I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Återfå min motivation.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2009-10-12 15:36

Återfå min motivation.

Förnimmelsen av flera års psykisk ohälsa kom till att sätta prägel på mitt liv.
Jag insjuknade i generell ångestsyndrom och i en djup depression för några år sedan. Innan den långa apparaten av terapi och medecinering var jag en pojke som sprudlade av energi, motivation och livsglädje. Jag har kommit en väldigt lång bit på vägen med mina psykiska åkommor. Min ångest är praktiskt taget borta och jag har inte känt mig "blå"på länge. Efter många om och men mår jag bra, men det finns fortfarande faktorer i mitt liv som beklämmer mig. Min motivation finns längre inte där, det finns ingen motivation som bedriver mig att göra det jag vill. Jag vill träna, jag vill skriva, jag vill göra otaliga saker. Syftet med tråden är att jag förhoppningsvis får diverse reaktioner från människor på whoa som kan relatera till det jag säger, som möjligen har haft/har samma problem. Fundamentet i att jag inte känner mig motiverad är för att jag ställer för höga krav på mig själv, jag tror inte att jag kan misslyckas, även fast jag vet att motgång är nyckeln till framgång.

Kan ni relatera? Hur går ni till väga för att bli motiverad? Har ni några tips?

Detta är en högst seriös tråd. ironi och "narrismering" beivras.

 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."