I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

att komma över sin rädsla är att möta den..

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2013-01-28 12:27

att komma över sin rädsla är att möta den..

Det här med rädslor bär vi alla, men ibland undrar jag om man kommer nånsin komma över sina fobier? Kan ta mina värsta fobier clowner och jultomten.
Julafton med barn är min värsta julafton för jag vet att jultomten kommer att komma, en släkting säger "jaha kanske ska man gå och köpa tidningen" och jag tänker hela tiden "nej inte nu.." börjar kallsvettas och blir nervös. Sen tar det inte lång tid tills man hör "hoho finns det några snälla barn här?" och jag möter jultomten och innerst inne vet jag vem det är men jultomten är en skräck jag avskyr. Dom ropar upp mitt namn och jag ska se lugn ut när det är barn och hämta min julklapp. Men det går inte, jag går dit säger tack och sedan fort som fan tillbaka till min plats.

Clowner - Idag när jag får ifrån mataffären och ska hem så går jag i min egna lilla värld, och jag gillar att kolla i bilarna för att se vilka som kör, men denna gång kom en oväntad händelse, det sitter en clown i bilen sminkad och redo för jobb. Riktigt äckligt sminkad och jag får panik släpper påsarna, och börjar nästan gråta för det blev så oväntat. Jag hatar clowner och jag förstår inte hur clowner kan vara barnvänligt? dom är läskiga , ser konstiga ut och gör konstiga saker.


Clowner och jultomten är mina värsta. Har även lite svårt för dvärgar, jag känner mig så elak för dvärgar kan inte råför att dom är det, dom är ju schyssta och som vilka människor som helst. Men deras sätt som dom ser ut på, gör mig rädd. Jag är 157 cm lång så om är ju nästan lika långa som jag. Om det är de som gör mig rädd fullvuxna människor är i min längd.

Har även ett minne när jag är i L.A på universal studios i hollywood så har min storebror och pappa tvingat in mig i ett spökhus (jag gillar inte sånt heller) och vi går in ett rum och det kommer 5-6 dvärgar och dansar runt mig och sjunger på ett konstigt språk och utklädd till nå äckliga figurer. Jag började skrika, fick panik och börjde slå mot dom.. Jag är 14 år när detta skedde.

fobier har vi alla, rädslor har vi alla, men kommer man nånsin komma över detta? Har ni några fobier som ni känner att det går nästan inte komma över?

(Inlägget ändrat av LillJ 2013-01-28 12:34:30)

All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix