I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver Flash-relaterad hjälp [Request]

Övrigt - Webbsidor

2007-01-14 21:47

Behöver Flash-relaterad hjälp [Request]

Tja!

Skulle behöva lite hjälp med en hemsida jag håller på med...

Problemet: Gå in på http://www.vanessabon.com/. klicka in på portfolio och sedan på editorials. Galleriet öppnas i samma frame som flash filen! Vill att den ska öppnas i rutan nedanför =/

Koden för framesetet:

<frameset rows="79,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
  <frame src="portfolio_menu.htm" name="portmenu" scrolling="NO" noresize>
  <frame src="portfolio_main.htm" name="portmain" scrolling="NO" noresize border="0">
 </frameset>

Flashknappens script:

on (release) {
    getURL("editorials.html",portmain);
}

Vet inte vad det är jag gör fel!

Har suttit å googlat de senaste 3 dagarna men har inte hittat nått =/

Hoppas någon kan hjälpa!

Tack på förhand

www.archetypeproductions.tk

2007-01-14 21:47
Har du provat att sätta "-tecken kring frame-namnet?

2007-01-14 22:12
är det iframes du bygger sidan med funkar det inte att targeta har jag för mig. har också haft det problemet. Gör en länk utan target, altså för hela sidan till en lika dan sida med skillnaden att du har din flash film i mitten.. Det är den enda lösningen jag kan komma på.. 

btw. snyggt intro.. men bilderna borde röra sig när dom tonas in, ser lite konstigt ut att dom tonas in SEN börjar röra på sig

keep it up =)
jag har alltid rätt.

2007-01-15 10:00
Eksem P24
Yupp, då öppnas galleriet i ett helt nytt fönster istället =/

JonkaGOO P18

Nops det är inte iframes, bara vanliga. mmm...men då måste man ju ladda om hela sidan...which kinda sux =/

Thanx :)
Jo asså har mycket jag ska fila på...slänge upp intro flashen bara för att ha något uppe ;)

Ingen annan som har en lösning på problemet?

www.archetypeproductions.tk