I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vår musikvideo + låt [video]

Övrigt - Webbsidor

   
Hangaround

2007-03-02 21:46

Vår musikvideo + låt [video]

Okej, jag och en kompis har ett litet projekt på gång. Inte speciellt seriöst men kreativt.

Vi satt en dag och hade det väldigt tråkigt en sommar dag i en lägenhet på söder. Så kom vi på att nu skall vi fan göra musik. Bevisa för alla att man kan göra "electro-pop" och få det att låta som alla andra, de flesta iaf. Nu diggar jag denna musikstil men det är äckligt överskattat på samma gång.

Vi kom på ett namn. Han satt sig och producerade en instrumental och jag skrev en text. Efter 30 min var vi båda klara och vi spelade in låten. Mixade och la på effekter. När låten var klar var vi ännu inte tillfredsställda. Vi kom på att vi lika gärna kunde spela in en musikvideo. Han hade då en svart/vit randig tröja och jag sprang och köpte en exakt lika dan på H&M på Götgatan.

Vi började att spela in och efter ett tag var vi klara med filmandet. Vi klippte ihop skiten och sedan hade vi vår egna musikvideo. Sedan gjorde jag några enkla bilder i Photoshop samt en fin myspace sida. och inte för ens nu finns denna video för allmänheten.

Njut av den med lille bullar och saft.
I GIVE YOU: The Chimney Climbers -  Maryy Your Toilet
MYSPACE: TCC