I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Finns det något ni ångrar i livet?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2013-08-01 20:29

Finns det något ni ångrar i livet?

Sitter och funderar på om det finns något som jag ångrat och har insett att det är ytterst lite. Det enda jag egentligen ångrar är att jag inte hoppade på en estetisk linje på gymnasiet. Har alltid varit mer kreativt lagd och hade nog haft mer nytta av en sådan linje. Fast det har i och för sig inte hindrat mig från att hålla på med det jag gör nu, jag hade antagligen bara haft lite roligare under gymnasietiden.

Finns det något ni ångrar? Intressant att veta :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-01 20:54
om man bortser från hela "allt jag gjort har lett till det jag har idag vilket är toppen" så finns det nog en del, perioder totalt utan självbevarelsedrift där jag försatt mig i farliga situationer, blivit behandlad illa och bara accepterat det och sånt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-08-01 21:48
om man bortser från hela "allt jag gjort har lett till det jag har idag vilket är toppen" så finns det nog en del, perioder totalt utan självbevarelsedrift där jag försatt mig i farliga situationer, blivit behandlad illa och bara accepterat det och sånt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-01 23:27
VRGNHNS

hm?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-08-01 23:37
Borde väll ändå inte ligga i vardagsfilosofi?

Sitter just nu med en jävla ångest, jag ångrar att jag började spela slots på nätet, trots att jag VET att man förlorar i längden spelar jag varje dag :/

2013-08-01 23:46
jag ångrar att jag rakade håret fram tills för 4 år sen...fett värt med hår!

och jag ångrar att jag inte la om min kost tidigare i livet.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-08-02 07:39
Jag tror VRGNHNS menade att han ångrar samma sak som dig Misery.

Sen är det klart. Jag kan ibland tänka att mitt liv hade sett väldigt annorlunda ut om jag faktiskt gick och pratade med en vuxen när jag var barn, istället för att vända allt in mot mig själv och tro att det var mig de var fel på. Men det känns som att man inte kan ångra saker från barndomen, som barn är man inte helt ansvarig för sig själv.

2013-08-02 10:56
Folk som säger att "dom ångrar inget", om man inte åsyftar det MiseryChick borde man ge på käften, så kan dom iaf ångra att dom sagt det.

2013-10-14 00:39
Ingen ide att ångra något, gjort är gjort, dra lärdom av det och gå vidare.
 Sic Parvis Magna!
Skivsamlare

2013-10-14 01:17
Aldrig fattat det heller, grejen att inte ångra något. Att ångra något betyder ju att man insett att det var fel, och drar lärdom av det. Att inte ångra det betyder ju raka motsatsen.

Sen finns det väl de som fastnar i det förflutna, och sina ånger, vilket är lite en annan sak enligt mig.
 "I never made a pretense, of living with good sense. It's really not my strong suit"

2013-10-14 02:42
Småsaker som att sluta träna regelbundet, slutat med en massa aktiviteter som snowboard/slalom etc. Det är väl sådant jag ångrar mest helt ärligt, självklart kan jag ta upp det idag. Men vore kul om man fortsatt och var duktig i det och inte behöva börja om från start!:)

Sedan ångrar jag mitt val i gymnasiet där jag blev övertalad av en kurator till att välja x program, borde bara valt det jag önskade mest! Ohwell
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-10-14 12:22
Ångrar man något så ångrar man något. Människor har rätt till sina känslor.

2013-10-14 17:49
Klart alla har rätt att känna det dom känner.
Dock slöseri på tid att älta det förgångna om vad som kunde varit osv.
Detta är saker som ej går att ändra utan som har varit.
Se framåt istället och påverka det du kan påverka i rätt riktning om du vill ha förändring.
 Sic Parvis Magna!
Producent

2013-10-14 18:55
Jag har varit bitter och haft ångest, men en psykolog sa en gång till mig att det val man har gjort så har man valt det man trodde var bäst då med den kunskapen man hade då.

Så visst är det lätt att vara efterklok men jag gjorde det valet efter de förutsättningar jag hade då, sedan kanske det inte blev som jag hade tänkte mig men jag försökte i alla fall och det andra alternativet kändes sämre då, jag gjorde det bästa av situationen.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-10-14 19:06
Dopeness- Det där är ett bra sätt och tänka på och jobba framåt ifrån.
 Sic Parvis Magna!
Poet

2013-10-16 00:43
Ångrar alltihopa men samtidigt ingenting, man måste göra fel för att lära.

Jag är här nu, kanske inte i skepnaden jag skulle vilja vara men jag är här iaf
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-10-16 10:00
aha, du ångrar ditt yttre????!

-Mark Twain
Producent

2013-10-16 19:50
Mjo, visst finns det saker man ångrar och skulle vilja ändra på. Men jag tror den dåvarande omgivningen var orsak till mycket.
I dont have to die, to go to heaven.

2013-10-22 14:01
Ingenting, kan inte ångra någonting eftersom allting som jag har gjort eller upplevt har gjort mig till den personen som jag är idag och jag trivs ganska bra med mig själv i nuläget (även om jag inte alltid har gjort det).
Existence is resistance.
Hangaround

2013-11-16 09:43
ångrar att för mycket droger intagits så jag är beroende. det är det som tagit upp dom senaste 10 åren(pågående)
ångrar ändå inte att jag testade för gett mig mycket kul men nu räcker det:)

2013-11-16 10:57
Jag ångrar att jag inte alltid respekterat hallucinogener tillräckligt mycket, samt att jag slutade träna för c:a 7 år sedan.
Poet

2013-11-16 13:24
Jag önskar att vissa saker kunde ha gått bättre, men allt händer väl av anledning antar jag. Finns ju inget "gott" eller "ont". Allt handlar om perspektiv och vad man föredrar.

Sen önskar man ju att man var lika bra på att följa ens egna råd hehe :P
At the gates of Eternity...
Poet

2013-11-17 23:36
Blweria skrev:
aha, du ångrar ditt yttre????!

Hur ska jag kunna ångra den enda delen av mig själv som jag kan förändra minst?
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-11-18 00:58

-Mark Twain
Manager

2013-11-18 05:53
I wish I wish I didn't eat that fish.
Redline!

2013-11-18 21:16
Jag ångrar att jag slutade knarka.

2013-11-18 23:37
jag ångrar att jag växte upp och blev en grinig cynisk jävel.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Poet

2013-12-18 19:56
Ångrar så förbannat mycket. Har inte gjort ett val rätt sedan hjärnan var gammal nog att välja själv ungefär.

"Gotta learn to live with regrets" som jigga man sa -96

Folk som säger att "dom ångrar inget", om man inte åsyftar det MiseryChick borde man ge på käften, så kan dom iaf ångra att dom sagt det.

Känner som dig VRGNHNS, hur fan kan man tänka att ångar inget osv, låter helgalet för mig..

Va inte ens meningen att klicka in på den här tråden men when in rome;)
"life's a garden, dig it."