programmets ursprung kommer från Colombia, där det var riktigt brutalt. Av vad rykten säger (har inte orkat kollat upp fakta eller källor på detta) så skall en utav frågorna ha varit "Har du någon gång funderat på att anlita en torped för att döda din man?".

2008-04-22 17:51
känns lite som att det är fake.. eller snarare mycket fake, iaf amerikanska
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Hangaround

2008-04-22 17:54
Det behöver inte vara helt omöjligt nej. Men även om det är fake eller inte så kan vi för en gångs skull kanske diskutera kring ämnet haha. Roligt att höra folks åsikter.

2008-04-22 18:06
mattheew

varför tror du det är fake då?

skulle inte ställa upp i det dära, om jag nu inte var helt ensam i mitt jävla liv.
 www.RekFoto.se

2008-04-22 18:12
Ett hemskt format... men visst fann jag det .... roande?
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Hangaround

2008-04-22 18:18
Underhållning, oja.

2008-04-22 18:45
fan va jag vill dra ut blondin ur min dataskärm och bitchslappa henne gul grön blå och alla möjliga färger
work some magic

2008-04-22 18:59
känns ju som de vet vad de ger sig in på då de får frågorna (och lika många till) innan när de gör lögnditektortestet för att få referenssvaren.

undrar hur den svenska versionen blir på de höga nivåerna, kan bli kul att se.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-22 19:00
räät åt hon i amerikanska versionen att hon inte fick några pengar (och förhoppningsvis inte sin man) med sig hem iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-22 21:04
Vilket luder...

Gjutet att hon blev total förnedrad och får gå utan cash!

Bull för snubben, han hade faktist en riktigt donna (utseendemässigt) jämfört med honom...
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2008-04-22 21:11
AiQue:

men måste ändå vara lite skönt att få reda på hur hon är så han kan dumpa henne

2008-04-22 21:28
jobbigt att det rätta svaren beror på vad lögndetektorn säger, det är ca 80% rätt på dom

2008-04-22 21:33
Expressen avslöjade att det är påhittat...

2008-04-23 01:37
jag såg de svenska.

dirtyfist P77
så allt är fake menar du? langa upp en artikel om de.
Sleep is the cousin of death

2008-04-23 03:05
Alltså. Om man får frågan om man får frågan "Har du tagit av dig din vigselring för att verka som att du är singel" och svarar nej trots att det är sant kommer det väl stå att man svarade fel, så i vilket fall blir man förnedrad liksom. Frågan är hur dom fick reda på så mycket information om de tävlande
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2008-04-23 03:18
vad jag fattade av de svenska..

(ja ni kanske redan vet men ni som inte fattar here we go)

först sitter dom i ett rum med en lögndetektor på sig och svarar på massa olika frågor..
då ser "lögndetektor duden" om dom ljuger eller inte sen bara langar dom in svaren i sin dator.
sen frågar snubben en fråga så vet dom om han ljuger eller inte me hjälp av svaren dom fick från  lögndetektor testet.

wiiie ja fattar itne ens själv vad ja skrev men jag är trött tjohej leverpastej

2008-04-23 03:19
och juste... tänkte på en sak.
stor mening och ljuga? för det står ju ändå om du ljuger eller inte så jag hade bara kört på och svarat ärligt och sen när man fått en hyfsad summa hade jag stannat!

2008-04-23 08:11
Det amerikanska programmet använder sig av skådisar imellan åt för att snaska till det riktigt ordentligt. Samma sak gäller med "wife-swap", "Supernanny", etc.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-04-23 11:02
Det känns ju skumt att om de satt i ett rum innan med lögndetektor och hon fick höra alla frågorna, varför blev hon så chockad när ex. pojkvännen kom? Det hade ju liksom redan varit frågor om honom innan programmet...
One chapter a day
Hangaround

2008-04-23 11:15
Zoned: Jag tror inte de ställer samma frågor (om det nu är så det går till) före tävlingen som de sedan kommer att få på spelplanen. Det kanske är liknande. I vilket fall kan det vara så att det är liknande frågor och då kommer snubben som har hand om lögndetektorn att se hur respektive kurvor ser ut vid lögn eventuellt sanning och jämför det sedan med de frågor som kommer tv-programmet.

Förlåt om det vart luddigt.

Annars, för övrigt så hade jag aldrig kunnat vara med, även om jag var en godtrogen person. Jag skulle bli så överspänd över att få en fråga likt "Har du varit otrogen", även om jag inte haft något att dölja. För då hade jag haft pressen på mig att svara rätt inför min fru, samt en miljonpublik. Jag hade nog fått hjärtklapp bara för sakens skull och lögndetektorn hade registrerat att jag ljög, även om jag inte gjorde det.

2008-04-23 12:18
Här är artikeln om programet:

ARTIKEL

2008-04-23 17:02
haha han i den svenska var tydligen full under programmet har jag läst
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2008-04-23 17:56
Men alltså, vet man hur en lögndetektor fungerar så är det ju inte alls svårt att lura den? Vad har de för säkerhet mot sånt egentligen? Ändå rätt stora pengar det handlar om liksom...
//K

2008-04-23 18:18
Jag har inte läst vad alla har skrivit här..

Men jag antar att dom gör en "riktig" lögnedetektor frågor innan med samma frågor, och sen när det är dags för programet så stället dom bara dom frågorna då måste dom svara likadant eller olika för att se om de va rätt osvv ni fattar
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2008-04-23 18:39
känner ingen sympati för nån som ställer upp frivilligt i TV.

ger du dej in i leken så får du fan skylla dej själv.
Usa:s tuffaste fängelse. Med över 9000 fångar är Maricopa ett av de största fängelsesystemen i Usa. De har också den tuffaste scheriffen, Joe Arpaio som för att förhindra klädstölder i fängelset tvingar fångarna att bära rosa kalsonger.

2008-04-23 19:07
double

Det går att lura sånna där polygraf tester ganska lätt om ma nvet hur dom fungerar, har jag hört iaf.. sen vet inte jag vad dom använder för teknik när dom kör sina test.. aja antingen så kör man fullt ut och skämmer ut sig för svenska folket och tjänar pengar..eller så skiter man idet...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-04-23 19:39
ooohh vilken scoop av Expressen, dom sa ju i början av pogramet att de ställt 50 frågor med lögndetektor innan och nu hade valt ut 21(?) av dess, jurnalistik på hög nivå

2008-04-23 23:16
om det är som på film så ska man ju kunna lura detektorn genom att knipa ihop med skinkorna allt vad man pallar eller att stoppa ett häftstift i skon.
Intellectual slacker

2008-04-23 23:25
Det är ju inte fejkat? Visst man måste vänta med att svara för att få upp spänningen.. Och kanske har den tävlande valt att berätta för vänner och familj om frågorna innan.. Det är hans val och inte produktionsbolagets.  Det är ju bara det artikeln tar upp.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-04-24 13:06

känns so mett extremt dåligt program iaf...

men när man nu gör det här "lögndetektortestet" innan programmet.. då får man inte veta om den gjort utslag för lögn antar ja ? så det handlar mycket om att känna sig själv, som han i klippet som såg så jävla förvånad ut när hans fru inte var den bästa sexpartnern han haft ? kanske var för att hans gärna inte klassade henne som "sexpartner" ? eller vad å?? är inte sånt där jävligt luddigt ?

som

2008-04-24 13:08
oj, där försvann en del...

som om man skulle sitta i en sån där maskin och så frågas det, "har du använt droger?" och man snusar eller röker och svara nej, men man vet innerst inne att snus/cigg klassas som droger... står det att man ljuger då??

jävligt vilsedelande saker det där...

2008-04-24 14:13
Användaren är inte inloggad Tha_SlaYer P19

Om man inte tycker det är droger så tror jag inte det visar att man ljuger. som sagt man vet ju bara själv om man tycker det är "droger".
 www.RekFoto.se

2008-04-24 14:16
stört program
SKU - SKU - SKULASON!

2008-04-27 21:06
Lexicon P20

det ja funderar på, då är det ju på ens egen defenition av ordet ? skumt iaf...

2008-04-27 23:18
det var ju det som hon torskade på i usa. Är du en god person, det är rätt luddig fråga. Jag vet inte vad jag skulle svara på den, :/
 Jag ska inte hänga med dom, jag ska hänga dom!

2008-04-27 23:44
när det börjar komma upp i en stor summa pengar tror jag att dom avbryter det hela med att säga att personen ljuger även fast den talar sanning.
mhm

2008-05-15 13:08
jag undrar hur dom får fram alla intressanta frågor, typ har du skulder du inte kan betala? har du lurat försäkringskassan? det är ju inga frågor alla blir berörda av direkt.

frågar dom runt i släkten bland "pinsamma saker" elelr hur fan går det till?
 Jag ska inte hänga med dom, jag ska hänga dom!

2008-05-15 13:53
hahahaha fan va kul att hon i den amerikanska gav upp allt det om sig själv sen ljög om att hon tycker hon är en bra människa. Hon fick väl inget alls då? =)
jag har alltid rätt.