I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bäst av två.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2009-12-05 21:55

Bäst av två.

Tänk dig att du har ett förhållande med någon, den här personen är självklart atraherad av dig på många vis och är andtagligen förelskad i ditt utseende och din karaktär. Din karaktär är för denne nästan perfekt, ditt utseende är för denna nästan perfekt och ditt agerande i situationer är nästan perfekta. De är inte perfekta för personen som är kär i dig, varför?

Skulle det någon gång dyka upp en person i din kärastes liv som representerar allt du själv representerar (ex, Liknande utseende, samma typ av charm och karaktär) MEN som är snäppet bättre. Dvs, ser lite bättre ut, har samma charm men lite lite bättre, du har bra karaktär men den nyes är snäppet atraktivare. Personen utvinner dig på alla vis med en liten marginal.
I detta fallet, borde då den personen som innan var kär i DIG pga ditt utseende (som nu är undelägset), din karaktär (som nu är underlägsen) din charm (som nu är underlägsen) din filosofi om livet och din moral (som nu är underlägsen), välja bort dig i förmån för den här nye, snäppet bättre personen?
jag tror, och rätta mig om jag har fel för det är det som är poängen, att det är såhär det fungerar, jag finner ingen resonlig anledning till varför den kära personen inte skulle välja bort sin före detta love of life, emot en love som är bättre på alla vis för denne. Alltså är kärlek mer bullshit än sanning, för det handlar om att hitta den bästa, och det är den bästa man blir kär i, inte den näst bästa.

www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.