I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Råd om hemsida

Övrigt - Webbsidor

2006-06-30 15:37

Råd om hemsida

Halloj!

Ska ta och göra en hemsida åt en tidning som min polare jobbar på och jag har några frågetecken...

De preliminära funktionerna som dem vill ha är: Forum, Insändar möjlighet och att det ska vara väldigt enkelt och lägga upp artiklar.

Jag kan html/css/flash å lite annat smått och gott. Men har enkelt för mig och lära mig nya system :)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Det här är min första "nyhets-sida" eller vad man ska kalla det...har innan bara gjort informations-sidor för företag så är rätt så okunnig i området för tillfället.

*Forumet ska jag iaf göra genom phpBB lr vBulletin.
*Insändar grejen hade jag tänkt fixa genom ett formulär med ett .cgi script som är kopplat till en insändar mail.
*Nu till det dryga, att det ska vara enkelt och lägga upp artiklar...någonsom kan tipsa eller ge nått råd om hur man skulle kunna gå tillväga?

Dem frågade också om man kunde göra det så att varje gång en ny artikel läggs upp, skapas det en ny tråd om just denna artikel...är det möjligt att göra så?

Tack så jättemycket på förhand!
/T-i

www.archetypeproductions.tk