[hjälp] Dreamweaver Jag behöver bara lite hjälp här. Skall göra en hemsida till några vänner. Så de ville ha en avlång sida med sektioner på. Till exempel att Nyheter är längst upp, lite längre ner så finns musiken, längre ner så finner man kontakt och så vidare och så vidare. Längst upp skall det även finnas en lätt navigering. Vill man komma ner till kontaktsektionen så skall man automatiskt "skrollas" ner längre ner på sidan och komma till just det.Hoppas ni förstår vad jag menar. Så om någon vet hur man fixar detta så PM:a mig gärna eller dumpa en länk med tutorial här. Tack på förhand.
Ett ankare som placeras någonstans i HTML-sidan kan användas för att länka till bestämda platser inom samma dokument eller till en bestämd position (ankare) i ett annat dokument. Menyn högst upp på denna sida länkar till de olika avsnitten på denna sida och är alltså ett exempel på länk till ankare. Märket för ankare är <A NAME> där namnet anges (helst utan mellanslag eller ÅÖÄ). Ett ankare kan se ut så här:
OBS! Undvik VERSALER, ÅÄÖ och mellanslag i ankarnamn.
Prova den här länken som går till toppen av sidan »
För att länken ska leda till en ankarpunkt anger du detta inom <A HREF>. Tecknet # "brädgård" anges före ankarnamnet. Länken som leder till ett ankare i samma dokument kan se ut så här:
saxat från webdesignskolan, länk till ett ankare.