I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aftonbladet.se // Åtalas för att ha rappat om polisen. Ny Attack

Övrigt - Webbsidor

2007-01-24 12:24

Aftonbladet.se // Åtalas för att ha rappat om polisen. Ny Attack

När polisen kom för att bevaka konserten på Rotrocken i Landskrona möttes de av hånskratt. På scen stod rap-duon Emilush & Caustic och sjöng ”alla i Landskrona hatar polisen”. Nu åtalas gruppen för föragelseväckande beteende.

”Vi ska starta krig mot grisarna” fortsatte textraden som poliserna möttes av när de kom till Teaterparken i Landskrona. Då började publiken jubla och peka finger åt de två uniformerade poliserna.
  Då fick poliserna nog och anmälde den 22-årige Alexander Nodbring och 19-årige Enil Göransson från rapduon Emilush & Caustic för förargelseväckande beteende.
  – Vi visste inte att polisen var där. Det var först efter uppträdandet som vi såg det, säger Alexander Nodbring till Helsingborgs Dagblad och förnekar att de försökt att hetsa upp stämningen.

Liknande fall

Rapparen Ken, häcklade både polis och kungahus vid en spelning på Vattenfestivalen i Stockholm 1999, där han bland annat uppmande publiken att ”åka till slottet och vålta prinsessan Madeleine”. Händelsen blev polisanmäld men åklagaren lade ner förundersökningen.

Läken: http://www.aftonbladet.se/vss/helsingborg/story/0,2789,983767,00.html

2007-01-24 12:28
okej? ja den har varit uppe förut..
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.

2007-01-24 12:29

det var ju ett halvår sen?! fast kanske så att de anmäls nu eller nåt... Jävla fittigt av snuten att anämla dem, får mig inte att sympatisera mer med dem.

Var på plats den dagen och jag tyckte det var skit kul, det var skämtsamt men ärligt och det var inte ngn hetsk stämmning. mitt på dagen i solen och alla var glada

Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2007-01-24 12:37
precis, vad hände med freedom of speech?
Tell them it's okay even though it's fucked.

2007-01-24 13:16

bra att dom ska jämföra dessa 2 med ken och vattenfestivalen ..

hahah ken hade flera 1000 som va på hans spelning.

och dessa?.. vilka är dom aldrig hörttalas om hade kanske runt 50st eller i sin lilla håla i landskrona.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-24 13:27

ganska skoj att dom blev anmälda!
ska dom bete sig som dumjävlar ska dom allt ha böter!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-24 13:40
KarlKadaver

För det är kränkande?
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-01-24 14:25
SKJUT EN SNUT!!!!!!!!
Straight up Menace

2007-01-24 15:19
jepp åt helvete med babylon o dess hantlangare
bränn, bränn, bränn alla män

2007-01-24 15:36
spöket P24
och vad fan har publikmängden och deras kändisstatus med saken att göra menar du?

2007-01-24 19:25
  lickthechalice 

Skicka meddelande
  Gästbok

Daterat
 Idag 14:25
SKJUT EN SNUT!!!!!!!!

------------------------------------------
Straight up Menace  broderdaniel4ever F0

Skicka meddelande
  Gästbok

Daterat
 Idag 15:19
jepp åt helvete med babylon o dess hantlangare

------------------------------------------
bränn, bränn, bränn alla män
va?!  hahaha
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2007-01-24 19:41
precis, vad hände med freedom of speech?

*Diiiinig*, vi bor i Sverige...
Walking the street of dreams

2007-01-24 19:55
Naizo P18
ja precis. sverige. världens mest fascistiska land där invånarna inte har några rättigheter. kamma till dig.

2007-01-24 19:59
Demento

Var väl inte riktigt det jag sa va? Däremot anser jag att yttrandefriheten inte alltid respekteras i det här landet.

2007-01-24 21:29
Att hetsa en folkgrupp till något är ju mycket värre än att vara den någon som gör vad de hettsas till. Helt rätt ju, har dom väl kommit upp på scenen bör det väl ta vara på chansen lite bättre.

dock löjlig att gemföra med ken
b-b-bassan!

2007-01-24 21:37
Naizo P18
nej. du antyder däremot att yttrandefriheten är något som normalt sett inte respekteras i sverige, vilket jag tycker är rent jävla skitsnack från din sida.

2007-01-24 21:52
De enda som inte har yttrandefrihet i sverige är egentligen nazisterna och kungen, pastor Åke Green har däremot så det räcker.
Jävligt klurig grej det där med yttrandefrihet.

2007-01-24 22:16
Demento

Ja, det ser onekligen ut som om vi har vitt skilda åsikter. Det är skillnad på att ha yttrandefrihet på pappret och i verkligheten.

Ett bra exempel är hela affären med "Muhammed-bilderna" där UD stängde ner ND's (tror jag) hemsida pga att dom hade publicerat nidbilder på Muhammed. Är det yttrandefrihet?, jag skulle vilja kalla det yttrandefrihet med restriktioner.

Jag vill bara påpeka att jag inte sympatiserar med ND's politik utan tog det bara som ett exempel.

2007-01-24 22:31
Naizo

Det där exemplet du drog upp handlar inte om yttrandefrihet. Det handlar om rädsla för att bli pissbombad av religiösa extremister..

Tycker din syn på yttrandefrihet verkar lite naiv.
.. och nej, jag orkar inte gå in på varför :P
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-01-25 07:30
Naizo P18
ärligt talat tycker jag att det är riktigt bortskämda snorungefasoner att sitta och påstå att vi i praktiken inte har yttrandefrihet i sverige...krossa-babylon generationen, vilken jävla nagel i ögat

men du menar alltså att det är mer regel än undantag att yttrandefriheten inskränks i sverige?

2007-01-25 07:40
det är väl skillnad på att yttra sig, och att yttra sig på ett olagligt sätt. direkta uppmaningar till brott kan väl inte vara lagligt? det är väl inte mkt svårare än så?

2007-01-25 12:40

Hände ju samma sak för Looptroop :P fast LTR är bäst maä

2007-01-25 14:58
vet inte om looptroop fick skit för ring snuten men om den där låten får det borde dom ju fått det om inte ken som sjunger om att våldta kunga barnen osv.
Dom som blundar ska ja blända å och dom som slocknar ska ja tända!

2007-01-25 15:12
Demento

Du har nog rätt i att vi är rätt bortskämda vad det gäller yttrandefrihet i Sverige om man jämför med många andra länder. Men det finns fortfarande vissa icke önskvärda åsikter som förtrycks.

men du menar alltså att det är mer regel än undantag att yttrandefriheten inskränks i sverige?

- Nej, tvärt om i så fall.