I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-12-10 01:22

Dimensioner?

Tidszoner, Dimensioner.. Kalla de vad du vill.. Är de bara jag som reagerar på att de kanske finns sådana saker? och dessa "skepnader/vålnader" vi ser kanske egentligen är folk som går på samma ställe vi gör fast i en annan tidszon/dimension? Det finns 6 dimensioner.. Vad händer i de andra 5? Har inte fördjupat mig så värst i ämnet men en polare nämnde sin "tro" om detta.. och han fick mig och öppna ögonen om dimensioner.

vad tror ni?

The News called it crack, i called it diet coke..

2009-12-10 01:24
såklart de FINNS sådana saker, men syfta på att om de finns "andra världar" i dessa dimensioner.

2009-12-10 02:05
Det känns lite meningslöst att spekulera i, eftersom det inte är prövbart på något vis alls.

Vad har du för bevis eller argument som skulle tyda på att det existerar något sånt?
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2009-12-10 13:45
haha 6 dimensioner? det finns betydligt ->fler<-
men allt är teorier och spekulationer.
Som ovan skrev så är det meningslöst att spekulera i, men intressant att läsa om!

Tacka Carl Sagan för att beskriva detta på lekmannaspråk.
vad gör en rappare egentligen? www.myspace.com/dumhet

2009-12-10 13:53
det finns 6 kända ja.

2009-12-10 13:53
sen dessutom vill jag höra om någon annan tror något sånthär..

Tror ni på gud? Det är bara spekulationer de med.. håller er till topic och lek inte smarta för å få en "Word"
Manager

2009-12-10 15:04
Här är en film som förklarar tio dimensioner.

Redline!

2009-12-10 20:29
jag tror, både på andevärlden/dimensioner och på gud. för att jag i min erfarenhet påstår att jag upplevt dem på olika sätt. sen får folk gärna kalla mig galen osv men i min erfarenhet hart jag upplevt detta och ingen kan neka min erfarenhet och min insikt.

jag tror det finns denna externa värld där allt gestaltar sig i vår materiella omgivning. men jag tror det är den sekundära världen, bara att i vår tidsepok har den den materiella världen med hjälp av vetenskapen till exempel, som måste bevisa allting, blivit den primära verkligheten. men jag tror egentligen vi är spirituella varelser som kommit ifrån den inre världen i oss själva och gud.

jag har fått för många "tecken" och bekräftelser ifrån gud/det högre(osynliga världen) för att neka att det finns, och att neka att det bara är slump.. så... svårt att förklara men inne i mig vet jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-10 23:01
Jag tror att det existerar fler dimensioner. I de lägre dimensionerna än tredje vill du inte vistas i en sekund ens, väldigt mörk värld. Dimensioner kan lättast förklaras på så vis att det fungerar som en radio och dess frekvenser, bara för att vi endast kan "tune in" på p3 så betyder det inte att fler stationer existerar. Spöken och lägre energier ligger på 2:a dimensionen och fastnat där av olika själ. Ju mer vi expanderar vårat medvetande kommer vi ta oss in i fjärde dimension vilket är högre energier, stigande energier = positiva vibbar. Lägre dimensioner, lägre energier = negativa vibbar.
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2009-12-10 23:37
Jag tror det finns 4 dimensioner, för att det är dem enda jag har upplevt, och dem enda jag har förstått mig på. Sen känns det mesta efter det jävligt konstig och abstrakt.

Den andra dimensionen är bredd dirty? Jag fattar inte ditt resonemang.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2009-12-11 09:06
HAHA några fina skratt fick man sig iaf.. :D
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2009-12-14 08:59
Det finns säkert X+4 antal dimension. So what?

Du och jag kan ej besöka dessa eller ha kontakt med dessa.

Är du fysiker? Är du filosof?

Om inte, så skit i hela grejen och fokusera på något produktivt istället.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Moderator

2009-12-14 21:20
detta har tagits upp så många gånger här, o det slutar alltid med en stor diskussion som grundar sig på 2 personers olika uppfattningar, och man kommer aldrig fram till en vettig slutsats än att vi inte är gjorda att förstå alla dessa dimensioner som vi inte kan bevisa att de finns.
//TW

2009-12-31 20:51
Pratar vi rymddimensioner nu? Vi människor upplever tre sådana. Finns säkert organismer vars nervsystem ger färre. När det kommer till spekulationer om fler rymddimensioner och liknande så är det ju rent teoretiska spekulationer som forskare (och diverse flummon) antar för att de på teoretiska grunder kan förutsäga och förklara fenomen som de stöter på, men de gör ju ALDRIG någon anspråk på sanningen. Teorier är intellektuella verktyg som blir gamla och byts ut. Sånt teoretiserande kan ju faktiskt vem som helst syssla med, problemet är ju att flummon tror att det är SANNING de sysslar med och att deras fantasier/teorier bevisar att det finns en gud/gudar/dimensioner/spöken/what the fuck ever. Sen så glider flummona runt på olika forum etc och kläcker ur sig skit som om de hade klurat ut hur saker och ting egentligen fungerar. INGEN har någon koll på nånting eller vet hur saker och ting egentligen är, så kan alla bara sluta bry sig och gå vidare med livet?

Anyway, man måste ställa sig frågan, existerar saker som inte är möjliga att uppfatta eller uppleva? Vilken typ av existens skulle sådana ting ha?

Det inte är möjligt för fler rymddimensioner än tre att visa sig i det mänskliga subjektet (testa själv), då måste de andra dimensionerna höra till en annan kategori av verkligheten (ontologisk kategori) som vi inte har tillgång till och därmed inte kan ha som grund för empirisk kunskap, alltså kan de inte vara sanna eller falska. Vetenskapen skiter i det, teoriernas värde ligger i hur bra de kan förutsäga saker, flummona klänger sig fast vid sina idéer av anledningar som jag bara kan spekulera i.

"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2009-12-31 20:54
Eh lite skummt formulerat på vissa ställen men ni fattar.

tngsten P26 sa också samma som jag fast kortare :S
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2010-01-20 23:52
Länk till http://www.ufo.se/fakta/artiklar/dimensioner.shtml

lite kul läsning om dimensioner.

Redan 1884 skrev författaren Edwin Abbott, under pseudonymen "A Square", boken "Flatland" på detta tema. I "Flatland" bor diverse tvådimensionella figurer som följaktligen endast kan röra sig i två riktningar: framåt och bakåt samt åt sidorna. Att det skulle finnas också en tredje dimension, höjd, är något okänt och främmande. När så en dag ett klot passerar genom Flatland kan invånarna först inte begripa vad som händer. De har ingen möjlighet att se eller förstå hur ett klot ser ut. Allt de kan registrera är hur en punkt på marken plötsligt växer sig större till en cirkel för att sedan åter minska till en punkt och därefter försvinna.
Men A Square får följa med klotet upp och får snart se hur världen i själva verket är tredimensionell. Från sin upphöjda position spekulerar han i hur detta nya tredimensionella universum kanske också det existerar som en liten del av ett ännu större, fyrdimensionellt kosmos.
Vi människor är i samma situation som A Square och det är närmast omöjligt för oss att föreställa oss fler dimensioner än dem vi vanligen lever i. Även om vi försöker skapa oss en bild av dem blir bilden av nödvändighet bara en tredimensionell modell av något mycket större.