[Videoklipp] Läskig(?) reklam som väcker blandade känslor.
Ja, ni får själva se den och sedan posta era reaktioner. Det är ingen ny reklam, tror inte att den sändes i Sverige dock, men den är riktigt snyggt gjord och väcker som sagt blandade känslor hos åskådaren. Är den läskig? Fin? Tankeväckande?
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Exakt vad för känslor skulle den väcka? Så hans öga snurrar... I've got nuttin..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dieallot Säger ordet androgynitet dig någonting?
ena vinkeln liknande människan man, andra kvinna
what u know´bout me
Inte såhär på rak arm. Men vadå, borde det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dieallot Känslan av att inte veta om personen i fråga är man eller kvinna brukar ofta väcka obehag hos människor. När man ser ett barn som är klätt i blått kan man känna sig lugn för då kan man möta på "rätt" sätt eftersom man "vet" att det är en pojke. Är barnet istället klätt i rosa så "vet" man att det är en flicka. Så fort könsneutralitet kommer in i bilden däremot så raseras alla sociala regler/normer för hur man ska möta barnet och de flesta känner obehag och förvirrning.
whuuuuut
Fan... jag har den där parfymen, svarta flaskan.
Den där är så nasty, det blir lixom en obehaglig känsla pga musiken, hur han/hon ser ut. Det är ju redigerat två människor in i en, det ser man på ögonen. bla bla.. Sen är det massa stört nonsens och så pratar den som något ur Aeon Fluz eller nått creapy
Äh d e ju fan 2008 nu. Den som känner "obehag" för att man inte ser om d e en man eller kvinna behöver ju hjälp...
creepy som fan men itne en tanke på om det va en man eller kvinna
mhm
HAHAHAH! tungt
Den är lite lik filmen ovan. Samma konstiga grej
i get more pussy then panty!
vad var likheten??
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
tycker det är samma konstiga känsla över det hela!
hmm.. ja tror du e ganka ensam om det...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Känslan av att inte veta om personen i fråga är man eller kvinna brukar ofta väcka obehag hos människor. När man ser ett barn som är klätt i blått kan man känna sig lugn för då kan man möta på "rätt" sätt eftersom man "vet" att det är en pojke. Är barnet istället klätt i rosa så "vet" man att det är en flicka. Så fort könsneutralitet kommer in i bilden däremot så raseras alla sociala regler/normer för hur man ska möta barnet och de flesta känner obehag och förvirrning. HAHAHA! Dagens..
GAIA Dagens forskning, ja. Det finns mängder av vetenskapliga rapporter som visar på just detta "fenomen". Androgynitet förvirrar :) Det finns bland annat en undersökning där de lämnade en intet ont anande person i ett väntrum tillsammans med ett barn (mamman skulle gå på "toaletten"). Barnet var klätt i könsneutrala färger och personen som fick ansvar för barnet visste inte hur han skulle uppföra sig mot ungen.
Producent
2008-01-30 19:03
men gud! det är TVA olika personer (en kvinna och en man) som är sminkade pa samma sätt, sedan har dom klippt ihop tva ansikten typ. reklamen är ju för CK som bade är till för kvinnor och män. sa nu var mysteriet löst
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Tycker det är en läskig känsla över den bara.
Toastare
2008-01-30 19:18
den väcker känslan av att de vill visa att ck one är en unisexperfym.. tycker inte känslan är så konstig. artsy fartsy parfymreklam.. men jag kan förstå om folk tycker det... då ska ni inte kolla david lynch filmer, för detta är en piss i mississippi...
Jag skyller allt på Emma!
Skit dålig reklam, får bara en känsla av bortslösad tid när jag såg den.
Jag säljes: Allt från nes till dreamcast. Skicka pm om du är intresserad!<br> http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?f tgnr=229752
Snyggt gjord. Uppenbart att det är två personer. En kvinna, en man, mannens röst är berättarröst och säger först replikerna, därefter vid upprepningen säger kvinnan dessa repliker. Det är en bra mix, man blir lite förvirrad vid första kollen.
fyra men gud! det är TVA olika personer (en kvinna och en man) som är sminkade pa samma sätt, sedan har dom klippt ihop tva ansikten typ. reklamen är ju för CK som bade är till för kvinnor och män. sa nu var mysteriet löst Grattis, du missade hela poängen och fick det att låta som om att du var smart. De försöker ju knappast dölja att de klippt ihop två personer. Det som jag strävade efter var att få fram reaktioner kring den "konstiga" känslan, hur man reagerar när någonting inte verkar stämma. Inte få er att lösa något "mysterium".
Häftig, helt klart.
Nakna träd kastar fåglar åt helvete
Helt klart creapy!
If the world didn´t suck, we would all fall off ...
se på Sined O´conner (stavning), anne lenox from Eurythmics och kolla in nya killen från tyska bande, tokoy hotel.
Producent
2008-01-31 13:48
potatissuger, men om du läser hela traden sa verkar det som dom flesta tror att det är EN person. det var dom ajg syftade pa
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
matadåren P25 "Äh d e ju fan 2008 nu. Den som känner "obehag" för att man inte ser om d e en man eller kvinna behöver ju hjälp..." Haha, det bästa jag nånsin hört
Damn right I'm an asshole, you pussies ain't even half this tight //Qwel