I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2010-08-09 20:59

respekt

är respekt något man förtjänar eller är det någonting man bör behandla folk med från början? vad tycker du?

själv tycker jag att alla människor förtjänar att behandlas med respekt tills de bevisar att de inte är värda det längre. jag pratar gärna med fyllbultar, knarkare, trasigt folk och sjuka människor som att de är precis som vem som helst.
det som gör mig mest ledsen är att de jag pratar med verkar bli så hemskt tacksamma över att öht få ett mänskligt bemötande. det tyder på att folk ser dem som undermänniskor som egentligen inte finns och det gör ont i mig att folk inte verkar fatta att det lika gärna kan vara de själva som står där om några år.

behandlar du alla med respekt? helt ärligt. tänk efter innan du svarar för jag tror att många tror sig vara respektfulla men ändå viker undan med blicken när de går förbi en tiggare, skyggar från uteliggare eller vägrar svara på "galningen/fyllot" som försöker prata med dem på bussen.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.