I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Låt oss prata om otrohet och öppna relationer

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2013-05-05 16:32

Låt oss prata om otrohet och öppna relationer

Har funderat på det ett tag nu, sedan jag bland annat såg ett klipp där en kille pratade om relationer som i att man inte äger varandra och att det därför är helt absurt att göra en stor grej av att den andra njuter av sin sexualitet. Flera situationer och personer i mitt liv har helt enkelt fått mig att börja ifrågasätta normen att man ska bli arg och göra slut bara för att någon har varit otrogen.

När jag själv tänker på det så borde det göra mest ont eftersom personen har brutit en överenskommelse som jag haft i relationen, inte det att personen har haft sex eller strulat med någon annan. Det handlar om att personen inte varit helt ärlig. Men då kan jag tänka att det finns rätt många överenskommelser man kan bryta i en relation, men ändå verkar det att vara intim med någon annan vara den värsta formen av överträdelse. För mig handlar det mer om att tillit bygger på att man är ärlig mot varandra, men antagligen så är väl folk rädda för att prata om att de kanske har en böjelse för att ligga med andra, eftersom det skulle kunna innebära att relationen tar slut. Men varför vill man då vara i en relation om ens partner inte önskar den andre total lycka? ( om det nu är att få ligga med andra ). Är det rädslan för att bli ensam som gör att folk inte är helt ärliga?

För att göra det tydligt så är jag lika monogam som Brad Pitt är heterosexuell så jag diskuterar inte det här för att jag vill leva på det sättet, men det skulle vara roligt att ha en diskussion kring det som inte bara innebar att man fördömer handlingen.




Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.