Magnus Bretnér Grammisgalan (request)
är det nån som har klippet när han dissar hiphop sverige?
mickelito - en Nalle Puh figur?
Lyricist
2007-02-01 16:28
tv4 anytime kostar ju cash, fyfan
The New World Order IS Here
fan ja vill oxå se den
http://soundcloud.com/rod_g
det roliga är ju att snook hotar med stryk :D
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Snooks hot va ju med i aftonblader eller expresen igår :)
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe
Finns ju även klipp med Magnus när han dissar Judar, terrorister, Barn vuxna, ja typ alla, hade alla varit lika lama som Ken och Snook så hade det blivit wack. Nä, de som ställer sig bakom hoten mot en sveriges främsta komiker, borde fan titta på er själva... Men, jag ser det gärna igen, Kung Magnus med sin Svenska Akademien t-shirt, Tändstickor för mörkrädda!
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
haha länka nån snälllaaaa :D
SKU - SKU - SKULASON!
När folk saknar självdistans och flippar ur gör det ju bara skämten ännu roligare!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
haha luffarken.
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
ken ring... hahah
www.justdet.se - svensk hiphop
aha betner är så jävla klockren. <3 <3
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
det där skämtet var ju fattigt så larvigt att bli upprörd över det.
mickelito - en Nalle Puh figur?
Betnér bloggar lite om det hela: http://www.magnusbetner.com/hemsidany/library/diary.phtml
Här är det senaste inlägget, han har skrivit fler inlägg i ämnet också:
fredag 02 februari 11:00 Jag blir på dåligt humör när jag blir väckt av telefonen. Ännu sämre humör när det är arga rappare som ringer för att hota mig och min familj. Är så jävla trött på den där macho-kulturen så jag kan spy. Ta ett skämt för ett skämt eller ta dina fighter verbalt. Att hota någon med stryk känns väldigt... 14-årigt. Dessutom vore det nog ett ytterst ojämnt gängkrig med svensk hiphop på ena sidan och svensk standup på andra. Svårt att se Adde och Bylund tillföra något i ett cykelkedjeslagsmål... Det vill vi nog undvika, va?
Att dessutom tro att jag skulle ringa Aftonbladet för att få en helsida... Ja, det är minst sagt befängt. Alla som har sett en enda av mina shower borde väl veta hur mycket jag hatar kvällspressen. Och hacka någons blogg? Herre gud, jag skulle möjligen kunna hacka någons skrivbok om den låg framme när jag gick förbi.
Om det nu är så att någon som läser det här tror att du kan hjälpa mig på något sätt genom att gå in och jiddra i folks bloggar så tror du fel. Jag sköter mina eventuella fighter själv, tack så mycket!
Och for the record, igen: Jag kommer aldrig någonsin vika ner mig för hot om våld, inte från någon. Någonsin. Ordet är fritt och ska så vara i alla sammanhang. Alla som jobbar med att formulera sina tankar i tal eller skrift borde väl fatta att det viktigaste vi har att försvara är varje individs rätt att uttrycka precis vad som helst och varje annan individs rätt att säga emot. Det gäller oavsett om man är komiker, rappare, poet eller kvällstidningsjournalist.
Och om någon känner för att ringa och hota mig så gör helst det efter lunch och gärna med lite fantasi...Som han som ville "Rövknulla mig med en kaktus" Det är ju åtminstone kul. Hota med våld är... äh, jag citerar Samuel L Jackson från filmen 187 "Your way of life is bullshit! Macho is bullshit!" Strax innan han skjuter skallen av sig i ett parti rysk roullette...
För övrigt är det nu andra gången någon säger "Jag vet var du bor" och uppger fel adress... Eniro behöver nog skärpa till sig som en service till alla hotare där ute.
haha. värt, han har ju rätt
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Nu ska inte jag gnälla på Ken, jag tror att han, Seven, Blues, Ayo och alla dom andra verkligen la grunden för svensk hiphop genom att verkligen visa att man kan ge ut vilken skit som helst på skiva. It's funny cause it's true. Inget man gapskrattar åt precis, iofs.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
va passande... betners fvorit replik.. "Spänn av" f.ö. är han en av sveriges bästa komiker enligt mig och många andra.. han driver med allvarliga saker som får folk att bli roade men ändå upptäcka alla fel och bekymmer...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
Epitetet "sveriges främsta komiker" är garanterat helt fel, för tristare och mer förutsägbar humor går i och för sig att finna, men inte i samma kändiskategori. Ang. blogginlägget så kan jag väl inte annat än att hålla med honom till viss del: mordhot för skämt om att man är kass som musiker är patetiskt. Dock kommer det aldrig vara så att "Ordet är fritt i alla sammanhang." (den som hävdar det kan gärna dra en standup på sin dotters begravning och dra incestvitsar) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
han får absolut skylla sig själv, öppnar man käften så ska man stå för det.
Måste förresten rätta mig lite, eftersom jag tänkte på fel kassa ståuppare: "Epitetet 'sveriges främsta komiker' är garanterat fel". 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Men småluder som hotar honom fortfarande...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Haha Magnus är så jävla bra, jag fattar inte hur folk orkar bry sig så jävla mycket för lite skämt. Ken är ju f.ö. den mest patetiska rapparen i Sverige. Man kan säga att det är en metafor, det som Magnus gjorde. Precis som Ken sa i polisförhöret efter vattenfestivalen, jävla pinsam snubbe. Din karriär tog slut där.
b-b-bassan!
Och ja, svensk stå upp-komik är fruktansvärt dålig/tråkig/fantasilös. Jag blir också förbannad över sånt. Som Petter skrev i sin blog. Men, om någon skulle dra ett dåligt/tråkigt/fantasilöst som var riktat mot mig skulle jag inte ta åt mig, utan ge honom stryk för att skämtet var just så dåligt/tråkigt/fantasilöst...
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
haha Betnér är klockren. Så sitter smutsiga pundaren Ken där å leker gangsta.. Vad är det man brukar säga, sanningen svider? ;)
Ånej snook blir förbannad, BACKA!
TAPETKLISTER
lovar att adams ray har knockat fler personer än ken i sitt liv. ken spelar bara.. så trött på hela grejen..
Not a follower, so Twitter has never been an option.
När Danne säger att "Han kommer åka på stryk, han kan räkna med det" så tror jag inte att han menar att just han skulle ge han stryk. Tror mer på "han kommer åka på stryk", utav någon annan, inte Danne fan. Men Ken och mail är ju fan bara för mkt. Magnus Betnér i sin röda Svenska Akademien-tröja <3 ai.
Är det fortfarande ingen som kan länka när han dissar alla?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kom igen. någon borde väl ha en länk??
Medans svensson åt plankstek!
haha det här var det bästa ialla fall.Ken skrattade imorse när jag ringde. Han sa att han hade hittat lappar med mitt namn i sin son Kelians skolväska. Kelian hade lite blygt berättat för Ken att killarna i skolan undrade om han kunde fixa Petters autograf. "Visst" hade Kelian sagt. Kelian hade sen skrivit dom själv och sålt dom för 5 kr st. från petters blogg :P
SKU - SKU - SKULASON!
Skulle vilja säga att det är ju bara att slappna av men jag skulle nog ha reagerat på exakt samma sätt om en kille som han försökte skaffa poäng genom att driva med mig inför hela svenska folket. Man får passa sin tunga ibland det borde han lära sig. F.Ö var inflames sångaren riktigt gott full hehe. Sicken grabb
Shooo bree
Alternativ P16 Scrolla upp med den lilla mojängen mellan höger&vänsterknappen.
Shooo bree
Fixa filmen!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
vill se filmen..
wan me tå ki yå ä?
Haha oj oj oj så patetiskt. Bästa är ju att de kunde släppt det och sett det som en kul grej (även om det är dagen sanning). Istället tar vissa det till sandlådan, lite förutsägbart dock ;) Betnér är grym. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skulle snook börja hota mig så skulle jag bli mest rädd för en av medlemarnas Tango-rabatt-wannabe-skitmustach. Ken, där har vi nog förmodligen någon som är något att vara en aningen "skrajj" för. Även fast han verkar ganska dum och förutsägbar. Håller med daviden här ovanför, Betnér är grym!
Svensk ståup är lika med Betnérs syn på svensk hiophop.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''