I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Krönika] - Den stulna mobilen och hämnden som följde.

Övrigt - Webbsidor

2008-03-26 16:04

[Krönika] - Den stulna mobilen och hämnden som följde.

Här följer en ganska vansinnig berättelse som utspelade sig häromdan.

It was a sunny but windy day today when I walked down to the beach in St Georges Bay to catch some sun and read a book. I have a favourite spot by the palm trees where I sit down in the warm sand and lean against one of the trees. I put my backpack next to me in the shadow of the tree to keep my water cold. Just as I sat down I got a phone call. After hanging up I would have to change position to get the phone back in my pocket so I put it on my backpack and continued reading.

I was sitting just a metre or so from the short passage that takes you from the street to the beach and every once in a while I would look up at the people passing. First a couple of German guys came strolling down the passage with the dragging and snapping sound of their flip flops as they walked. Shortly after them a group of kids from the U.K came running. A few minutes later two young women passed by, a pretty odd couple.

One of them was short and had a masculine style as she walked. Her short brown hair had blond highlights, carefully ruffed around in a messy but controlled way. T-shirt with rolled up sleeves and white baggy pants. Hands in her front pockets, walking that stiff man type of walk. Her friend was the complete opposite. Tall, good looking, feminine, with long brown hair and in the words of Borat: “Wa-wa-wii-waa”.

After I finished one of the chapters in the book I realised my ass was hurting so I got up and stretched my legs for a bit. I did my usual triple tap where I first tap my hand on my left pocket, right pocket and then the right back pocket. It takes less then a second and halfway through it I realised my phone was missing. I started looking around the tree, shuffling the sand with my feet then asked one of the people passing by if I could borrow their phone to call mine just in case it was hidden in the sand. The call went straight to my mailbox and it hit me. Someone had stolen my phone!
---------------------------------------------

Pga whoa's formatering så kan jag inte posta hela berättelsen.

Du kan läsa resten här.

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2008-03-26 16:28
jag fattade inte.. droppade du anmälan eller blev det rättegång?

Hur fick du polisen att åka efter bussen utan någon som hällst bevisning att brudarna var skyldiga till något?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-03-26 20:44
friktion: Det blir alltså rättegång. Polisen hade tänkt försöka snacka med mig och fråga om jag kunde tänka mig droppa anmälan eftersom jag fått tillbaka mobilen men efter de fick veta att de dessutom tagit och kastat SIM kortet så lackade de ur och bestämde sig för att åtala dom.

Polisen frågade helt enkelt om jag ville att de skulle jaga efter dom. Jag kände på mig att det var dom, för många grejer som inte stämde i deras tonläge, blickar och attityd när jag pratade med dom. Men som du säger, jag hade inga bevis, inga vittnen... bara "magkänslan"... det räckte för dom. :)
Graffare

2008-03-26 21:17
Kul läsning! dock så känns det lite onödigt att du åtalade dem, jag menar du fick din telefon tillbaka även fast simkortet är borta, ett simkort kostar inte mycket pengar men har en hög emotionell status så tycker jag att gjort är gjort, och att du skulle bett dem leta upp det så slipper dem bli anmälda. på så sätt skulle båda parterna vinna på det genom att dem inte får "prickar" i register och du får dina kontakter tillbaka
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2008-03-26 21:28
Puge: Det är inte jag som åtalar dom, det är åklagaren som gör :) Anledningen till att jag inte släppte min anmälan var för att när de torskade så hävdade de att de aldrig gjort nåt sånt innan och att de skämdes så mycket och bla bla...

Men om man stänger av en telefon, kastar SIM kortet och dessutom kastar ifrån sig luren när polisen stoppar bussen så vet man mycket väl vad man sysslar med och det råder ingen tvekan för mig att dom (och när jag säger dom menar jag den korta satmaran utan känslor) är erfarna tjuvar.

Hur som helst så avrådde poliserna mig från att släppa anmälan pga just de här sakerna och jag höll med.

Som det funkar på Malta så kommer de få villkorlig dom och böter. Så, säg att de får 6 månader villkorligt. Om de skulla komma i kontakt medpolisen på något sätt inom dessa 6 månader så torskar de inte bara på det sistnämnda utan även det första, så det blir dubbelt straff.

Bra säger jag, de behöver lära sig en läxa (och igen när jag säger de så menar jag den kallhamrade bruden).

ps: De fick poliseskort för att leta reda på SIM kortet, hittade det inte.

2008-03-26 21:42
du kunde skippat dom flesta detaljerna, så grymt skriver inte du.
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!

2008-03-26 22:04

Fattar inte, vad vare du skrev på baksidan av dom små vita lapparna?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-26 22:38
Jag läste större delen av texten med mycket möda. Det var bland det mest självgoda och poänglösa jag läst.

"She said yes, cried even more and thanked me over and over again, shaking her head, not knowing what to say. I think it would have been easier for her if I just would have been angry.
Instead I was speaking to her in a calm and friendly voice. Imploring her to think about the words I wrote to her and what they meant."

Det där fick mig att skratta högt dock, så det kanske var värt det. Kliv ner från hästen mannen.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2008-03-27 09:09
albin

Typ som din fuglesangblogg då =)
hehe skajja bara
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-03-27 11:36
friktion

Den må ha varit poänglös, men den var i alla fall på skämt. Om det här också är på skämt ber jag om ursäkt.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2008-03-27 13:47
fyfan vad oskön du är emil
stigili dang dang didan

2008-03-27 13:56
ja, lyssna på BöKCreW

....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-27 20:24

Gäller att hålla ögonen öppna när man är ute och reser(? inte så vanligt i sverige), finns mycket schakaler som är bra på att ta vara på tillfällen som ges.
Har själv varit med om liknande saker fast jag själv aldrig blivit av med något, en kombination av uppmärksamhet och tur tror jag.

2008-03-27 21:41
håller med albin, pojke på 22 jordsnurr