Black Belt Graphics™ - Redesign [Hemsida]
Jag har äntligen fått ärslet ur vagnen och gjort om webbsidan till mitt företag. Jag har dessutom rensat bort en hel del gammalt ur portfolion och ersatt med nyare grejer. Addressen är: www.blackbeltgraphics.com . För er icke-engelskspråkiga fungerar även www.svartaskärpet.se , glöm ej ä:et (Fungerar ej med äldre IE-webbläsare). När det gäller kommentarer om utstuderade Flash-lösningar inte är bra för användbarheten så kan ni skippa dem. Jag är fullt medveten om detta men väljer att ignorera det i och med att sidans syfte endast är att fungera som showcase för företaget. Lämna gärna en kommentar. Enjoy!
www.blackbeltgraphics.com
Ser väldigt mycket ut som Starrings sajt, va? Ska man låna ska man akta sig för att låna från en av Sveriges största byråer, och har man inte lånat med flit, så borde man haft vett att kolla upp dem innan. --- Sköna rörelser, och skönt sparsmakat. Men speglingar gör mig illamående. Mer överutnyttjad grafisk effekt finns inte 2006. Hade jag sett den här innan maj hade jag älskat det, men nu är det bara plågsamt. --- Casen är fan bra, dock. Hur går det för dig? Får du in nya skarpa case?
Starring - Hade missat dem faktiskt men tack för tipset. Jag håller med om likheten btw. --- Klaga inte på reflektionen :). Du anar inte hur mycket jobb det var att få den att fungera dynamiskt så att den förändras när man scrollar. Jag har inte sett nån annan gör den med dynamik. --- Jo det rullar på riktigt bra nu, lite tajt om tid med studierna bara. Kul att du gillar.
ruskigt snygg site! får mig att börja dola med min igen, gillade dina grejer, la den bland mina bokmärken
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
jag tycker att sidan var fet...ja tänker inte säga mer..ja vart lite kär i den...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
Ledsen MFD00M P19 , men du och såna som du ingår ändå inte målgruppen jag siktar på.
Meskker , kul att du gillade.
Jag såg dina pappersverk förresten de var riktigt schyssta. Har du kollat in
Made of Paper ? - en grym byrå som är helt inriktad på formgivning i papper.
P Dilla up in this! Kan väl inte speciellt mycket om hemsidor förut <br> men det ser riktigt jävla najs ut.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
jag gillar! När jag såg sidan tänkte jag också först starring.... då gick jag in och kolla deras sida och titta sen på din egen och märkte att det ända som var särskillt likt var färgerna och spegligen... Känns inte snott, känns bara som att du följer en viss trend/stil just nu. Good work!
"fördomar fördummar"
Hett, kul att leka med också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fin sajt, det har du gjort bra. tog dock en liten stund innan jag insåg att jag var tvungen att dra i "objekten" för att förstora dem. jag rekommenderar ett failsafe mode där enkelklick på objekt automatiskt förstorar dem till användbar storlek (drag-n-drop på webben är inte direkt nåt man har vant sig vid än, hur kul det än är! och nej, "man" läser inte din kommentar innan sajten laddas om hur det är tänkt att man ska navigera för "man" tror att det är ett flashintro och sånt har "man" bråttom att få överstökat..) skuggningen är hemsk (alltid och överlag), men du har gjort den snyggt åtminstonde rent tekniskt.
Jens , tack för kritiken. Jag var lite rädd för att man skulle missa förklaringstexten. Har faktiskt funderat på en klickfunktion som maximerar sidan ifråga men bangade det i rädsla att överarbeta sajten. Jag kanske lägger till det sen om jag hinner. Är det nån som använt loggan för att återställa alla sidor förresten?
Hade precis samma problem som Jens faktiskt. Gick in på siten, försökte klicka på sidorna, det funkade inte så jag trodde de va pga Firefox eller nåt så jag gick ut från siten... Du borde ändra det verkligen! Jag kanske inte heller är din målgrupp, men ändå... Jävligt snygg annars måste jag säga!!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Eller ja nu när jag tittade igen... så fan ha kvar draggrejen, de va jävligt coolt! Men kanske att om man dubbelklickar på en sida så hoppar den upp, men man kan fortfarande dra runt den och ha sig! Det vore verkligen pricken över i:t! Annars va allt perfekt måste jag säga!
Och just de, vore nice om man kunde scrolla med mushjulet också! Går inte i FF nu iaf.
Sjukt snyggt. Man får lite känslan av att man är i en nedsläckt ishall eller dyl. Appropå starring-sidan så ser man ju vissa likheter i det svarta och speglingarna. Men starring sidan får man ju krupp av. Jag skulle aldrig låta dem göra min hemsida. Är det något jag skulle vilja ändra så är det att när man drar fram ett nytt blad så vill jag att det ska hamna längst fram på en gång utan att man behöver putta tillbaka det gamla.
Gerdaman
Ghettogerda
"Appropå starring-sidan så ser man ju vissa likheter i det svarta och speglingarna."
Eftersom båda sidorna består i stort sett enbart av svart och speglingar så blir det ju väldigt likt...
"Men starring sidan får man ju krupp av. Jag skulle aldrig låta dem göra min hemsida."
Det är rätt roligt ändå, eftersom de, tillsammans med Perfect Fools, Great Works, Daddy och typ nån till är Sveriges mest renommerade webbyrå och verkligen gör webb som fungerar.
Jag tycker inte heller deras sajt är så bra. Okej när speglingar var det hetaste som fanns (de var väldigt tidiga med det) så såg den i alla fall cool ut, men nu har den egentligen inget som talar för den. Man ser inte casen så bra, man får inget automatiskt klicksug (tvärt emot sajterna de gör åt andra, alltså).
Så här ska en bra case-sida se ut:
http://www.daddy.se/ Stora feta case och ett stort fett telefonnummer. Så jävla bra.
pinbar::tackar, jepp har sett deras grejer..träffade dem på vid ett tillfälle men det var innan jag hade gjort skorna.
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
jag tyckte jag var jätte dum i huvudet när jag tillsist förstog att man kunde dra i dom hur som helst. jag satt och klickade som en idiot och trodde det var fel på mitt firefox, annars var idén klockren och nu önskar jag att jag kunde allt om flash =)
min portfolio är simpel men jag tycker den funkar, förutom visning av bilderna vilket är dåligt på sidan.
www.emilrydberg.se
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
nice! sköna färger, grym font ; ) det här med menyerna fattar jag inte riktigt, blir lack på dom, men kanske är jag som är kass, visst har du en bounce på dom ? Faktiskt en riktigt fin ide med menyerna att ha dom som du har dom nu, tycker dock det känns som att dom snappar överallt och att dom bouncar, kanske testa byta ut bounce mot ngt annat ? :) big ups, grym sida!
oj såg inte att du inte villa ha komentarer på sånt, ignore my message : )
stör mig som fan på skimmret i logtypen, snälla döda det. tänker bara på tonplattor ala powerpoint.
life sux, die. Dinero Primero. Rated X X X.
sjuuukt sköön site! du är riktigt skillad för övrigt! gillar hela konseptet med sidan.. önskar nästan att windows var mer åt de hållet
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
kommer inte in på sidan. sne munn
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sådärja. Nu går det att förstöra/förminska sidorna med hjälpa av ett mus-klick.LööV P16 - Prova nu igen. Jag höll på att uppdatera med de nya funktionerna när du försökte besöka sidan.
Om ni använder Firefox så kan ni vara tvugna att tömma cachen för att se förändringarna, om ni varit inne tidigare dvs.
upp.
att behöva klicka "launch site" och sen "enter" gör mig trött. varför??
Det första klicket finns för att de utan flash-plugin skall kunna få tag i kontaktuppgifter. Det andra klicket är där för att göra användaren uppmärksam på hur sajten används.
det stör mig mkt och känns ivägen