I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Req] Saladfingers psykoanalys

Övrigt - Webbsidor

2007-11-19 20:58

[Req] Saladfingers psykoanalys

Jag kom ihåg att jag för en sisådär ett-två tre år sen kunde läsa en psykoanalys av Saladfingers olika avsnitt.

Jag minns inte var den fanns, men länken hittade jag här, så mycket minns jag. Om nån vet vad jag pratar om så länka den, snälla? :)

"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2007-11-19 21:48
jag är också angelägen av att få se det tack, så intresse finns!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-11-19 22:48
Marcus goes aktiv på whoa igen alltså =)
My heart lives in my vagina.

2007-11-19 22:52
nån som blev kokko av den där tecknade serie grejen alltså?
work some magic

2007-11-19 23:03
han är underbar..
be the change

2007-12-08 22:19
Jag började leva som Saladfingers efter jag hade sett de, sjukt psykos.

2007-12-09 19:48
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-12-09 20:11
Fingers' social life seems to be an independant one, he creates his own set of friends, each have different appearances and identities, this could hint that Fingers is a schizophreniac.

Från länken ovan. Det kanske är bra om man är någorlunda insatt inom ämnet psykologi om man ska försöka sig på en psykoanalys. Schizofreni har ingenting att göra med dissociativ identitetsstörning/multipla personligheter, vilket en hel del människor verkar tro. Symptomen för schizofreni är bl.a. hallucinationer (såväl visuella som audiella) och vanföreställningar, inte tron att man är flera olika personer.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-12-09 22:37
potatissuger P20

Det står väl ändå att han skapar sina egna vänner? det skulle jag tolka som hallucinationer? eller dyl... inte som personlighetsklyvningar eller dyl....

men vad vet jag? :o
På Grund av klagomål från Blåbärs_soppa så har jag bytt signatur, jag visste hur man gjorde? gå och lägg dig nu (klagomål från nattråden 2/1 -05)

2007-12-09 22:41
Ratrax

this could hint that Fingers is a schizophreniac
Den som har genomfört psykoanalysen menar ju tydligt att Salad Fingers lever sig in i sina skapade karaktärer, därav "skitzofreni".

Det är ju knappast hallucinationer eftersom han skapat dem, de är konkreta föremål och han pratar åt/för dem vilket som sagt tyder på dissociativ identitetsstörning och inte skitzofreni.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-12-10 02:15
Den jag syftade på fanns förut på Wikipedia, but I can't seem to find it =(
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2007-12-10 15:56
Har den legat på wikipedia är det mkt möjligt att de har tagit bort den om den verkade alltför felaktig.
Det vore iofs roligt att läsa en proffisionell psykoanalys. Men då måste den vara sanningsenlig for sure.

2007-12-10 20:23
undrar om snubben som skrev den där "analysen" har pratat med skaparen för att få reda på vilka namn som är anagram eller om han bara har hittat på ord som går att skapa ur namnen.
Idag är jag farlig

2007-12-10 20:46
Menar du namnen på karaktärerna, or what?

2007-12-10 22:46
kown

precis
Idag är jag farlig

2007-12-10 23:52
Riotrunner

Vad spelar namnen för roll?

2007-12-11 11:54
kown

vet du vad ett anagram är eller? det är ett ord som kan bli ett annat ord om man kastar om bokstäverna. exempelvis så kan du av namnet hubert cumberdale skapa meningen blue dream butcher. men hur vet snubben som skrivit analysen att just de anagram som han har hittat verkligen stämmer? antingen vet han inte det utan gissar eller så har han frågat skaparen av salladfingers, vilket verkar osanolikt då hela analysen kändes ganska amatörmässig och bristfällig
Idag är jag farlig

2007-12-11 13:52
Wikipedia tog bort artikel "saladfingers theories". Trist att den inte verkar finnas någontstans nu. Den var bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-11 17:19
Riotrunner
Jo, jag vet vad ett anagram är, men tänkte att det inte spelade så stor roll ändå.
Ska skumma namn/titlar som gjorts om ha & göra med hur han mår? Jag tycker det känns lite långsökt (men vad vet jag), så: agreed.