I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[AKUT] Hjälp med Swedbanks internetbank?

Övrigt - Webbsidor

2008-01-29 20:51

[AKUT] Hjälp med Swedbanks internetbank?

Försöker överföra pengar till en annan. Problemet är att jag har Swedbank och han har Nordea. Har fyllt i de uppgifter jag fick av honom, ett fyrsiffrigt clearing-nummer och kontonumret som är hans personnummer, sen när jag ska verkställa står det att jag fyllt i clearing-numret eller kontonumret fel, men eftersom uppgifterna är rätt undrar jag vad jag gör för fel. Något har jag missat på vägen iallafall.

Har glott igenom varenda spalt i "Hjälp" på Swedbanks sida, men hittar noll.

Någon som vet?

Intressepenisen hårdnar!

2008-01-29 21:20
det där problemet har jag också haft, minns inte riktigt hur jag gjorde för att lösa det. men har för mig att man ska avrkyssa bankkonto till något annat där du ska överföra
Hey

2008-01-29 21:20
Jag har alltid kunnat föra över pengar till nordea utan problem, o jag har swedbank, säkert att du inte råkat skriva fel någonstanns? Eller att han gett dig fel personnummer..
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2008-01-30 09:52
kolla så att du inte använder tecken å prylar....typ det som finns i clearing nummer etc...8314-7...strecket ska nog inte vara med änna
tut!

2008-01-30 10:36
När jag kryssar av "bankkonto" och kryssar i "personkonto" så verkar det som det ska funka, problemet är att rutan där man skriver clear-nr slocknar. Vågar inte godkänna då eftersom det bara är kontonumret som står kvar, kan ju hamna helt fel.
Intressepenisen hårdnar!

2008-01-30 10:45
kontonumret är ju personnumret? Ha för den rutan "personkonto". Nordeas personkonto använder väl inte clearing nummer(Jag har uppfattningen att clearing nummer är till för att veta vilken exakt bank man har?) utan enbart personnumret.
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2008-01-30 10:46
Kommer pröva det nu.
Intressepenisen hårdnar!

2008-01-30 11:03
alternativet är ju att ringa swedbank så vet du exakt å köerna är inte längre än 2 minuter =D
tut!

2008-01-30 11:16
Jag chansade istället, gamblade. Två minuter i telefonkö motsvarar en livstid i Helvetet.
Intressepenisen hårdnar!

2008-01-30 12:17
När jag kryssar av "bankkonto" och kryssar i "personkonto" så verkar det som det ska funka, problemet är att rutan där man skriver clear-nr slocknar. Vågar inte godkänna då eftersom det bara är kontonumret som står kvar, kan ju hamna helt fel.

Du behöver inte använda clearingnummer till nordea personkonto, om du nu verkligen vill så är det 3300 till alla deras personkonton.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-30 16:49
Det funkade.
Intressepenisen hårdnar!

2008-01-30 16:58
personkontn har väl inte clearingnummer?
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-01-30 16:58
ahh, var ignet.. :P
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-01-30 17:30
Glöm inte... glöm inte!
Intressepenisen hårdnar!

2008-01-30 22:04
Jag chansade istället, gamblade. Två minuter i telefonkö motsvarar en livstid i Helvetet.

jag gillar din inställning! att du för över pengar till folk också..du och jag kan nog bli homies

2008-01-31 11:21

Ey, pengar är inget problem!

Intressepenisen hårdnar!