I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

designa min Logotype, och få 500

Övrigt - Webbsidor

2006-07-17 12:14

designa min Logotype, och få 500

Den som designar den finaste loggan får 500.

Det ska stå "MTS" som är en förkortning på "make them shine".

Jag hade tänkt mig att det ska stå MTS och under förkortningen det hela namnet "Make them shine". Loggan är till min hemsida som säljer smycken, och den ska också tryckas så tänk på färgerna ni använder.

Försök att få loggan att avspelga min värksamhet.

I ain't the young man you use to know!

2006-07-17 14:49
Jag vänder mig till whoa av en anledning,att det finns unga människor här som är dukitga och gärna tjänar 500kr. Hade jag resurser skulle jag vända mig till ett företag.

Jag ställer inga krav på er, jag behöver inte se tidigare arbeten eller dyl.

Det här kanske tom är första gången ni ens gör en logotyp:)

Men tack för informationen one P50

I ain't the young man you use to know!
Hangaround

2006-07-17 15:24
Jag vänder mig till whoa av en anledning,att det finns unga människor här som är dukitga och gärna tjänar 500kr. Hade jag resurser skulle jag vända mig till ett företag.

Word.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Hangaround

2006-07-17 15:38
Inte som småföretagare.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2006-07-17 17:04
One

Klart man försöker tjäna pengar på så mycket som möjligt när man precis startat företag. Detta var ju en utämrkt idé.
http://www.iamthereasonwhy.com/
Hangaround

2006-07-17 17:19
Men startar man ett företag brukar man ju räkna in en sån här del i budgeten tycker jag? I alla fall om man är seriös

Det gör man nog. Men nu har trådskaparen hittat ett sätt att spara in nån tusenlapp och kanske endå bli nöjd. En tusenlapp är rätt mycket för ett nystartat småföretag. Kanske han har råd med 1,2 eller 3 annonser till tack vare detta(?).

Jag tycker det är värt ett försök.

2006-07-17 19:21
håller med one, men måste ändå säga att i 99% av fallen så är det en fjortonååring som vill ha en logga/hemsida till något här på whoa och han vill ha det gratis, mannen försöker iallafall hosta upp med lite stålars :)
//Erik (aka Pipen)

2006-07-17 19:27
okej, är jag den enda som tyckte 500 är tok för högt pris? en jävla logga ska ni göra, inte en hemsida eller arbeta åt nike..dryga fucks!!
www.gbg031.se

2006-07-17 19:28
Ja vafan det är ju bara kul att se alla kreativa bidrag som brukar droppas i såna här trådar.
En annan rolig grej är alla låtsasdesigners på whoa som börjar kräva fem miljoner för en liten logga efter att dom fått lite positiv feedback i tråden "kolla min nya portfolio".

2006-07-17 19:31
Alla snackar ju om pröjs like "Kan någon göra en hemsida?" - 'Knappast om du inte langar cash'.

Här snackar vi 500:- för ett litet jobb, vad kan det ta? en dag sen har du tjänat stålar, och du är off the hook.

Observera hur många synonymer för pengar jag använde i ett inlägg :)
360 GT: Beezwaax

2006-07-17 19:33
knappast en dag tar det o göra en logga, högst 5-10 minuter, fan va lack man blir av er.. hadde jag varit bra på loggor hadde jag gjort dom gratis till dig..
www.gbg031.se

2006-07-17 19:35
Jag menade inte 'Det tar 24h att göra en logga' utan efter en dag så är du klar. Blir förbannad på alla dubbeltanter som inte kan bestämma sig om pengar är bra eller dåligt..

2006-07-17 19:36
läste lite snabbt ;p
www.gbg031.se

2006-07-17 19:41
En "riktig" logga tar inte en dag, det tar veckor. Nu är det kanske inte såna logor vi ser på whoa menmen... Telia betalade väl tio miljoner för sin t.ex.

Jag kanske ändå slänger ihop en logo, men jag kommer isåfall göra det snabbt och slarvigt. Om jag inte ens vet att jag får 500 för det tänker jag inte lägga ner någon själ i arbetet.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-07-17 19:43
En logo måste ju inte va komplicerad right? Ja menar du kan göra en på en kafferast som spöar telias.

2006-07-17 19:53
Tja, den behöver ju inte vara grafiskt komplicerad, men det finns ju mer att tänka på. Klart jag kan slänga ihop något som du och jag tycker är snyggare på kafferasten, men telia hade nog inte varit så förtjusta.

2006-07-17 19:54
Make EM shine låter tyngre ju... MES
Don't quote me boy, cuz I ain't said shit!

2006-07-17 19:57
dundermannen P11

Sant, fast så vet man ju aldrig.. Man kanske skulle bli överaskad om man skickade Telia en logga om de nu sökte en.

2006-07-17 20:06
Nä, skulle du lyckas med det skulle du först och främst få presentera ett omfattande, och då menar jag omfattand e research arbete. Sen skulle du varar tvungen att knyta an logotypen till detta, förklara varför den kommer fungera, var och hur. Förmodligen också knyta an till opinionsundersökningar, möjligtvis behavorister, sociologer och psykologer. Inget man gör själv på kafferasten.

2006-07-17 20:07
då menar jag omfattande menar jag. håhå

2006-07-17 20:15
knappast en dag tar det o göra en logga, högst 5-10 minuter hahahahahahahah det finns nog en anledning till att du inte kan göra loggor!!!
//Erik (aka Pipen)

2006-07-17 20:20
jeesus va mkt tjafs :)

killen erbjuder 500 för en logga .
gör en logga o tacka o ta emot!

annars shattap! :)

har du fått in nåra loggor? Jag blev sugen på att göra en.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-17 20:23
hur stor ska loggan vara förresten ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-17 20:29
samt, vad är det för slags smycken ?

2006-07-17 20:31
_Speed_ P21

som sagt, det är inte nike han jobbar med..

trådskaparen:

va heter din hemsida?
www.gbg031.se

2006-07-17 20:32
Vad har företaget för värdeord? Och hur ser det ut med konkurrensen?

2006-07-17 20:34
Vad för sorts smycken? storlek? färger är valfritt? Hur ska du trycka? offset, djup-, flexografitryck? Måste ha mer uppgifter om de ska bli aktuellt.
www.erikbergstrom.se

2006-07-17 21:02
one P50
"klart du får något här men det blir ju vad man betalar för" -Finns duktiga grafiker här som gör det mer för nöjjes skull än pengarna, belive it :)
www.erikbergstrom.se

2006-07-17 21:29
lekte en liten stund :p

inte lekt med photoshop på ett halvår så man e lite rostig..
blev lite rörigt o sådär.. inte jättesnyggt direkt hehe

gjorde den bara för skojs skull dock..

server6.theimagehosting.com
Hangaround

2006-07-17 21:30
Jag är sämst på logotyper. Gjorde denna bara för att testa. Sen om den e ful eller snygg, om den tilltalar eller inte har jag ingen aning om. De flesta "hemmagjorda" logotyper ser väll ut så här eller så är dem för skrikiga med färger etc.
Kom igen folket, gör något, det är kul om inget annat :)

typ.
Hangaround

2006-07-17 21:31
Gjorde dem i Illustrator btw.
Hangaround

2006-07-17 22:18
FAN !
jag som trodde jag skulle vinna =(

2006-07-17 22:28
men hallå ja gjorde den för skojs skull thank u very much

fattar väl att ingen människa skulle vilja ha dendär som logga

2006-07-17 22:30
Vill bara säga till one (okej ja är liet sen i tråden) att da killa ger pengar till den som kunde göra en logo till honom, o du borde fan inte snacka om att de inte vrt för du ska tjäna pengar på de bla bla...

ja har sett 100 trådar där folk gör dem gratis till enstaka personer, och man blir ju lite sne på folk som klagar direkt när t.o.m han erbjuder friggin cash i handen.

vet att de låter fucked upp men ville bara skriva lite =). Nästa gång när du KANSKE kan bnörja säga emot är när nån vill ha en logo gratis, annars håller du käft.

puss o kram

2006-07-17 22:33
varför gör folk loggor i photoshop? det är ett BILDBEHANDLINGSPROGRAM! lär er Illustrator eller freehand lr what so ever
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
DJ

2006-07-17 22:37
sen så kanske man valda att lägga pengarna på photoshop (kostar ju en del) eftersom det är ett mer mångsidigt program en illustrator för en amatör

AEAP
hon ger ju bara otroligt konstruktiv kritik, säger exakt som det är. ta å gör något postitivt av det hon lärde dig just grunderna i formgivning
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"

2006-07-17 22:44
one

Poängen med hela min text är att INGEN har tvingat dig(eller en bett dig) att göra en logo, så försök inte att framstå negativ för folket som läser tråden med din text...

Fan varannan människa här är en pundare o så fort nån börjar få ideer så blire gangbang direkt. Skärpning

2006-07-17 23:05
mr evil:

haha.. ja gjorde en grej för skojs skull , varför tar ni de så seriöst för
ja e inte ens intresserad av formgivning

2006-07-17 23:23
aeap - ingen diss, men den var rätt hiskelig.

ang photoshop vs illustrator; så kan man ju jobba med vektorer i photoshop också nuförtiden, så det behöver inte nödvändigtvis vara fel.

2006-07-17 23:37
beizerkurvor fo sho (kurvor med ankarpunter för att kunna ändra riktning, böjning)
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2006-07-17 23:38
cherished_linda du pratar dirty, får jag chans på dig?

2006-07-17 23:43
cherished_linda F19::jepp det kan jag =) du verkar ochså ganska påläst..intresse eller jobb?

2006-07-17 23:56
cherished_linda F19::tror att nån verkar sitta på google lr susning =/

2006-07-18 00:03
one::nopp menade linda hehe

cherished_linda F19::gör du inte et så är jag imponerad, har läst om allt det där men känns som onödigt fakta, bra att veta vad det är iaf

2006-07-18 00:04
mitt förslag:
http://www.geocities.com/grovsalt/maketh ..

Bara en skiss, och rätt slarvig, men såhär någonting, fast snyggare, skulle den se ut om jag fick 500 pix.

2006-07-18 00:11
cherished_linda - tackar, och, ja jag vet, men jag brydde mig inte så mycket eftersom man ändå skrev ut det under. Plus att jag skulle göra den tydligare om jag gjorde den på riktigt. men strunt i det, menar du att vektorer alltså inte beskriver kurvor? Har jag alltid trott, är det inte så man använder dom i matematik?
Groupie

2006-07-18 00:19
AKUT_ONE_GBG Att du inte förstår innebär ju inte att det är kvalificerat skitsnack eller hur? Allt hon sagt har ju varit fullkomligt begripligt för den som är någorlunda insatt, allt handlar ju om var ens intresse ligger. Säg att du varit intresserad av bilar och suttit och pratat massor om det, jag hade förmodligen inte förstått ett jota, men bara för det hade jag inte sagt att du snackade skit

dundermannen Vektorer har väl alltid varit raka linjer?
Groupie

2006-07-18 00:21
Ska förövrigt försöka mig på att göra en logga, men kan knappast lova några underverk. Men värt ett försök

2006-07-18 00:22
ja där ser man på. "En vektor är ett matematiskt objekt som karaktäriseras av att det har både längd och riktning" Men kommer jag våga ta upp det här för gästföreläsarna i formgivning, som jag nu förstår då alltid pratat goja?
Groupie

2006-07-18 00:23
dundermannen hahaha vad är det för föreläsare?
Groupie

2006-07-18 00:26
cherished_linda Hahaha whoa, det var jag inte ready för måste jag säga. Tack som fan! Jag saknar fortfarande utbildning och kom inte in där jag sökt heller så jag lär fortsätta vara autodidakt ett tag framåt. Men jag lyfter på hatten och tackar, även om jag pinsamt nog inte har riktig koll på vem du är (fast om jag förstått det rätt är ditt mål att vara anonym?)