I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Request] Låttext!

Övrigt - Webbsidor

2007-07-12 15:02

[Request] Låttext!

Om jag har en mening i en låt, och en band som förmodligen gör det, finns det ngra att ställen att gå och söka på det då?

2007-07-12 15:17
ja, google.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-07-12 15:31
haha men det har jag redan provat. Jag tänkte att det kanske finns ngn schysst sökmotor för låttexter, där man kan skriva in en fras och se vad som dyker upp... Annars borde det ju finnas iaf, vore en bra grej...

2007-07-12 15:32

2007-07-12 19:56
alla låttexter finns på nätet, så finns det inte på google finns det inte. jag har hittat massor av låtar så: man söker på en textmening +lyrics.
Producent

2007-07-12 22:09
gör som Refused, det fungerar. hittar du inte den så har du hört fel i texten :)
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2007-07-12 22:12
skriv ned det här då..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-07-13 12:14
textraden är "England is mine" eller eventuellt "England's mine" av ett band som ev. heter ngt som låter som Cocksberry. Eller Cockberry. Eller Cocksbeary...

2007-07-13 12:26
Det låter bekant... är det inte en rad från någon av Morrisseys låtar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-13 12:28
Still ill med The Smiths bör det vara.
http://www.lyricsfreak.com/s/smiths/still+ill_10217944.html
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-13 15:12
ja jag hittade oxå den låten, men den låten jag hörde var rätt så punkig och enligt uppgift från låtspelaren var bandet ett engelsk punkband som hette typ cocksberry. Men han är ju inte alltid helt med så kan ha haft fel...

Tack ändå=)

2007-07-13 23:33
Kan ju ha varit en cover... Smiths tillhör musikhistoriens största så att något annat band kör deras låtar är väl ingen omöjlighet. Om jag utgår från de bandnamnsförslag som du anger ligger Cocksparrer rätt nära. Men det låter lite skumt att de skulle kört covers på Smiths.

Nåja, lycka till i ditt sökande.

2007-07-14 05:10
Bandet heter med största säkerhet Cock sparrer och jag gissar även på att låten är England belongs to me.

Summa summarum = Cock sparrer - England belongs to me.
Signatur får rum här

2007-07-14 12:08
Cock Sparrer - England Belongs To Me

Years of being told you ain't as good as us
Join the line, sign your name
And they all said that our country's going bust
But no-one's fooling us again

England belong's to me
A nation's pride the dirty water on the rivers
No one can take away our memory
Oh Oh, England belongs to me
We'll show the world that the boys are back to stay
And you all know what we can do
Heads held high, fighting all the way
For the red, white, and blue

YouTube

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-07-14 13:58
Haha fan va skillade ni är, jag är sjukt imponerad! Det är cock sparrer, england belongs to me, fick jag höra igår efter att ha frågat en av mina vänner som kan stava (vilken de andra inte kunde, cocksberry vad fan, vem döper ett band till kukbär...?=P)

2007-07-14 16:32
alla låttexter finns på nätet, så finns det inte på google finns det inte.

Alltid lika kul
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2007-07-14 16:34
hanal:

vaddå, är det inte så?

2007-07-14 22:51
Klart som tusan att allt inte gå att nå via Google. Det finns enorma mängder information som de missar. Jag har för mig att alla sökmotorer tillsammans beräknas ha crawlat ca 90% av det kända internet. Av denna mängd hittar Google ca 75% och Yahoo ca 70%. Lägg sedan till presentationen för användaren som ytterligare försvårar sökandet. Det du söker, oavsett hur bra du söker, kan hamna på träffsida 59 och blir därmed osynligt för dig. Är man en van informationssökare vet man värdet i att använda en handfull olika sökmotorer för att hitta så mycket guld som möjligt. Alla sökmotorer indexerar olika. Att helt förlita sig på google är bara... dumt.