I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Dog From Hell Attacks two People and Survives a Gunshot

Övrigt - Webbsidor

2008-01-20 18:10

[Video] Dog From Hell Attacks two People and Survives a Gunshot

Kudos till den som gissar rätt ras

2008-01-20 18:15
kudos till den som inser att rasen inte har någon som helst betydelse.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

Skulle vara intressant att se vad som hänt om det var två 25-åringar istället för två gamla människor. Sparka sönder djuret typ. Som det är nu så skriker de mest och får sina armar söndertuggade. Smart att hålla hunden i bakbenen som kvinnan gjorde iaf, dumt att släppa taget dock, ^^
Groupie

jag skyller på ägarna
..

2008-01-20 18:16
reagerade också på att gubben inte gjorde någonting, whatsoever.
galet att dom försöker köra över hunden med bilen i full fart...
Rhetoric

2008-01-20 18:17
Rhetoric

Och? Jag är bara nyfiken på rasen för det ser ut som en liten blandning men jag kan inte pinpointa exakt av vad. För dålig kvalitet på videon. Ser väl inte ut som en renrasig pitbull direkt?

2008-01-20 18:24
det tycker jag iaf. men svårt att se när videon är så liten och av så dålig kvalitet som sagt.
Rhetoric

2008-01-20 18:27
fett synd om hunden
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2008-01-20 18:30
jag förstår inte riktigt vad som händer i videon. verkar nästan som att dom två som blir attackerade är husse och matte? varför håller dom annars i stackars hunden i början innan killen går iväg?
Rhetoric

2008-01-20 18:33
Kan vara ett gäng gubbar och kärringar som blir attackerade av en lös hund också, who knows..

2008-01-20 18:38
Rhetoric P23
kudos till den som inser att rasen inte har någon som helst betydelse.

det är skillnad mellan att inte vara den viktigaste faktorn och att inte ha någon som helst betydelse...

2008-01-20 19:37
Det är skitägarnas fel, en fucking golden retriver biter fler människor varje år än vad en pitbull gör.

Du kan fan göra en liten jävla bögmops till en jävla attack hund....
Att det är en Pitbull har ingen betydelse...
http://www.myspace.com/metra186

http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA

2008-01-20 19:46
Shit vilket plötsligt hat och irritation jag utvecklade nu mot folket (speciellt kärringen) i filmen, hur hon skriker och viftar med armarna helt sävligt, helt efterbliven typ. Ja, jag VET, chocken osv, men känslan infann sig dock lika väl ändå.. ^^

2008-01-20 19:52
pitbulls borde förbjudas,eftersom folk tydligen inte kan handskas med dom
Heretic ,Thou Art Cast Down!

2008-01-20 19:56
Kom att tänka på en tråd på whoa nu appropå med hundratals inlägg där hälften lyfte upp en pitbull till skyarna och påstod att en ensam hund skulle kunna slakta flera vuxna personer medan jag och många andra hänvisade till att om du håller huvudet kallt så är en pitbull ingen match mot en vanlig ung kille. En person kan skydda ansiktet mot hunden och när då hunden biter tag i en arm eller ben så har du plötsligt 3 andra lemmar att peta ut ögon med, sparka den med osv. Skadad som fan lär man bli i processen men det är en annan sak.

2008-01-20 19:58
Hatar fan hundar alltså.. usch

2008-01-20 19:58
Det är en Pitbull. Och rasen borde inte förbjudas, är du helt dum i huvet eller? Det är världens mest underbara hundar och de finns väldigt mycket människor som kan handskas med dem även om de finns idioter som inte kan det också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-20 20:05
1651 X0

Då har du inte träffat en riktig ägare till en sådan hund.
Bara massa låtsas gangsters som behöver en pittförlängare.

Shit Happens!

2008-01-20 20:06
Det är inte hundrasens fel att många idioter dras till dem.
work some magic

2008-01-20 20:37
om du håller huvudet kallt så är en pitbull ingen match mot en vanlig ung kille

fast jag tror inte att en ung kille skulle kunna göra detta:

http://my.break.com/content/view.aspx?ContentID=229999
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2008-01-20 20:44
Var det där en pitbull?

Och sen så är det väl allmänt känt att du kan slänga, skjuta och göra nästan vad som helst med en pitbull, de tål mer stryk än de flesta andra hundar. Men still, en hund som är blind? Vad ska den göra? Dvs, att man petar ut ögonen på den medan den biter en i armen. En tjur är som den är, den kan inte anpassa sig till situationen för fem öre.

2008-01-20 20:47
alltså... om en pitbull bestämmer sig för att döda en vuxen karl så gör den det. enkelt dessutom, du har inte en chans. därmed inte sagt att pitbulls är farliga på något vis, så länge den inte kampats (plågats) hela sitt liv.

OsvenskTiger P24
som det står på sidan du länka är det inte en pitbull, men det stärker ju ändå det jag skrev ovan så skit samma.
Rhetoric

2008-01-20 20:52
Rhetoric

Återigen som i tråden så är mitt svar på det nej, baserar det på massvis av videos jag sett där fullvuxna pitbulls attackerar en person eller flera under lång tid och personerna grips av panik, blir svårt bitna men ändå inget som inte är läkt på en vecka. Visst om hunden får tag på strupen och biter så är det möjligt. Men vafan, tänk dig själv, vet du hur jävla svårt detta är? Jag tror ytterst få skulle blotta strupen det första de gör i en reflex, tvärtom så är människans medfödda reflex det motsatta, att skydda ansiktet och strupen med underarmarna. Vad hindrade kärringen på filmen att bryta av hundens ena bakben mot sitt eget ben, det kräver inte mycket kraft och vips är hunden okapabel att röra sig. Alla hundars nackdel är att de har en mun och inget mer. En tiger eller björn t.ex. har klor också. Dvs, 3 angreppsvinklar iställer för en.

2008-01-20 20:57
Tror det är svårt att hinna få in ett så pass hård "pet" i ögat under så kort tid, den biter ju inte tag i dig och sitter still o väntar. Explosivhund med massa energi som inte ger sig, tror inte en ung kille fixar de utan tillhygge. Skulle man lyckas göra den blind så ger den inte upp för det och tror inte man kan gå efter att ha fightats med pitbull så den ligger nog där o äter vidare på en även fast den är blind..

2008-01-20 20:58
Tyvärr asså, kan bara inte se det framför mig.. Visst, döda småbarn är väl rätt enkelt, det är ju det man nästan uteslutande läser om i tidningen, men döda en fullvuxen man? :S

2008-01-20 20:58
Till alla idioter som tycker att pitbulls ska förbjudas: Tror ni helt ärligt att miffona som går omkring och spänner sig med sina hundar inte skulle hitta en ny ras?
413

2008-01-20 20:59
Vad hindrade kärringen på filmen att bryta av hundens ena bakben mot sitt eget ben
ingenting, men den hunden hade inte bestämt sig för att döda någon. det ser man tydligt på hur den agerar när gubben ligger ner.

grejen är ju att hunden kommer fortsätta slita och bita i dig även utan ögon. fighten är inte över förrän antingen hunden eller människan är död. jag tror på hunden, du tror på människan.
Rhetoric

Måste bara säga att klippet var väldigt roligt, även fast det var en tråkig händelse.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

"pitbulls borde förbjudas,eftersom folk tydligen inte kan handskas med dom"

Skolan borde förbjudas eftersom folk inte vill gå dit ändå.

2008-01-20 21:18
CP HUND!

2008-01-20 21:18
Dieallot

WORD!
http://www.myspace.com/metra186

http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA

2008-01-20 21:34
honndjävel

2008-01-20 21:38
Dieallot X20 vet inte vad du vill säga men nått fel måste dte vara med rasen eftersom den syns så mycket i media.varje gång det står om "hundattack" så handlar det om en pitbull. jag tycker att den hundjäveln borde förbjudas,sen får ni andra gosa så mcyket ni vill med asen!
Heretic ,Thou Art Cast Down!

2008-01-20 21:43
haha tycker det är  pinsamt hur en snubbe blir sönderbiten om händerna nej då står bara människorna kvar och håller hunden och gör inget, sedan när hunden vänder sig bak och tänker bita dom så släpper dom hunden istället för o sparka till den i ansiktet.
och när den biter gubben springer kärringen bara runt och skriker istället för o försöka få bort hunden.

sen när snuten kommer eller vad  det är så är dom värdelösa på att döda hunden och sen försöker köra på den? cepade hela bunten.

kan man inte sköta hunden rätt så ska man inte köpa någon.
Sleep is the cousin of death

2008-01-20 21:44
1651:
Så du tror inte alls att det handlar om hundägarna som köper en pittbull endast för att träna upp den till att bli ett odjur?
Nej, det är absolut bara hundarna fel. Media brukar ju inte alls blåsa upp saker heller.

2008-01-20 21:46
För att tillägga lite såhär bara för att så är det samma sak med människor, om föräldrarna inte vet hur de ska ta hand om sitt barn så växer de upp och blir okontrollbara.

2008-01-20 21:47
1651 X0
det är inget fel på rasen, snarare tvärt om. finare hund går inte att få tag på!
problemet är personerna som ofta skaffar sig pitbulls, och anledningen till varför dessa skaffar sig just denna ras.
Rhetoric
Moderator

2008-01-20 22:51
1651 nått fel måste dte vara med rasen eftersom den syns så mycket i media

Haha va? För allt som står i media är objektivt och helt utan vinkling? Jag har för mig att jag läste att "vanliga" hundar är betydligt överrepresenterade i attacker. Men folk är mer intresserade av att läsa om kamphundar så därför skriver media om det.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-01-20 23:27
1651 X0

Du har inte funderat på varför du aldrig ser att det är någon annan hundras som biter någon, media har en skev syn på alla sorters "kamphundar". Men jag kan lova att det är fler "gulliga familjehundar" så som goldens och labradorer som biter barn, vuxna och andra hundar. Vad vet du ens om såna här raser, går du efter vad aftonh*ran och expressen skriver eller?
Shit Happens!

2008-01-20 23:33
Det handlar väl mer om att media o co benämner alla blandisar som "pitbulls". Det känns dessutom som att folk som man lätt kategoriserar som "olämpliga hundägare" är mer sugna på blandisar än rena pits.

2008-01-21 00:50
I Sverige är Pitbull inte en godkänd ras, alltså är det befängt när tidnigarna skriver att hunden var av rasen Pitbull. Seriös avel på Pitbull bedrivs förvisso (säkerligen) också i Sverige, men det är knappast troligt att dessa hundar är representerade i bitstatistiken, eftersom ägare såväl som uppfödare knappast vill dra uppmärksamheten till sig. En riktig Pitbull kan endast hittas i USA, där den på sina håll används som brukshund (arbetande hund). Detta för att den där kan bruksmeriteras och registereras, medan man i Europa har fuckat till det med gameness och annan skit.

De hundar som biter är enligt min erfarenhet i de flesta fall blandningar av AmStaff/Rottweiler och gärna nån mastiff inpetad här och var, eller varför inte Schäfer. Alla dessa hundar drar till sig galet oseriösa ägare och kallas sedan Pitbull i media.

Inför obligatoriska utbildningar för hundägare och förbjud de hundägare som visat sig olämpliga att ha hund från att fortsättningsvis äga hund och låt alla dugliga bruksraser i världen vara.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2008-01-21 00:58
Fan, har fastnat i videon, den är som hypnotisk, måste se den gång på gång, :D

2008-01-21 07:56
GAIA

Kom att tänka på en tråd på whoa nu appropå med hundratals inlägg där hälften lyfte upp en pitbull till skyarna och påstod att en ensam hund skulle kunna slakta flera vuxna personer

haha, min gamla tråd.. xD aldrig blivit så idiotförklarad i hela mitt liv..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-01-21 08:03
förresten måste ju hunden på filmen lekt, varför annars skulle den ha dragit i jackan på killen som ligger ner istället för att ha gått på strupen som vilket annat rovdjur som helst..

sen "survives gunshot"? wow, svårt att överleva ett pistolskott? även om du blir skjuten med hålspets så är det väldigt stor chans att du kan resa dig efteråt och springa i ren panik, förutsatt att du får lite adrenalin. Antar att personen i filmen som skjöt inte träffade ryggraden på hunden. :P
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.
Hangaround

2008-01-21 08:09
Jag tycker den lilla voffsen som står brevid och viftar på svansen och vill "vara med och leka" är skitsöt=)

2008-01-21 09:00
snacka om High Chaparall i en pitoresk förort hahaha
tut!

2008-01-21 12:18
Rhetoric
Vad baserar du din totala tilltro på pitbullens överlägsenhet gentemot en människa egentligen? Jag säger inte emot (har ingen koll på hundar) utan är bara nyfiken. En fullvuxen man på 80-90 kilo måste ju ändå ha en bra chans att spöa på en hund som är betydligt mindre i alla avseenden, utom käften då.
Walking the street of dreams

2008-01-21 12:45
Jag tror fortfarande på hunden, hunden i filmen var ju ganska lugn mot vad en annan hund kunde varit. Om en riktigt fuckad hund anfaller dig får du inte tag på bakbenen, aldrig. Den kommer hänga från din biceps, men tänderna i köttet och sedan tyngden från hunden som drar. Det enda man kan göra då är att slå den i ansiktet med knytnäven, tror inte den märker av det faktiskt.

Såg något klipp med någon pitbull-liknande hund som blivit uppfostrad av något idiotkvinna. Hunden attackerade en man i 40-årsåldern, dödade först hans schäfer och gav honom sedan allvarliga skader, han kunde knappt gå tror jag. En fuckad hund ger sig inte..

2008-01-21 12:51
Naizo P19
jag har sett videos där kamphundar slåss och dom är minst sagt övertygande.
Rhetoric

2008-01-21 13:56
Men i dom filmerna har ju hunden haft en stor fördel iom överraskningsmomentet och människan har direkt drabbats av panik. I en uppgjord fight mellan en pitbull och en människa som var med på noterna innan tror jag att resultatet hade blivit annorlunda. Någon frivillig? :)
Walking the street of dreams

2008-01-21 14:55
Vilka jävla idioter. Helt sanslöst. Gäller både de i videon och alla er som sitter här och skyller på rasen.
Vem är du, tjänsteman?