Puge: Det är inte jag som åtalar dom, det är åklagaren som gör :) Anledningen till att jag inte släppte min anmälan var för att när de torskade så hävdade de att de aldrig gjort nåt sånt innan och att de skämdes så mycket och bla bla... Men om man stänger av en telefon, kastar SIM kortet och dessutom kastar ifrån sig luren när polisen stoppar bussen så vet man mycket väl vad man sysslar med och det råder ingen tvekan för mig att dom (och när jag säger dom menar jag den korta satmaran utan känslor) är erfarna tjuvar. Hur som helst så avrådde poliserna mig från att släppa anmälan pga just de här sakerna och jag höll med. Som det funkar på Malta så kommer de få villkorlig dom och böter. Så, säg att de får 6 månader villkorligt. Om de skulla komma i kontakt medpolisen på något sätt inom dessa 6 månader så torskar de inte bara på det sistnämnda utan även det första, så det blir dubbelt straff. Bra säger jag, de behöver lära sig en läxa (och igen när jag säger de så menar jag den kallhamrade bruden). ps: De fick poliseskort för att leta reda på SIM kortet, hittade det inte.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)