I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rätt att sno medicin bakom ryggen?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2011-06-15 12:50

Rätt att sno medicin bakom ryggen?

Håller på och dejta en kille vi har haft de sjukt bra och jag har hittat ett förtroende för honom.. tills imorse. Jag hittar concerta tabletter i hans jackficka när jag skulle kolla om han hade cigg. Jag går in och fråga varför de var i hans jackficka..

Han sa - jag snodde dom igår, fått höra att man kunde testa så jag blev nyfiken..
jag kollade på han och sa - "vad äre de ger för effekt? hade du tänkt ta dom med alkohol, hade du tänkt mosa sönder dom och dra in det eller vad äre du ska ha dom till?"
Han sa - "jag vet inte.. jag vet inte hur man tar dom..har bara hört att man kan testa dom ha gjort de med en polares medicin så jag tänkte att jag skulle också testa för jag blev nyfiken "
Jag svarade - "två tabletter ger nog inte så mycket, vill du bli tjackad kan du likagärna köpa riktig tjack.. hur många har du tagit?"
Han ba " bara två förlåt.. de var dumt"

Jag känner att jag kan inte bli sur, men känner mig sjukt besviken. Känns som förtroendet sjönk ganska hårt.

Kan någon berätta vad som är så jävla intressant med att ta concerta? Vad ger de för effekt på folk som inte behöver det............ Kan jag lita på den här människan?

All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2011-06-15 13:04
Otur,men alla killar har något slags beroende. (det är upp till kvinnan att arbeta bort dem :D sk)

Ritalin och concerta
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-06-15 13:12
Vad menar du då? :)

2011-06-15 13:27
Att se till att din snubbe får dig som ett beroende, if u nuh wut im sayin :D.

Nej men har man blivit beroende av något i livet och om man slutat har personen definitivt sökt upp ett annat beroende. Det är därför jag aldrig testar nya droger, för jag vet att jag kommer älska dem och då kommer jag bara fortsätta.. så har det varit med typ allt.. exempelvis alkohol,nikotin,kaffe,svamp,sex,grälle,games.. när jag slutar med något av dessa kommer jag garanterat byta ut det mot något annat.. och då föder jag upp ett nytt beroende..typ börja träna eller nått. men då måste jag byta ut något annat beroende.

Gankska roligt att jag slutade snusa ett tag och börja käka sånna sesamkakor! damn why.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-06-15 13:36
Jo.. men det känns så surt att sno medicin bakom min rygg och inte känna samvete att jag behöver det här, han har sett hur jag fungerar i samhället utan medicinen.. jag är sjukt off , jag är trött och sjukt seg på svara och uppfatta saker..

ändå har han mage att sno bakom min rygg igårkväll när vi förfestade och känner inte "fan .. jag kan inte göra de här.. får väl ta av "kalle" sen när han har sin medicin hemma"..

2011-06-15 14:17
Han snor alltså DINA tabletter?

Verkar som att du har ett nytt stolpskott på gång, grattis.

Det finns snubbar som inte knarkar, spöar sina flickvänner och stjäl.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-06-15 14:32
vilken skön respekt....ni deJtaR och han snor av dig. något som du också verkligen behöver...
totalt respektlöst!
jag vet inte men i början av ett förhållande så , visst man är sig själv, men lite nogrannare att visa sina bättre kvalitér, självklart. Hans var att sno piller. Det säger en hel del. inge kul att ha att göra med nån piller-torsk.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2011-06-15 14:34
...till topic, nej, det är inget du ska lita på.

-Mark Twain
Producent

2011-06-15 16:34
Åfan. trodde först han hade snott från typ sjukhuset eller nåt.. då hade han ju bara varit en crazy little partydude! Snor han av dig är det ju en helt annan sak, pekar på att han är något utav en sopa..
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2011-06-15 17:18
Concerta is the shit med alkohol! Drick några öl tills du blir lullig då blir du fett social, smidig på att prata, du kan aldrig bli för full utan har alltid kontroll och man blir pigg. Hur nice som helst att festa på ju, klart han baxish dom vafan

2011-06-15 17:26
fett tufft....det e en fjant det där speciellt för vad han snor. men det spelar ingen roll vad han snor av någon han känner. man GÖR det inte!

-Mark Twain

2011-06-15 20:05
Ingen gillar en kompistjuv, det går bara inte att ha sådana människor i sin närhet.

Gör inte misstaget att förlåta killen, nästa gång är det något annat han snor bakom ryggen på dig.
Dessutom var det ju bara tur att du hittade pillren, kanske har han snott småsaker av dig före detta som du inte kommit på honom med ?

Dumpa låglivet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-15 21:10
Snubben snor medicin som du mår psykiskt dåligt utan? Bara "därför att"? Det är inte ens så att han är beroende av skiten (vilket vore en ursäkt, om än en väldigt dålig sådan), utan han bara tyckte det verkade som en bra grej att sno dina tabletter?

Okej, jag ska göra en grej jag aldrig trodde jag skulle göra: jag ska försöka vara vuxen på whoa.

Det skrämmer mig att du ens behöver fråga om hans beteende är okej. Är du van vid att bli så jävla illa behandlad av killar att "snor dina mediciner" är en gråzon? Människor som utnyttjar ditt förtroende för att stjäla från dig är ALDRIG acceptabelt. Någonsin. Okej?

Kan inte påstå att jag har en särskilt positiv bild av dig, men allvarligt: du förtjänar bättre. Dumpa idioten.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2011-06-15 21:30
Självklart inte! Håller med unclesam, well spoken.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-06-16 08:58
snodde han DIN medicin?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2011-06-17 09:33
Har för mig att det blir omvänd effekt på den som inte har adhd.. T.ex. Den som har adhd blir lugn medan den som inte har adhd får lite liknande tjackrus... Men man behöver som du säger ta fler än två för att då uppleva någon effekt.. Trist att han stal från dig, jag själv hade dumpat honom i ögonblicket...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-17 11:02
Jävlar! UncleSam sa det!

Snor någon från dig, din medicin, dumpa honom. Riktiga vänner hade frågat om de hade fått prova. På riktigt.

Sen om du inte vill dumpa honom säg bara att det är helt mongo och sätt dig över honom, tryck ner honom, få honom att må piss över att han stal från dig. FÅ HONOM ATT ÅNGRA SIG SÅ HÅRT.

Lolz, har läst tillräckligt många "åh zka jag dumpa eller inte..?" inlägg från den här användaren för att syna skitpratet.

Trist att han stal från dig, jag själv hade dumpat honom i ögonblicket...
Påstår du att weed inte är farligt så har du motbevisat dig själv

2011-06-17 11:11
BRÅNX: Även jag har gränser ;)

2011-06-17 13:17
Ja han stal från mig, och jag har skrikit åt honom.
Tack unclesam - Word.

2011-06-18 01:13
Herregud, han tog några piller ur din lilla burk för han var nyfiken. Inte precis som han stjäl pengar och smycken från dig för att ha råd med nästa sil. Sen frågar du oss om du kan lita på honom? Vi vet inte ens förnamnet på personen, så hur ska någonsin kunna göra en riktig bedömning? Men det verkar inte som du känner ett skit för killen så leave him be.

Ibland förundras jag över folks problem.

2011-06-19 18:06
Som f.d tjackis förstår jag honom, och nej du ska inte lita på honom.

Sen forumrubriken om det är "rätt" att sno medicin talar väl för sig själv?

"Jooo men jag ville bara pröva hur hjärtmedicin fungerar så jag tog två av dig, inte så att du behöver dem väl?"...

2011-06-19 18:27
Såg nyss att UncleSam redan sagt det, fast bättre, sorry.
Manager

2011-06-20 11:31
Jag vet inte hur du fungerar, men om någon snor från mig så förlåter jag personen om jag får en ursäkt, men jag litar aldrig mer den personen igen. Och hur kul är det att vara i ett förhållande med någon som man inte litar på?
Redline!

2011-06-21 18:06
Jag ber så hemskt ursäkt om folk konstiga reaktioner och var kanske onödigt sagt av mig och skriva det här, blev bara sjukt upprörd och ville få ut den till någon som kan ämnet, de flesta på whoa.
Men de är lugnt tråden kan läggas ner och diskussioner.
Jag for och pratade med han efteråt, och sa att jag blev sjukt besviken. Han bad om ursäkt flera gånger och jag lät det vara för jag tycker att de var en ganska lugn grej ändå, och inte så jävlig jämfört med alla andra stolpskott som jag har träffat.

Vi har det jätte bra tillsammans, vi har det trevligt och jag har köpt en veckoask där man lägger medicin dag för dag så jag kan se att de inte händer något.

Så åter igen, LillJ är ett mongo och hon ber om ursäkt för att hon ens yttrade sig något här.

Så. nu kan vi lägga ner den och få denna tråd inaktiv.

2011-06-21 18:09
Självklart upprepas de något crap så skiter jag i det, men alla får göra misstag.. bara dom visar sig vara bättre och verkligen vill få det att bli bra.

2011-06-22 08:05
Good for you:)

du är ju den enda som träffat filuren och vet bättre än någon här om han är värd en andra chans eller inte. alla här högg ju på grejen som man fick reda på. bara det dåliga liksom....

men jämför honom inte med nåt gammalt skräp. alla är unika och ska inte behöva bli dömda efter någon annas mått om det går att undvika.

*vägrar låta träden dö.....den ska leva för evigt!!!

-Mark Twain

2011-06-22 12:11
Bra inledning på ett förhållande. Jag tycker ärligt talat att du ska försöka hugga honom eller något.

2011-06-22 14:41
Ta inte allt för bokstavligt det jag skriver, självklart så jämför jag honom inte med andra.
Jag ser han som personen som han är, jag gillar han och känner inte för att kasta bort något som finns där bara för det som hände.
Han visar att han vill det här, och det är huvudsaken. Det har inte upprepats.

Mitt inlägg var bara precis efter de hände var sjukt upprörd och allt blev fel. Ibland skulle de ha funnits en delate knapp där man själv kunde styra lite om sina forum. :)

2011-06-23 09:00
LillJ missbrukar han andra substanser? Om så är fallet så håll dig borta från honom, han kommer manipulera dig och dra ner dig i skitet och det kommer bli väldigt svårt/omöjligt bli av med honom/dra dig ur skitet sen. Om han är clean för övrigt bitchslappa honom till medeltiden och tvinga honom att aldrig göra sådant skit igen.
rawr

2011-06-23 14:23
Han har rökt förut men slutade i januari för att han tyckte inte att de gav något och han känner aldrig nå sug efter det heller. Han har inte något annat, han blev bara nyfiken och jag tror att grupptrycket triggade upp honom. Han är helt clean, jag vet att han aldrig ska göra det igen.

2011-06-23 15:50
Bara en liten parantes och pepptalk;

LillJ , om du resonerar med att "han är ju bra i jämförelse med alla andra mongon" så borde du hoppa av den här båten.
Han ska inte behöva jämföras med dom andra idioterna, du borde hitta nån som får dig att tänka "Arrrrrh jag har verkligen bara varit med mongon fram tills nu!"

Tro mig, det finns fler och bättre fiskar i havet, hur gammal du nu än är, så blir det bara bättre med åren. Man behöver faktiskt aldrig nöja sig med "helt ok".

2011-06-23 16:52
det jag tycker är underligt är att han inte bara frågade dig om han fick testa ett par istället.
Skivsamlare

2011-06-23 18:15
Klart grabben ska få knatcha piller!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-06-23 22:07
Klart grabben ska få knatcha piller!

Du är från innerstan, va? Sluta lek

2011-06-24 15:03
Brånx - Men det är inte så det ligger till. Han är mer än helt okej.
Han är den första som inte ser mig som en extra madrass, han är den första som vill göra aktiviteter med mig, han är den första som kan gå ut med mig, han är den första som kan lägga sig i sängen bredvid mig och bara sova utan att kräva att jag ska sära på benen och gör jag inte de kan jag lika gärna gå ut ur dörren, allt de där överväger de misstaget han gjorde. Allt med att han är stolt över mig, att han vill göra saker med mig, att han frågar mig om vi ska hitta på något , gå och ta en öl, fika, äta på restaurang whatever.

Allt det där betyder något för mig, och det är första gången jag får vara med om detta därför är det kanske lätt för mig och fastna, äntligen får njuta av att någon ser mig som en människa , ser mig för den jag är och var med mig som person och inte bara vara med mig för jag är skön och trycka. Jag är kvar för jag känner mig respekterad och det finns något där. Misstag får alla göra bara det inte upprepas. Han har inte gjort om det igen, och för mig tycker jag att det visar att han ångrar sitt misstag.

Misery_chick : Ja det tycker jag också, jag sa de till honom. Bättre du frågar och får ett svar istället för jag ska hitta två tabletter i din jackficka och bara bli sjukt besviken och ledsen på dig.

2011-06-26 12:51
MAN SKA TUGGA SÖNDER DOM ,det blir soft på 5st 54or

2011-06-26 13:05
FAN VAD NICE, SKARU HA LITE ELLERRRRRR??
JAG HAR PRECIS KÖPT UT TVÅ MÅNADER EFTERSOM ALLA VERKAR SÅ JÄVLA TAGGAD PÅ ATT KÄKA LITE CONCERTA.. WOHO VÄRSTA PARTY DROGEN KLART MAN SKA TUGGA PÅ DOM OCH KÄKA 5 STYCKEN FÖR ATT BLI LITE TJACKAD.. är man så fattig och tagisk att man bara inte kan köpa riktig tjack?

tönt.

2011-06-26 22:52
LillJ

bara se upp, that's all I'm sayin! Underbara killar kan vända som en pannkaka,

KNARK

2011-06-27 01:02
rätt fittigt att sno dom, menar 2st hade säkert fått dom om han frågat snällt och för han ville testa och inte någon junkie

2011-06-27 01:04
fast iofs hade de väl låtit "eeh, du vet dom där pillernaa??..." varje helg om de e några han tyckte va kul :P

2011-07-09 03:14
haha LillJ du är skön du...PÅ RIKTIGT jag diggar dig jao..
jag vet att jag är en tragisk jävel men har lätt råd med vanligt tjo det är concertorna som är dyra tjacket är billigt

2011-07-09 03:27
plus så kickar concerta nästan exakt lika som tjack kanske något steg sämre lr för vissa mycket bättre men som sagt det är typ lika fasst ett steg sämre enligt mig ,men om man IVar säg typ ritalin som är samma som concerta så knullar det amfetamin IV om det inte är dunder+++++70-100% så underskatta inte dom där concertorna för dom kickar...
och tro mig jag kan det här..

2011-07-09 03:41
men det passar inte det här forumet att prata om sånt så jag håller mig till flashback!:)

2011-07-09 11:52
acke_one : Jag kunde inte bry mig mindre

2011-07-09 11:55
Vanilla : Joo.. fast vi är tillsammans nu. Däremot så har jag köpt en sån där veckoask där jag har piller bara 1 per dag sen har jag gömt undan resten av medicinen för att kolla om de var jag som är intressant eller om de var min concerta. Han verka ha intresset för mig eftersom han tycker om mig så pass mycket att han vill ha ett förhållande med mig.

2011-07-10 11:26
personligen hade jag nog väntat med att bli tillsammans med honom tills efter att jag försäkrat mig om att han var intresserad av mig och inte min medicin, jag har kanske höga krav jag...

2011-07-11 11:00
Men de har jag gjort. Så länge jag känner mig lycklig och magkänslan känns bra så brukar de vara rätt.

2011-07-11 11:05
behöver man göra såna grejer är något fel.

vi är tillsammans nu. Däremot så har jag köpt en sån där veckoask där jag har piller bara 1 per dag sen har jag gömt undan resten av medicinen för att kolla om de var jag som är intressant eller om de var min concerta.

2011-07-11 11:32
Jag skrev ut det på fel sätt ..

2011-07-11 12:23
hur menade du då?
finns det ingen koppling mellan snubben i fråga och att du köpt en dosett och gömt undan resten av medicinen?

2011-07-11 12:52
Jag känner inte för att göra en diskussion eller något av detta.