I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Artikel] Magsjukan var en bebis

Övrigt - Webbsidor

Hangaround

2008-03-11 00:40

[Artikel] Magsjukan var en bebis

"Runt midnatt stördes Emelie av att en av de boende i korridoren körde igång tvättmaskinen för andra kvällen i rad och gick upp för att säga till grannen. Väl tillbaka i sängen fick hon magont och kunde inte somna. Plötsligt mådde hon illa och var tvungen att springa på toaletten. De mensvärksliknande smärtorna och illamåendet tilltog under natten och sammanlagt blev det ett trettiotal vändor till toaletten. Peter trodde att hon hade fått maginfluensa och försökte lugna henne."

"När de äntligen dök upp blev det trångt i det lilla rummet. Peter, som fick vänta utanför, kunde höra Emelie skrika där inne.
Han fick inte veta vad som pågick förrän en av ambulansmännen kom ut för att tala i walkie-talkie:n. ”Hon är i förlossning”, fick Peter som svar på sin fråga."

Hela artikeln här

Större bröst, större aptit, humörsvängningar, kräkningar och framförallt, en stor mage. Är hon superkvinnan eller vad? Hur kan man inte veta om att man är med barn, speciellt minuter före förlossning. Helt sjuk men fin historia.

2008-03-11 00:49
Öh, korkade människor..
Sångare

2008-03-11 00:53
Det är inte ovanligt. Min bekanta var med om precis samma sak. Ibland kan utebliven mens bero på ex. osunda matvanor, stress osv. Vissa pendlar massor i vikt osv. Men visst, det är rätt otroligt!

Hangaround

2008-03-11 00:54
Nu har jag fått insikten i det hela, och det händer tydligen oftare än vad jag trodde. Trodde detta var något i typ med atombombning. Antar att det är sånt som händer om man har oskyddat sex.

2008-03-11 01:11
En person som är gravid i den nionde månaden och inte har en jävla aning om det har antingen,

1. En jävligt dödfödd unge som aldrig rör sig överhuvudtaget.

2. Kraftig övervikt så ett par tio kilon till knappt spelar någon roll.

3. En utebliven mens i nästan ett år som standard.

4. Osv osv, nej fy fan, korkade jävlar säger jag bara, haha..
Hangaround

2008-03-11 01:31
Just mensen och viktökningen förblir ett mysterium för mig.

2008-03-11 02:00
Klockan var halv åtta på morgonen när Emelie upptäckte att hon blödde.
– Jag trodde att jag kanske hade fått ett missfall och skrek till Peter att han skulle ringa 112.

Varför trodde hon det om hon inte hade starka aningar om att hon var gravid ?

jag köper inte storyn, dessutom undrar jag hur ungen mår efter allt festande som en nybliven student genomgår i de flesta fall...
House is hiphop on fast forward ..
Sångare

2008-03-11 02:04
MaKkan_XL P23 : För att plötsliga blödningar och otroliga magsmärtor ofta associeras till missfall.

Köper storyn? Min vän gick igenom precis samma sak.

2008-03-11 04:15
var din vän kraftigt överviktig och äter så osunt så att mens inte finns på tapeten?
((MAAD))

2008-03-11 06:03
Äh, tjejen i artikeln kanske är efterbliven eller typ bara korkad, man vet ju aldrig? Trodde hon att rörelserna i magen var en stor binnikemask eller gaser? Eller vad vet jag, allt studentsupande kanske höll bebisen konstant intoxicated eller i värsta fall hjärndöd, ^^

Fast hon kanske väger 140 kg, knaprar p-piller som en junkie fast det förklarar ju inte hur hon blev gravid från första början..

2008-03-11 06:14
läskigt hur barnet isf mår, om hon inte tänkt på det öht osv... föds med leverskador å shiz ; (
((MAAD))

2008-03-11 07:51
Den tonåriga Emelie hade aldrig anat att hon var gravid. Mensen hade kommit som vanligt, hon hade visserligen gått upp en del i vikt, men inte så pass att hon börjat fundera.

Har ni ens läst artikeln?

Sjukt i vilket fall
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-03-11 13:35
haha family guy stil =)
jag har alltid rätt.
Sångare

2008-03-11 14:33
davve_d: Det var en hel del knark, alkohol och dålig mat ja... tack och lov så klarade sig barnet bra. Fast man märker väl inom några år om det finns några skador.

Toastare

2008-03-11 14:41
Om mensen försvinner i 9 månder uppsöker man fan en läkare och den läkare som inte utesluter graviditet med ett test borde förlora sin läkarlicens.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2008-03-11 14:41
okej hon fick mens... men mjölken i brösten då? ett barn som sparkar i magen?
Jag skyller allt på Emma!

2008-03-11 22:47
hon måste vart så fet så de inte syntes punkt
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2008-03-11 23:58
"– Jag trodde att jag kanske hade fått ett missfall och skrek till Peter att han skulle ringa 112."

Hon visste inte att hon var gravid, men var orolig för att få missfall?
Kanske det bara är jag, men det låter helt jävligt korkat och bevisar
mer eller mindre att hon visste om graviditeten.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Sångare

2008-03-12 00:15
Muhjmathil_Ahmd: Plötsliga blödningar och otroliga magsmärtor associeras ofta till missfall.
Jag hade nog också misstänkt det om det var jag, även fast jag inte trott innan att jag var gravid.

2008-03-12 13:44
magnolia_ F19

e du efterbliven eller...

vad vi menar ar att varfor associerar man till missfall om man inte ens har aningar om att man e gravid ? det ar som att jag har ont i huvet och lite kass syn helt plotsligt, ska jag do tro att jag har en hjarntumor ? dessa sympton associeras till det forsta skedet vid tumor, men inte fan tror jag att jag har en for det...

( ha overseende med inga aao, ar inte i sverige )
Sångare

2008-03-12 13:54
MaKkan_XL:

Jag kan ha överseende med att du inte har åäö, men att du kallar mig efterbliven tycker jag däremot är jävligt dumt. Speciellt då jag är kvinna och vet förmodligen lite mer om hur kvinnans kropp fungerar än vad du gör.

Kan du tala om för mig vad jag ska tro om jag får plötsliga magsmärtor och börjar blöda kraftigt ur fittan?!

Varför skulle du inte kunna associera det till en tumör? Du skulle alltså inte ens fundera över varför du helt plötsligt inte ser något och får skitont i huvudet?
Synd för dig i sådana fall när du några månader senare inser att det var en tumör, och det då är lite för sent för att behandla...

2008-03-12 14:37
jag kalla inte dig det, jag undra om du var det grundat po dina uttalanden...

jag hade givetvis inte trott jag hade en tumor, snarare migran...

men tro du att du haft missfall varenda gong du for en blodning, for att go nio monader gravid utan att veta om det e ju ganska normalt...
Sångare

2008-03-12 17:01
MaKkan_XL:

Ja, men då står det mellan migrän och en tumör alltså? I vilket fall så kollar man väl upp det och blir orolig?

Ja, om det inte är mensen så är det SJÄLVFALLET att jag tror att det är ett missfall.

Jag förstår inte vart du vill komma i diskussionen? Hör av dig igen sen när du levt i en kvinnas kropp och vet hur det är med funderingar och rädslor om mens, graviditet och kvinnokroppen i allmänhet! GAH!

2008-03-12 18:08
haha... asso....

kan nagon forklara for henne ?

2008-03-12 18:10
tjejen i artikeln kanske är efterbliven eller typ bara korkad, man vet ju aldrig? Trodde hon att rörelserna i magen var en stor binnikemask eller gaser? Eller vad vet jag, allt studentsupande kanske höll bebisen konstant intoxicated eller i värsta fall hjärndöd, ^^

Fast hon kanske väger 140 kg, knaprar p-piller som en junkie fast det förklarar ju inte hur hon blev gravid från första början..

är du säker på att hon hade rörelser i magen under tiden?

Det finns tjejer som inte går upp direkt mycket i vikt när dom är gravida, så förstår inte grejen med att hon måste ha vägt 140kg och knaprar p-piller som en junkie? hur går det ihop?

Vet en tjej från min hemstad som inte fick reda på att hon var gravid förens hon var i 7de månaden, hon hade vanligtvis ingen mens pga hennes p-piller och märkte bara att hon gick upp i vikt. Inte så jävla konstigt att hon fick reda på det sent med andra ord!
Och som den här tjejej i artikeln, hon hade ju mens under hela tiden, klart man inte gör ett gravtest då!?

tycker det är synd att dömma tjejen i artikeln utan att veta allt, ni känner henne antagligen inte och vet inte ett skit om hur det har vart för henne!

Jag skulle också associerar kraftig smärta i magen och plötsliga blödningar till missfall om jag inte skulle ha min mens då, som sagt så kan man ju vara gravid utan att veta om det!

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-03-12 18:15
Haha! Vad roligt det är när folk inte ens läst artikeln och ändå blir upprörda och säger grejer som att bruden är efterbliven och frågar sig saker som att hon inte tänkt på att hon haft mens. Haha! Kul och träffa på er ute i samhället. Är ni lika snabba och döma folk då också, utan att ha hört deras historia innan?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-12 18:17
*..emelie..* 

Kunde inte sagt det bättre själv!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-12 18:19
Hmm, ja, det framgick inte först i tråden att hon hade haft mens ändå under graviditeten, det förändrar ju lite, men jag tycker fortfarande det är sjukt att man inte kan känna en levande varelse i magen under 9 månader och relatera det till en bebis.. Oavsett, stackars bebis som säkert är halvt fucked up ifall morsan rökt, supit osv en massa under graviditeten för att hon inte hade en aning om att hon var gravid.
Sångare

2008-03-12 18:42
TACK! Några som förstår!

2008-03-12 19:34
GAIA P26

Ja, och bruden lär också tycka att det är sjukt (och riktigt obehagligt) att hon inte känt av nån bebis i magen under de 9 månaderna.