[Film] Äckligt jävla havsdjur, lika kraftig som ett hagelgevär :(
Mantis Shrimp Bara jag som får rysningar av den där? Den kan tydligen "knäcka" klorna för att skapa en tryckvåg som är lika kraftig som ett hagelgevär. Den kan även ha sönder glaset på akvariumet.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
fatta att han den där i badkaret! hatar sånna dära varelser!
http://www.myspace.com/micman123
Mantis: Now stand aside, worthy adversary. Black Crab: 'Tis but a scratch. Mantis: A scratch? Your arm's off! Crab: No, it isn't. Mantis: Well, what's that then? Crab: I've had worse. Mantis: You liar! Crab: Come on you pansy! Jag såg någon dokumentär om dom där. Ganska fascinerande vad dom gör.
Häftigt djur. Tror det finns en dokumentär i parter på YouTube där de visar olika djuphavsfiskar och liknande.
som ett hagelgevär? hade inte hela krabbad gått sönder då? .. eller har det något med fysiken lagar under vattnet att göra? xD
Get Random!
KinG-PhiL Förstod inte heller det där riktigt, kan vara en överdrift. Men sedan vet man ju inte om den bara "leker" med krabban heller, den kanske har en större arsenal att visa upp ^^
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
potatissuger P20 mjoo, kanske det... sjukt coolt iaf man dyker med nån och ser en sån och baa: Yo!! vad är det?, jag kollar närmare
PANG så är huvudet bortblåst xD
Get Random!
Riktigt coolt djur! Annorlunda och riktigt imponerande!
Ett finger kan den säkert slå av utan problem, tvivlar på att den är mycket för headshots dock :P
They may reach 30 cm (12 in) in length, although exceptional cases of up to 38 cm have been recorded Called "sea grasshoppers" by ancient Assyrians , "prawn killers" in Australia and now sometimes referred to as "thumb splitters " by modern divers — because of the relative ease the creature has in mutilating small appendages — mantis shrimp sport powerful claws that they use to attack and kill prey by spearing, stunning or dismemberment. Mantis shrimp can break through aquarium glass with a single strike from this weapon Because they strike so rapidly, they generate cavitation bubbles between the appendage and the striking surface. The collapse of these cavitation bubbles produce measurable forces on their prey in addition to the instantaneous forces of 1,500 N that are caused by the impact of the appendage against the striking surface, which means that the prey is hit twice by a single strike; first by the claw and then by the collapsing cavitation bubbles that immediately They can often sneak into a tank hidden in rocks, and once there, they can feed on fish, corals, and smaller crustaceans.
They are notoriously difficult to catch once established in a well stocked tank and have been known to crack aquariums. Wikipedia Argh.
jag åt en såndär engång. var tufft att bli mätt på en räka.
Din hojtlåda är tom.
jag åt en såndär engång. var tufft att bli mätt på en räka. Varför tänker jag på alien när jag läser det där? Den kommer att sprätta upp din mage innifrån och sedan äta upp din tumme.
vi som har danska tv kanaler vet ju att det här är old news. Har säkert gått på svensk tv med, den var med i "Most extreme". Var sjukt snabb på att "dra" eller knäppa med klorna.
Skulle vilja se slutet filmat med höghastighetskameror i slowmothion
jag har alltid rätt.
KinG-PhiL & potatissuger - Visst har det med fysikens lagar att göra, men eftersom jag inte kan formlerna för det hela så nöjer jag mig med att säga att: Mantisräkans effektivitet handlar om att (p.g.a. extremt snabba rörelser) applicera en stor kraft i en liten volym. Allt som finns i direkt kontakt med den lilla volymen drabbas av en stor kraft (som kan spräcka en tumme) medan sånt som befinner sig en liten bit bort klarar sig bättre. Krabbor är f.ö. extremt tåliga, så det är inget under att den överlever behandlingen. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Skickade för tidigt :) Krabbans skal fördelar alltså mycket av kraften från den lilla träffytan över en större yta (typ hela skalet istället för bara en liten punkt), vilket ger en mindre kraft per kvadratcentimeter och skalet spricker alltså inte på bara en eller ett par träffar. Klon rök p.g.a. att kraften drabbade fästet istället för skaldelen... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Jävligt fascinerande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fyfan vad äckligt. nu vil ljag fan itne sova... min tjej kommer döda mig...................
fantastiskt
Hangaround
2007-12-12 00:34
About This Video the best mantis shrimp video i've ever seen (more ) Haha. Fan vad långsökt det låter.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
afflaf Den var grym :)
fyfan va ackligt djur.. klippet blev annu ackligare iom musiken och att det var pa tyska. haha
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Det låter lite väl über :o
Vad taskigt mot krabban... :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.