I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Centrera en hemsida i Dreamweaver [Request]

Övrigt - Webbsidor

   

2006-12-19 15:32

Centrera en hemsida i Dreamweaver [Request]

Jag har gjort en layout i 3 delar. En överdel, en mellandel och en underdel... Det jag undrar är hur jag sedan ska gå tillväga i dreamweaver för att få delarna centrerade på sidan? Och även kunna skriva text över layouten så det ser snyggt ut!?

Jag testade i alla fall att göra såhär: Jag la in överdelen i dreamweaver som en vanlig bild och valde att centrera den, sedan la jag in mellandelen och underdelen i två olika skikt eftersom dem måste vara flyttbara för att jag ska kunna lägga till mer text... När jag sedan förhandsgranskade sidan så var överdelen precis som väntat centrerad oavsett hur stor webbläsaren var, men mellan- och underdelen rörde sig fram och tillbaka beroende på vilken storlek jag valde på webbläsarfönstret...

Problemet är alltså att jag inte lyckas få sidan centrerad, och om jag väl lyckas med detta.. Hur får jag då "brödtexten" jag ska skriva att hålla sig över layouten och inte flytta sig precis så som jag förklarade ovan (om mellan/underdelen)?

Tog upp det här i en tidigare tråd också men det kändes som det behövdes en ny tråd för att folk inte läser så noga långt ner i trådar!

Tack på förhand!

"Keep your friends close but your enemy closer"