Graffare
2012-11-02 09:59
Vad fan hände?
För ganska exakt ett år sen träffade jag en tjej. Vi blev tillsammans efter någon månad kanske. fast med massa komplikationer. Iaf, vi flyttade in tillsammans och allt gick väldigt snabbt. Vi levde lyckligt dom första 3-4 månaderna (som alla gör när dom är nykära). Men sen börjar ens dåliga vanor kicka in, och mina vanor var betydligt värre och fler än hennes. Vi börjar röka gräs dagligen, jag slutar jobbet, hon får bära hela lastet i princip. Fucked up, jag vet. Anyways, spiralen är igång och mitt "fuck it" tänkande startar. Snabbt går förhållandet åt helvete, och min psykiska hälsa med den i princip, hennes med. Nu har de gått kanske 2 månader sen vi sågs, jag går fortfarande på ångest mediciner. Seriöst? wtf? Har haft förhållanden förut men aldrig riktigt fallit för nån förut. Det här är ju löjligt, är det såhär kärlek är? Lika underbar som den är, kan den vara så sjukt smärtsamt, inte värt! ha! ja, vad är kontentan med det här bittra inlägget då? Är kärlek värt det? Kan man vara lycklig när man är kär eller kommer man bara vara nojig för när det kraschar? I dunno, ja bryr mig inte. fuck kärlek. theralen och kedjerökning, kanske jimmy cliff. jag är patetisk.
Två saker. 1. Du rökte bort förhållandet. 2. Min erfarenhet är att dom man älskar mest, oxå är dom som triggar upp mest negativa saker i en. Tyvärr är detta inget vi lär oss att hantera i varken skolan eller i samhället. Istället skyller vi på den andra vad vi speglar och projicerar beteenden och egenskaper som vi har i oss själva. Som min favorit-guru säger: vissa åker till Indien för att finna sin guru, men din främsta gurun har du redan framför dig: din partner.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2012-11-02 12:24
Ja, jag tror också att man triggar massa skit när man älskar nån. Kan ha med trygghet att göra, i dunno. Är så trött på att analysera förhållanden. Vill bara ha en paus från skiten, men hur mkt man än röker, super whatever så försvinner aldrig tankarna. jävla huvud alltså. Det är stört, kärlek är väl i princip bara kemikalier och sånt wack, hur kan de sabba så mkt? Kan inte ens göra småsaker utan att påminnas om henne. korsord, film, musik o sånt är bara glömma. Aja, får trösta sig med roffe ruff och vänta in bättre tider antar jag.
Droger är oftast en flykt ifrån saker man inte vill se eller känna. Det behöver inte ens vara en drog, det kan vara att man arbetar skiten ur sig och blir arbetsnarkoman. Det är samma sak. Om du vill få bättre förhållanden i framtiden, så kan de vara en rätt smart ide att sluta försöka fly ifrån det du känner genom droger och annat, utan stanna kvar i smärtan och bearbeta den. Annars är risken fet stor att du hamnar i en likadan relation igen. ( nu låter jag som en terapuet, men jag förstår verkligen vad det är du går igenom och det kan kännas som en lätt väg att fly men i längden blir det jobbigare )
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2012-11-02 12:53
Ja, de e klart att det är en flykt, eller det är den lätta vägen att ta. Men den leder ju fan ingenstans, bara ner mot botten. Men ja, tanken är att ta tag i det. Men för tillfället har jag inget hopp alls kvar för mänskligheten, så ska väl ut o göra fear and loathing göteborg ett tag. Svårt att hitta motivation att förändras till det bättre när man precis har slängt iväg allt som verkligen betyder nåt. Fan va emo ja låter..skärpning!
Finn dig själv, min vän. När du gjort det, så kommer du finna världen.
Jag föreslår att du är singel ett riktigt bra tag. Gör allt det du vill göra, omge dig med positiva människor, hitta dig själv som person. När du känner dig själv som bäst och trivs i ditt eget sällskap, så kommer du vara redo för att släppa in någon i ditt liv. Att du rökte så mycket som du gjorde är ju en uppenbar indikation på att du inte mådde så bra.
Låt tiden ha sin gång, you'll be fine. Jag har varit i exakt samma sits som du.
At the gates of Eternity...
Och den man älskar som mest ska inte vara den som drar ut ens värsta sidor ur en. Det är tyvärr inte ett sunt förhållande. Jag var i ett sådant förhållande i 3,5 år och jag avslutade det förhållande för bara några månader sedan faktiskt.
För att svara på dina frågor:Det här är ju löjligt, är det såhär kärlek är? Omogen kärlek är sådär.Är kärlek värt det? Ja. För man lär sig otroligt mycket om sig själv när man är i en relation, och utvecklas mycket snabbare, om man väljer att se det på de sättet. Kan man vara lycklig när man är kär eller kommer man bara vara nojig för när det kraschar? Personligen försöker jag ha förebilder med par som faktiskt håller ihop och är lyckliga, så jag tror det går. Fast ju mer fucked up man är innan man går in i en relation, desto mer måste man vara villig att arbeta med sig själv för att det ska fungera tror jag.
:P
Motsatt håll gäller oxå såklart....
Graffare
2012-11-03 12:15
Huh, jo men det låter ju vettigt att man måste fixa sitt eget liv innan man drar in en annan i ens konstiga lilla värld. Tid, massa tid som de känns som ja inte har. Men ja, babysteps.. Trevliga svar också..känner knappt igen whoa längre. höh.
Art Kills : Kärleken kommer när den kommer. Jag hittade mig själv vid 29 års ålder och så fort jag visste vem jag var och vad jag ville i livet, så visste jag också vem och vad i den personen jag sökte. Tex så är min partner 40 år gammal. Hon trodde aldrig hon skulle bli kär igen, just pga av diverse heart breaking händelser osv. Så tid är definitivt något du faktiskt har. Jag vet att det är svårt att släppa igenom dessa tankarna, för när jag var i din sits så tänkte jag bara på all tid som passerat och hur jag hade slösat mitt liv för "ingenting". Jag fokuserade så mycket på det förgångna och framtiden, att jag glömde bort nuet. Från det jag var 18 tills typ förra året, så gjorde jag inget "vettigt" med liv. Atleast not what I thought. Men allt händer av en anledningen och det bygger ens karaktär. Vill du vara ledsen, lev i det förflutna. Vill du ha ångest, lev i framtiden. Vill du leva i fred, lev i nuet.