I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skapa en hemsida! [Request]

Övrigt - Webbsidor

2006-11-06 02:17

Skapa en hemsida! [Request]

yo!

Ska försöka göra en hemsida nu men har inte riktg koll på hur man ska göra

Behöver tips på:

1. hur man sa göra
  2. program för att fixa designen på sidan

Tack på förhand!

peace

none

2006-11-06 03:55
Läs lite guider?finns typ på chillside.org,sen kan du ju alltid använda vännen google.se :)

2006-11-06 03:58
dreamweaver är ett bra program att starta med...
What would macgyver do?

2006-11-06 05:54
http://www.webdesignskolan.com/

Exempel på program; Photopshop & Dreamweaver

det är svårt i början, men blir bättre, som allt annat;)
- yes

2006-11-06 09:04
photoshop ska du använda för att göra designen.
hej

2006-11-06 09:48
Riddoca P64

Jag säger skit i photoshop och skit i program så som dreamweaver och lär dig från scratch innan så du ahr koll på va du pysslar med.
Skriv en liten basic hemsida i wordpad.

Gå in på www.w3schools.org och kör deras xhtml och css guider.

Sedan när du gjort en liten sida och har koll på hur html fungerar så kan du börja pilla med dreamweaver och photoshop.

Det är iaf vad jag skulle ha gjort.

2006-11-06 10:30
japp som Transversal det är väl gansak tråkigt, men börja med att skriva all kod själv tills du kan den, eller i alla fall vet hur den ska se ut, och kan rätta fel i den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-06 10:43
hur svårt är det egentligen att lära sig? har villjat göra de länge, men har alltid tagit de för givet att de hade  tagi alltför många timmar att lära sig!

??????????
BAHA!

2006-11-06 11:09
timmar? det är klart det tar timmar. men det är väl som allt annat, svårt i början, när man kan det är det skitlätt faktiskt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2006-11-06 11:58
Jag kan grunderna i DW och har rätt god kunskap om Photoshop. Dock då det kommer till webdesign står sinnet stilla och det blir bara tråkig och död design. Men det funkar iaf. Det är jävligt lätt bara man läst lite granna om baserna. man behöver inte använda sig av mer än nån frame och sedan länka ihop sidan.

2006-11-06 12:16
det går ju att göra det lätt för sig, om man vill. att jag tycker man ska kunna allt är nog att jag är så kod-kåt, allt ska vara rätt och snyggt. struntar man i det är det ju bara att tanka dreamweaver och rita på
Producent

2006-11-07 12:15
Transversal P21 word på allt du skrev!

Hör av dig om du är intresserad av några sidor med grunder i html
Redaktionen

2006-11-07 13:32
homesite funkar annars..

Men där måste man ha lite koll på grejerna för att få skiten o gå ihop..

Men det är rätt smidigt!
namaste