I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Film] Jorden ar platt!

Övrigt - Webbsidor

2008-02-24 01:30

[Film] Jorden ar platt!

Ja, vem tror ni har ratt egentligen?

Trodde faktiskt inte det fanns manniskor som trodde jorden var platt langre. =)

Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A
Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew!
www.legalize-art.cjb.net

2008-02-24 01:55
Fake, den kan ju ha blivit textad hur som hellst eller kan du persiska?

2008-02-24 02:07
OM detta inte är fejk så kan man här klart se vad religion kan göra..
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-02-24 02:21
Man kan ju säga såhär att det finns t.ex en miljard som läser bileln resp. koranen och då finns det lika många tolkningar, vissa tror på asterix och obelix teori och andra inte (vidrörande klippet).
Jag vet att siffrorna rörande läsarna till skapelseverken inte är korrekt men låt oss ta det som ett exempel.
Våld lossar inga skruvar!

2008-02-24 02:22
Jag tycker man kan låta människor tro vad de vill.
Våld lossar inga skruvar!

2008-02-24 03:27
Lite offtopic men..
Min kompis frågade mig seriöst denna fråga för några veckor sen:
"Alltså jag har funderat på det här ett tag, man hör ju olika saker, men är jorden rund eller platt??"

Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra förutom att asgarva och tycka synd om henne.
Men det här är iofs samma tjej som la sin mobiltelefon med SIM-kort och allt i ugnen på 180 grader för att den skulle få torka till lite. Efter att hon tappat den i toaletten.

One chapter a day

2008-02-24 10:53
Men det här är iofs samma tjej som la sin mobiltelefon med SIM-kort och allt i ugnen på 180 grader för att den skulle få torka till lite. Efter att hon tappat den i toaletten.

haahhahaha, allvarligt?
Don't!

2008-02-24 16:08
hehe det står i koranen att jorden e rund, fast inte helt rund, utan mer som struts ägg
Ja'da!

2008-02-24 20:12
Mitchy

Helt allvarligt. Och det är bara toppen av isberget..
One chapter a day

2008-02-24 20:53
Zoned
Skulle du teckna ned allt och ge ut som en bok så måste du ju få till en bestseller? Skulle vilja träffa henne för att se om hon var på riktigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-24 23:13
Jag kan nämna att det i vårt kära USA (kanske även på andra platser) fanns en rätt stor organisation ända in på 70talet, som seriöst trodde att jorden var platt, och försökte motbevisa alla teorier, och påstådda fotografier från rymden.

Organisasionen hette "flat earth society" (den kanske finns kvar än idag, men nu förtiden är den förmodligen itne lika seriös som då)

Många av de saker som vi rynkar på näsan åt i andra kulturer oh som vi dömmer ut som ålderdomligt och tabu är sådant som vi här i sverige ansåg som fullt normalt på -50 talet.
men det är lätta att glömma och lättare att peka finger..

(tittade fö.ö inte på klippet, och har således ingen åsikt kring dess äkthet)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-02-24 23:17
"Många av de saker som vi rynkar på näsan åt i andra kulturer oh som vi dömmer ut som ålderdomligt och tabu är sådant som vi här i sverige ansåg som fullt normalt på -50 talet."

.. precis. Det var ett tag sen.

2008-02-24 23:19
Om jorden var platt, hur skulle man då kunna åka East (öst) från Sverige och komma till USA? När USA ligger West på den internationella kartan.. Rätta mej om ja har fel men var det inte så Kolumbus upptäckte USA/Väst Indien.
Q

2008-02-24 23:23
Och nu var det inte normalt att tro att jorden var platt i 50-talets Sverige. Det är fortarande inte normalt, inte på någon plats på jorden. Men självklart kommer det alltid finnas mindre begåvade personer som kommer säga annat. Vad detta har med Sveriges syn på andra kulturer att göra förstår jag inte. Det är inte direkt i muslimernas kultur att tro att jorden är platt? Det är bara denna snubben som tydligen tolkat Koranen på sitt egna sätt.

2008-02-24 23:24
Rapsodisk P19

Tycker du? jag anser att -50talet var ganska nyligen. Framförallt i ett internationellt perspektiv. hur kan man vara så ignorant att man förväntar sig att alla kulturer skall ändra sig i samma takt, och ja i sammanhanget är -50 år en väldigt kort tidsperiod..

2008-02-24 23:36
Jag förstår inte varför vi diskuterar detta ämne här? Det passar inte in i tråden alls.. helt OT.

MEN jag tycker att i det informationssamhälle vi lever i nu så ska information spridas snabbare än på 50 år. MEN kulturer ska inte ändras för att passa mer in med andra kulturer inte på 50 år, inte på 100 år.. om det är det du menar? Det är inte direkt kultur att tro at jorden är platt.. det är att vara felinformerad/galen..

2008-02-24 23:57
friktion P21

inte dom senaste 50-åren iaf där utvecklingen har tagit fart rejält..

2008-02-25 22:56
Rapsodisk

Byggarebob

Bara för att vi råkar leva i ett informationssamhälle, och i en kultur där många saker ändrats på väldigt kort tid. Kan vi inte begära att alla andra runt omkring skall vara lika moderna och "snabba". that's all I'm sayin'

men rapsodisk har rätt. Denna diskussionen är jävligt OT, så vi droppar den.
kärlek!

2008-02-26 02:46
islamiska lärda ansåg att jorden var rund för tusen år sedan. en liten not.

när det gäller mannen i klippet så skulle jag gissa på att han inte är en exeget. någon tolkningsrätt vill jag inte tillskriva honom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-26 07:25
jag ser ju i tråden att det fortfarande fins folk som tror att columbus upptäkte amerika så varför inte kunna tro att jorden e platt
 ----------------------------------------------------------------------------