I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Utseendet är viktigast..

Övrigt - Vardagsfilosofi

2010-05-16 00:47

Utseendet är viktigast..

Tja, satt och tänkte nyss....
Varför är i stort sätt ALLIHOP i dag utseendesfixerade?..
Killar ska alltid tänka "Hon ser bra ut, henne skulle jag vilja ha sex med".. Tjejer ska alltid tänka på fantasi/hollywood killar.. dvs.. Killar med muskler, inoljad kropp och stå och posa som en homosexuell....
Inser folk inte att världen inte är så perfekt som dom vill tro?...

Jag exempel tänker såhär:
Jag är inte sjukt snygg, och har världens finaste kroppsform... jag behöver inte en tjej/kvinna som ser bra ut.. jag är ute efter att må bra vid henns sida, att hon ska få mig att tänka "Jag vill vara med henne dag in och dag ut för att hon får mig att må så jävla bra"..

Medans kanske någon annan tänker:
Henne vill jag vara med för att hon har stora bröst och fin rumpa.. ser ut som en modell..

Missförstå mig inte att jag har dåligt självförtroende och försöker se ner på andra...
min tanke och teori är mer....varför handlar det ALLTID om utseende... visst självklart jag också kolla om en tjej ser bra ut.... MEN.. jag är inte ute efter utseendet.. skulle jag träffa en tjej med 3 ögon och hon är schyst, får mig må bra och jag känner mig som mig själv vid hennes sida... varför ska jag skämmas?....

som jag ser det så är det en statusgrej idag? nån som ar någon åsikt? eller håller med och har något att tillägga?..

Do it:)..

och till folk som kommer börja kritisera och vara omogna och börja hålla på... fine.. detta var bara min åsikt.. HEJ!

2010-06-27 09:53
allt spelar roll :-p men jag är långt ifrån utseendesfixerad... utseendet spelar roll men spelar mindre roll när man väl känner personen på insidan också.
det jag inte gillar är omogna,sallad eating bitches som är torra liksom,såna går bort i mina ögon direkt.

2010-06-27 13:36
Vad/vem som är snyggt är ju enbart subjektivt, medan jag tycker en person ser ut som en påse skit så tycker killen bredvid mig att hon ser ut som en ängel. Ser bruden någorlunda bra ut och det finns en viss ytlig attraktion kan man självklart bygga på den, har personen i sig en bra personlighet så kan denna bli 5 gånger så tjusig.

Jag själv är petig som fan när det gäller både utseendet och personligheten, åtminstone när det kommer till flickväns material.

Sedan att killar söker pinnsmala brudar känns bara som någon "kliché" som går runt i varje diskussion gällande "utseende" & diverse. Vad jag vet så gillar ingen av alla killar jag träffat riktigt smala brudar, så det känns som att det faller rätt så platt.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-06-27 23:32
Sedan att killar söker pinnsmala brudar känns bara som någon "kliché" som går runt i varje diskussion gällande "utseende" & diverse. Vad jag vet så gillar ingen av alla killar jag träffat riktigt smala brudar, så det känns som att det faller rätt så platt.

Aah, håller med.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-07-02 19:17
tror ni har missuppfattat det här med ideal. jag gillar inte heller brudar som ser anorektiska ut, men idealet i "samhället", dvs hur modeller i reklamer ser ut och allt annat man bombarderas med ger det idealet med pinnsmala tjejer. min uppfattning är att det faktiskt är tjejer som bidrar till att förstärka det idealet också. i alla fall i min värld.

2010-07-02 19:29
Jaja, det kanske bara är för att varken jag eller någon jag känner eller träffat tror på det pinnsmala idealet, eller att jag inte uppfattar idealet i media som särskillt pinnsmalt som man inte själv söker upp det på diverse modesidor osv.

Eller jo jag har väl träffat på en o annan kille som gillar det där smala idealet, men jag tror nog faktiskt jag träffar på fler tjejer som är inne på brad pitt-idealet ¨på killar eller vad vi ska kalla det :)..

Jag tror iaf inte vi killar bidrar speciellt mycket till det där..
prinsen i hundkostym.

2010-08-09 21:46

hellre en snäll och rolig snubbe än en muskulös och "snygg" bad boy. iaf för mig.

tjena ;)
Why you little..

2010-08-13 12:25
Det måste ju finnas en attraktion.
Och i ärlighetens namn, oftast är det ju ett utseende man fastnar för, något hos personen man gillar. Sen är det ju förståss från person till person vad exakt man gillar. Så det där med att "alla tjejer/killar vill ha si och så" det stämmer VERKLIGEN INTE.

Men missuppfatta mig inte, utseende är viktigt, men inte viktigast. Långt ifrån!
Finns det tex ingen personkemi så spelar det ju ingen roll om killen/tjejen är råhet.
Man måste ju kunna ha kul ihop osv!
Och när man älskar en person så blir den ju snyggast, bäst och vackrast. Även om man tidigare kanske bara tyckt den var söt. Men utan någon som helst attraktion till varandra upptäcker man ju inte personen.. Iaf inte så lätt?

Killar ska alltid tänka "Hon ser bra ut, henne skulle jag vilja ha sex med".. Tjejer ska alltid tänka på fantasi/hollywood killar
.
Det är stor skillnad på "pojkväns material" och "engångsligg" som jag skrev högre upp. Så mycket mer som spelar roll i ett förhållande. Så dina argument om att utseendet är viktigast, de håller inte..

Groupie

2010-08-13 14:13
Det är snarare energin, eller utstrålningen som jag attraheras av. Väldigt få personer besitter det jag attraheras av.. De ska vara unika i sin enkelhet, men även ha en polerad yta så att säga och viktigast av allt.. de ska ha en fin stil på kläder och i övrigt. Med fin menar jag attraktiv och att den passar in i dennes person.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-08-16 09:39
alltså klart man vill ha någon som både är grym psykiskt och fysiskt, sedan vad folk definerar snygg är en smaksak... sedan om någon tyckeer hollywood eller paradisehotel brudar är sköna så är det väl so what? låter lite fördomsfullt av trådskaparen
 LGTM

2010-08-23 23:59
jag har gått från att ha attraherats av bara smala killar till nu mulliga killar. Detta pga EN enda person lyckades rubba hela min smak verkar de som. Men jag klagar inte! jag attraheras nog mera av hur folk för sig än hur dom ser ut.
kul att de körs

2010-08-24 09:34
Det är skillnad på ful och ful, tycker jag.

Detta kanske låter hemskt och gör mig till en dålig person MEN när jag ser en tjej som inte är attraktiv eftersom hon inte verkar bry sig om sitt utseende så får jag intrycket att hon förmodligen är en ganska lat och tråkig människa som inte kommer vara så rolig i sängen eller intressant att prata med. Mina fördomar säger mig att om hon inte bryr sig om sin kropp och utseende kanske hon inte heller bryr sig om sin hygien eller något annat heller. Hon verkar helt enkelt inte intressant och det finns ingen attraktion där. I såna fall är det alltid trevligt att bli motbevisad efter att ha pratat med personen och ens första intryck visar sig vara felaktigt. Men tyvärr så händer detta nästan aldrig i verkligheten. I alla fall inte i min verklighet där de ofta är oerhört osäkra med dåligt självförtroende och en ibland en väldigt defensiv attityd. Som att de vet att killar inte gillar dem så de orkar inte ens försöka. Vilket är tråkigt och inte alls exklusivt för "fula tjejer", finns attraktiva tjejer som har dåligt självförtroende och är väldigt defensiva med.

Sen finns det tjejer som kanske har konventionellt "fula" drag i sitt utseende som de helt enkelt inte kan göra något åt men utöver det bryr sig väldigt mycket om hur de ser ut, hälsa och hygien osv . Dessa personer är väl undataget och stämmer inte alls in på det jag beskrev tidigare. Ofta är det enkelt att se skillnad på de här och de tidigare nämnda "fula" personerna. Behövs inte mer än ett första intryck som mer än ofta visar sig vara korrekt.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-08-24 18:40
Tjejer ska alltid tänka på fantasi/hollywood killar.. dvs.. Killar med muskler, inoljad kropp och stå och posa som en homosexuell...

Hur visste du? ..känner mig heeeeelt avslöjad nu!! haha... naaa men så är det ju inte. Tro mig, brudar spanar in snubbar och tänker : hade lätt pallat att han tar mig, right here..right now! Ingen olja där inte och helst inte nån bög blick heller! Brudar är mer sexfixierade än killar..med eller utan olja. akta dig :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-29 16:48
Är jag den enda som diggar pinnsmala brudar,? men gillar ju andra med, men alla klagar på : hon är för smal... Jag ser inget fel med det...

Fast åandra sidan så har jag aldrig varit kär i en bruud eller om kärlek är när man har en snygg tjej som är största bitchen(alltså gillar inte hur hon är, men snygg var hon), som man är otrogen mot med hennes bästa kompis(hon var snyggare) och då blev jag lite ledsen i ögat att hon inte ville hålla på längre :/
Och är det fel på att man raggar som fan på att få en tjej, sen när man har haft sex så är det inget roligt längre och hon blir inte snygg längre....?

Tror det beror på att "jag vet inte vad jag har förs jag har gjort bort mig" Men jag går bara efter snygga brudar med fina kläder, if u get me, inget noklass shit duger för mig . Är detta normalt ?

Skivsamlare

2010-09-30 09:13
Och är det fel på att man raggar som fan på att få en tjej, sen när man har haft sex så är det inget roligt längre och hon blir inte snygg längre....?

Det beror helt på hur bra hon var och hur enkelt det var att få henne i säng

2010-09-30 10:55
Svårt ska det vara annars är det ingen match !

Manager

2010-09-30 11:24
Det är skillnad på att vara vacker och snygg. Jag vill påstå att nästan alla kvinnor är vackra men långt ifrån alla är snygga.

Sen har ju alla olika smak. Vissa tycker om blondiner med silikonbröst, andra brunetter med a-kupor, en del föredrar större kvinnor osv.

Men att många väljer partner primärt pga utseendet är väl inte direkt en ny grej?
Redline!

2010-10-01 17:06
De där Hollywood-snubbarna skulle jag kalla mer vackra än snygga isf, och det är inget som jag själv tänder på. Det ser för fejkat ut.
Jag föredrar knubbiga män av någon anledning.

2010-10-01 19:39
Killar går mest på utseende, brudar går på status, personlighet, confidence etc

personligen är jag booty och lår snubbe. Ju större desto bättre!!!

2010-10-02 14:24
Vi människor må vara sociala varelser med en rätt avancerad hjärna med förmåga att tänka "rationellt". För det är väl så du menar TS. Att det på något sätt vore rationellt att tänka som du gör och inte fästa sig så mycket vid utseendet? Men samtidigt är vi ju också biologiska varelser och de primitiva drifterna styr en del med, vi kan inte bortse från att vi inte bara existerar på en mental nivå utan också på en fysisk.

Det yttre speglar genuppsättningen. Detta är ju inget som vi tänker medvetet "hon/han har bra gener, jag borde ligga", men det styr ju vilka som vi attraheras av. Då vi har olika genuppsättningar så attraheras vi av olika saker, även om det finns vissa drag som är vanligare att människor dras till. Symmetri brukar vara en sak som det talas om är vanlig att anse som attraktivt.

Sen kommer även det sociala planet in. Vad har vi lärt oss är attraktivt (både på det sociala planet och det biologiska)? Vad associerar vi till för egenskaper, från vår uppväxt, vissa attribut (vad är bra, dåligt, hälsosamt, "status")? För vårt psyke styr även det biologiska, det kan man ju exempelvis se vid "fobier" då kroppen helt irrationellt kanske rycker eller utsöndrar bisarra mängder adrenalin.

Sedan sa min bror en gång till mig: "varför ska man ha en snygg tjej om inte för att visa upp?". Och visst ligger det även något i det. Klart vi bryr oss om vad andra tycker, vi vill ju vara "rätt" för vår omgivning också.

Nu vidare till "utsidan ger insidan en chans". Så slitet men sant ändå. I alla fall så undrar jag hur du väljer vilka kvinnor du talar med överhuvudtaget? Går du fram till alla kvinnor? Sållning brukar vara rätt nödvändig då det knappast går att veta vilka egenskaper någon besitter genom att stirra på utsidan. Därför undrar jag om du verkligen brukar prioritera att gå fram till kvinnorna med tre ögon först? Är det i sådana fall ett medvetet val att gå fram till "fula", är det inte någon form av omvänd utseendefixering? Som om fula skulle besitta fina egenskaper, alla kletiga musslor skulle ruva på en pärla?

Personligen skulle jag inte någonsin kunna tänka mig att vara tillsammans med någon där både inte ömsesidigt hyste stort gillande för varandras attribut och fann varandra fysiskt attraktiva. Det lika lite som att bli tillsammans med någon utan lite svart humor eller ambitioner och planer. När jag varit intresserad av någon som jag funnit attraktiv först har det ofta fallit helt platt när det visat sig att personlighetsdragen inte varit särskilt angenäma.

Jag håller med marvingaye angående att det inte är särskilt attraktivt med personer som struntar i sitt utseende i övrigt.

Och slutligen undrar jag hur tusan du menar att homosexuella poserar?

(Jag reserverar mig för klumpiga formuleringar då jag ännu inte sovit för natten då jag skrev ovanstående, glömde klicka "Posta")
I love

2010-10-03 04:24
om whoait inte har so lätt att attrahera snygga tjejer so förstor jag att han vill ha en ursäkt till det, men självklart kan man hitta snygga tjejer som har bode personlighet och är snygga, och helst mycket svora för andra att fo, man vill väl känna sig lite speciell antar jag, men sen vill ja ockso säga att när de gäller vad tjejer tänker om killar.... tror inte det är riktigt samma sak ledaren i killgänget skulle ju aldrig bli tillsammans med en ful tjej, oavsett hans utseende, men en mycket populär och snygg tjej kan utan vidare vara tillsammans med en riktigt ful kille, om han VERKLIGEN kan bete sig som en man o har tillräckligt med självförtroende och har ledar egenskaper osv..

2010-10-11 22:29
Har inte orkat läsa igenom allt, men har ideal tagits upp till diskussion i tråden?
Hej

2010-10-11 22:36
Har inte orkat läsa igenom allt, men har ideal tagits upp till diskussion i tråden?

ja
prinsen i hundkostym.

2010-10-11 23:01
Om någon känner för att sammanfatta kontentan som beslutades får du gärna göra det.
Hej

2010-10-24 01:20
jag har i princip märkt att allting handlar om vikt snarare än utseende. det är inte ens ok att va tjock om man är stark, som jag e.

jag personligen tror att en kille som är ful och smal kan få hur många tjejer som helst. men jag som ser normal ut utöver min kroppsvikt har noll chans att få brud.

men men håller på att gå ner i vikt nu. vem vet om ett år kanske jag e värsta pimpen lixom. speciellt om jag får göra gastric bypass.
Zittla - The Fatal