pussa.se - ny design! [Hemsida]
Ok då var det dags för den behövliga nya designen till pussa.se:http://www.pussa.se/ny/ (den gamla, och iofs tills imorrn ännu "gällande" kan ses här: http://www.pussa.se Vad sägs? F77 här på whoa är den som gjort grovjobbet med designen, props för att ha stått ut trots mitt evinnerliga tjat om detaljändringar :D Kom med kommentarer! Buggar? Konceptförslag? Designmissar? Saker jag är medveten om: 1. Högra fotot med kyssen skär sig lite, är grynigt och opersonlig. Letar bättre bild på två som pussas. Vill du vara med så messa mig =) 2. Sidan laddar rätt trögt i Explorer, den liksom "byggs upp" bit för bit med varje lite bildbit. Detta är inte så i Firefox, pga bättre cashning. Nån som vet hur man kan förbättra även i IE så är jag evigt tacksam. Öh, det var nog allt. Som sagt, droppa kommentarer!
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
funkar bra i IE7 i windows vista iaf, ser nice ut.. får du in några pengs på den där sidan då ? =)
Niceness!
Måste säga att den första syg mycket bättre ut, även fast den inte heller är så snygg men. Den ser dock helt cp ut i widescreen skärm. Om du vill att sidan ska gå snabbare så är ett bra tips att göra den i css istället så du slipper all skitkod. Det borde inte heller ta tid att ladda sidan om du aktivt återanvänder bilder. varför anvnda tomma "alt" atribut?
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Kunde vara ännu mer löööv, fyrkanter och grå skuggor och toningar känns så okärleksfulla :) Försök att inte vara så stilren, utan jobba för en myspys-känsla med vräkiga tonplattor, mönster, cutesy små figurer, mer ikonografi till menyn, och viktigast av allt: MER MÄNNISKOR! Silhuettfigurer som filmhånglar ger ingenting mot en söt tjej eller kille som ler och ser dig i ögonen. Och om du har möjlighet, bildlösningen med mobil + kyss är ju klassiskt reklammanér, men ännu bättre vore att få med samma lösning i en och samma bild. Vi snackar cheesy grejjer här, typ ett stort hjärta i mobilen och sånt.
hundvalp: Nja, så värst mkt blir det ju tyvärr inte efter alla avgifter, men det är kul =)sveningmar: Hehe så illa alltså? Personligen ser jag inte riktigt hur man kan tycka att den förra är bättre, men smaken är som baken antar jag. Vad gäller css istället för tabeller håller jag med dig där, men som sagt är det inte jag som gjort designen och jag tycker iaf den är snygg vilket känns viktigast.Eksem: Det är en ständig kamp mot gråheten :D nu är det ju iaf en massa rosa och ljusblått också, hehe. En bit på väg iaf. Mer människor är ju nåt att sträva efter som du säger, jag är inte heller nöjd med siluhettbilden. Dock blir det väl lite svårt att ha folk som pussas samtidigt som de ser in i kameran ;) eller du kanske tänkte på olika bilder? Tack för som vanligt mycket konstruktiva idéer!
jag hade velat ha mer gulligull rosa och lite mer flashigt , det där var för stelt på något sätt.
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
asså det första jag tänker är att det är för ljust.. sen så orkar jag inte tänka mer.. för jag är trött.. :(
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
"du kanske tänkte på olika bilder?" Ja :) Fler människor, och mer människor. Folk som puss är jättebra. Har du pengar till riktiga bildbanksbilder? Vart har du fått bilderna du har ifrån?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Eksem: Nu är det gratisbilder från gratisbildbanker. Nej jag tror tyvärr inte jag har pengar till "riktiga" bilder, har iofs inte kollat upp exakt vad det kostar...
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
jävligt smart ide. Borde dock ha lite bättre marknadsföring, har har aldrig hört talas om det utanför whoa. Kom igen nu in med annonser i tidningar och banners på en massa sajter. Fixa ett avtal med inpoc att 50% av vinsten från de som beställer genom inpoc får inpoc i utbyte att dom har med din funktion på deras sida.
jag har alltid rätt.
jag tycker också att den gamla är betydligt mycket bättre. att den inte har en fast bredd och därmed flyter över hela bredden är inte alls fint men bortsett från det så tycker jag att den är bättre. den nya ser ut som en sån där gratismall man får hos t.ex. .mac.. inte så kul.. och sen avskyr jag borders överlag, det blir nästan aldrig fint..
Jag tycker att sidan känns en aning kall. Jag är inne på Eksems linje, tycker hans idéer lät bra. Lycka till.
"den nya ser ut som en sån där gratismall man får hos t.ex. .mac.. inte så kul.. och sen avskyr jag borders överlag, det blir nästan aldrig fint.." Ja det var gratismal jag tänkte på!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Så, nu är den gamla designen (som för övrigt faktiskt VAR en gratismall, hehe) död och begraven =) så den länken leder även den vidare till huvudsidan.
Förresten, en fråga: Var bör jag göra reklam? Helst inte ett community, och helst inte en alltför väletablerad sida då de ofta är svindyra.
FUNKAR INTE FÖR MIG"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
?
Hur skrev du och vad fick du för felmeddelande?
Det hade tydligen löst sig... Sådär, nu har jag sålt mig till Djävulen också :) ligger bannern bra?