I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Simpelt cms?

Övrigt - Webbsidor

2006-08-05 10:12

Simpelt cms?

Tja, jag letar efter ett enkelare cms i stil med cutenews eller wordpress

Har nästan byggt klart hemsidan jag arbetar på och jag vill ha ett cms som kan integrera sig i sidan ungefär som cutenews (fast med svensk text och lite mer customization)

har googlat och kollat på hotscripts.com i flera dagar...hittar bara program som använder templates osv. =/

Tack för hjälpen!

www.archetypeproductions.tk
Graffare

2006-08-05 11:58
hotscripts.com suger, det går ju att modda wordpress och textpattern till svenska...

2006-08-05 18:16
precis, asså jag fick en wordpress grej igång å det såg asnice ut...men grejen e den att jag inte kan integrera den i min egen hemsida =/

vet du nått sätt man kan göra det på?
Graffare

2006-08-05 18:30
du måste ladda ner wordpress, sen lägga upp det på din server, sen är det bara att ändra som du vill. allt står i faqen till wordpress, annars så finns som sagt textpattern, som enligt mig är lättare att installera.

2006-08-06 21:50
asså jag har redan en wordpress site...kolla:

det här är den sida (asså testing/artikel delen) jag vill stoppa in under "disskutera" på den här sidan

har läst en massa tutorials men ja fattar nada av dem =/
Graffare

2006-08-06 23:31
rejen är den att du måste stoppa in din sida i wordpress systemet och sen kan du leka lite med cssen.