I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inatt kommer jag få mardrömmar

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Promotor

2010-09-17 01:00

Inatt kommer jag få mardrömmar

Det vet jag genom att jag nu under kvällen börjat se skuggor i ögonvrån, inbillar att jag ser nånting krypa på mig i ögonvrån, och att det för en snabb sekund kan se ut som nån står bredvid mig när jag passerar en vägg, och även det ser jag i ögonvrån.. Allting är oframkallat! Jag har inte kollat på nån film i veckan, aldrig sysslat med svart magi (var första frågan jag fick) eller nånting som igentligen ska kunna påverka detta.

Anledningen till att jag vet att jag kommer få mardrömmar, är för att det alltid blir såhär under kvällen innan jag lägger mig och får mardrömmen. När jag väl lagt mig och är på gränsen att sova, och ha somnat så får jag typ en stöt i kroppen, som gör extremt ont, speciellt i huvet och armväcken.. I vissa fall kan det förekomma ett högt ljud som dyker upp i huvet nån hundradels sekund, som en trumpet, drumkick, skrik eller vad som helst..

Efter jag sovit i ungefär en timme, så vaknar jag kallsvettig och anfådd, minns drömmen hur bra som helst, men har aldrig riktigt kunnat knyta det till mitt sätt att leva, kan inte relatera till det alls..

Efter jag vaknat av mardrömmen försöker jag oftast somna om igen, detta går inte. I samma sekund som jag blundar så får jag sånna stötar som jag nämnde ovan.. Så varje gång jag vaknat av en mardröm har jag fått se till att piggna till genom att ta en cigg eller vad som helst, och sen gå och lägga mig igen.. Andra försöket blir aldrig några problem.. När jag vaknar nästa gång så minns jag ingenting av drömmen jag hade tidigare.. Haft tankar på att skriva ner dom, men har aldrig orkat det nyvaken mitt på natten..

Detta är nånting som inträffar minst 1 gång i veckan.. men det är ofta det även händer 3 gånger i veckan.. Det har pågått i c.a 2 år..

Någon annan som känner igen det jag går igenom? kanske har förklaring på det hela, eller ännu bättre, kanske en lösning på det?

Tack på förhand!