I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur mkt ska jag ta föratt göra sidan?

Övrigt - Webbsidor

2006-07-17 12:16

Hur mkt ska jag ta föratt göra sidan?

Hey folks

Det är såhär att jag ska göra en hemsida åt en relativt stor politisk tidning...ska ha möte med deras chef ida om löneförhandling. Problemet är att jag har ingne anning hur mkt jag ska ta betalt.

Sidan kommer byggas med php och den ska oxå ha ett forum som ska byggas i phpbb lr vbulletin...har inte bestämt mig än :P

har tidigare bara gjort hemsidor åt min syrras kafé å en nära vän till familjens konsult-företag så dem har fått kompispris lr vafan man ska kalla det.

Tidningen har väll inte världens fetaste budget...men en å annan slant borde man ju få...

hur mycket är "normalt" för en hemsida tycker ni?

www.archetypeproductions.tk

2006-07-17 12:24
Ta 100:- / timmen och arbeta ritkigt långsamt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-17 12:43
Runt 1000:- per arbetad timme tar en bra webbyrå, men för det får man ju riktig projektledning, behovsanalys, utvecklingsstrategi, riktig AD för formgivning och riktiga utvecklare för koden, inklusive buggtestning och säkerhetskontroll. Och det är ju faktureringspris, vilket också ska täcka skatter etc.

Så, kanske 200-250:- i timmen om du fakturerar, annars 100:-. Hur lång tid sidan tar att göra vet jag inte eftersom jag inte vet hur omfattande sajten ska vara. Ska de även publicera artiklar på sajten? Men mellan 80-200 timmar antar jag.

2006-07-17 12:55
Jupp artiklar ska publicera och gamla upplagor ska kunna laddas ner i pdf format. man ska också kunna skicka insändare som kan publiceras och kunna kommentera iprincip allt.

men ok...tack för hjälpen grabbar...får en bättre bild nu!
www.archetypeproductions.tk

2006-07-18 16:45
ta 300timmen!
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.

2006-07-18 17:30
jag skulle gå ut med budet på 300/h och kunna tänka mej att gå ner en aning 200-250/h

ge en premilinär uppskattning på 150 timmar (30 000 - 40 000)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!